Piekarnik i płyta

11. Data: 2006-08-27 09:25:22

Temat: Re: Piekarnik i płyta
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barney" <barney@[WON]adres.pl> napisał w wiadomości
news:ecqklp$the$1@news.onet.pl...
> Bez przesady z tymi specjlnymi naczyniami, na indukcji ugotujesz we
> wszystkim do czego sie magnes przyczepi. Chocby i na starych garnkach
> emaliowanych.

Dokładnie. Wyższość garnków z grubszym dnem (tych niby 'specjalnych' do
indukcji ;-)) polega na tym, że są zazwyczaj porządniejsze i dłużej trzymają
ciepło w garnku.
Iwona

12. Data: 2006-08-27 09:28:24

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <@arbiter.pl> napisał w wiadomości
> tylko ze do wiekszosci zwykłych garnków i patelni magnes sie nie
> przyczepia. NAwet te ktore wygladaja jakby były stalowe, takie nie są

Jeśli 'zwykłe' to dla Ciebie aluminiowe, to się nie przyczepi. Nie ma takiej
opcji. ;-)

> nie wiem, czy bosch sie rozni od Siemensa.

Nazwą. Jak wybieraliśmy zmywarkę, to porównywaliśmy bliźniacze modele S. i
B. Naprawdę niemal identyczne były, ceny też zbliżone. Podobno w tej samej
fabryce nawet są produkowane...
Iwona

13. Data: 2006-08-27 09:49:21

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

barney wrote:
> Bez przesady z tymi specjlnymi naczyniami, na indukcji ugotujesz we
> wszystkim do czego sie magnes przyczepi.
W garnkach ze stali nierdzewnej nie da się gotować na indukcyjnej?

TP.

14. Data: 2006-08-27 09:58:07

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piasecki napisał(a):
> W garnkach ze stali nierdzewnej nie da się gotować na indukcyjnej?

No ale do nich sie magnes nie czepia.

barney

4 8 15 16 23 42 EXECUTE

15. Data: 2006-08-27 10:06:06

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zreszta tych stali troche jest, zalezy z jakich sa garnki. Niektore sa
ferromagnetyczne inne nie. Tak jak pisalem, u mnie wszystkie czepiaja
sie magnesu, a nie mam jakichs wypasionych garnkow. Zwykle Ikeowe i
jakies Berghoff. Koszt takiego kompletu to 300-500 zl wiec jak ktos
inwestuje w plyte za 3klz, to nawet jak ma pecha i wszystkie gary
aluminiowe to taki wydatek go nie zalamie.

barney

4 8 15 16 23 42 EXECUTE

16. Data: 2006-08-27 17:30:55

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

barney wrote:

> No ale do nich sie magnes nie czepia.
No właśnie. A AFAIK da się gotować.

Właściwości magnetyczne nie mają nic wspólnego z nagrzewaniem
indukcyjnym tylko przewodność elektryczna. Aluminium ma ją pewnie zbyt
dobrą, stąd prądy wirowe nie nagrzewają go wystarczająco.

TP.

17. Data: 2006-08-27 18:24:18

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Piasecki" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> indukcyjnym tylko przewodność elektryczna. Aluminium ma ją pewnie zbyt
> dobrą, stąd prądy wirowe nie nagrzewają go wystarczająco.

Dopoki płyta nie wyczuje magnetycznego dna, w ogóle się nie włączy...

18. Data: 2006-08-27 19:24:58

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter wrote:

> Dopoki płyta nie wyczuje magnetycznego dna, w ogóle się nie włączy...
Ach to w tym problem... Z grzaniem indukcyjnym miałem dotąd do
czynienia, że tak powiem, zawodowo a nie kulinarnie. :)

TP.

19. Data: 2006-08-28 08:11:19

Od: "art_c" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja znowu inaczej :) Obsługa pokręteł jest szybsza - ale czyszczenie
> frontu z pokrętłami (mam dwa od piekarnika) jest strasznie niewygodne.
> Trzeba się nagimnastykować. Natomiast obsługa przycisków jest jak dla mnie
> tak samo wygodna jak i pokręteł.

wszystko zależy jak są pokrętła wykończone - w niektórych modelach można
je zdjąć a pod spodem jest uszczelka i nie ma ryzyka że gdzieś coś
podejdzie.
Moi znajomi mają płytę z polami dotykowymi i używanie jej było dla mnie
bardzo niewygodne. Najgorzej było ustawić dużą moc - przy pokrętle po
prostu je przekręcasz, tytaj trzeba było klepać chyba 9 razy, a najpierw
wyklepać
nr pola itp..

20. Data: 2006-08-28 08:22:53

Od: Bender <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nazwą. Jak wybieraliśmy zmywarkę, to porównywaliśmy bliźniacze modele S.
> i B. Naprawdę niemal identyczne były, ceny też zbliżone. Podobno w tej
> samej fabryce nawet są produkowane...

Też interesowały mnie te 2 firmy. Zadzwoniłem więc do przedstawicieli
Siemensa i Boscha. To dokładnie ten sam sprzęt tylko Siemens szybciej
wprowadza nowinki a Bosch tylko te sprawdzone i pewne. Obaj
przedstawiciele twierdzili, że ich marka jest tą bardziej prestiżową :)
Zależność cenowa zmienia się co kilka-kilkanaście miesięcy raz na
korzyść B a raz na S.

Pozdrawiam
Sławas
PS
Kupiłem piekarnik BOSCH HBN 56W850E tylko dlatego, że trafił się w
niezłej promocji.

metalowe fronty w piekarnikach/zmywarkach
Czym ogrzac lazienke ?
Ariston MBT2022
panele bezklejowe
Jak wyizolowac sufit ???