Czym ogrzac lazienke ?

1. Data: 2006-08-26 10:35:51

Temat: Czym ogrzac lazienke ?
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Malutka lazienka na ostatnim pietrze kamienicy. Wszystkie rury z ciepla
woda zostaly ukryte (zreszta i tak to koncowka pionu), pionu c.o. brak.
Lazienka bylaby ciepla gdyby nie to, ze jedna jej sciana to sciana pionow
wentylacyjnych - przy dlugotrwalych mrozach ostatniej zimy okazala sie
dosyc chlodna, bo zimno "wchodzilo" w nieczynne piony od gory. Zastanawiam
sie nad dwiema opcjami :
- termowentylator 2 KW wlaczany na kilka minut przed wejsciem zima rano
do lazienki
- grzejnik - drabinka z grzalka
Na pewno pierwsza opcja prostsza i bardziej ekonomiczna. Z drugiej strony,
milo byloby miec trwale cieplo i byloby na czym suszyc szybko recznik. Czy
do grzejnikow - drabinek mozna kupic grzalke elektryczna z termostatem ?
Wydaje mi sie, ze te ktore sa w sprzedazy posiadaja zwykly potencjometr.
Czym zalewany jest taki grzejnik - olejem czy woda ?

Ktora z opcji byscie wybrali ?

Pozdrawiam,
Wojtek

--
- remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

2. Data: 2006-08-26 10:51:25

Temat: Re: Czym ogrzac lazienke ?
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote in

> Czy do grzejnikow - drabinek mozna kupic grzalke elektryczna
> z termostatem ? Wydaje mi sie, ze te ktore sa w sprzedazy posiadaja
> zwykly potencjometr.

Po czesci odpowiadam sam sobie - znalazlem grzalki, w ktorych jest
termostat, ale zamiast stalej temp. w pomieszczeniu utrzymuje stala temp.
czynnika grzewczego. W jakim stopniu jedno przeklada sie na drugie ?

- remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

3. Data: 2006-08-26 13:10:20

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czynnika grzewczego. W jakim stopniu jedno przeklada sie na drugie ?

Wprostproporcionalnie, jeśli zwiększysz temperaturę w pomieszczeniu będzie
cieplej, jak zmniejszysz to będzie zimniej. Temperaturę trzeba ustawiać
metodą prób i błędów i podkręcać jak za zimno albo skręcać jak za gorąco.

4. Data: 2006-08-26 13:14:58

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

> - termowentylator 2 KW wlaczany na kilka minut przed wejsciem
> zima
> rano do lazienki

Nie radzę, on w warunkach podwyższonej wilgotności będzie miał
bardzo krótki żywot a i w razie zalania, o co przecież w łazience
nietrudno może się takie dogrzewanie nieciekawą przygodą
skończyć.

> - grzejnik - drabinka z grzalka

To jest IMO najlepsze rozwiązanie.

> recznik. Czy do grzejnikow - drabinek mozna kupic grzalke
> elektryczna
> z termostatem ?

Oczywiście, skolko ugodno. Można też kupić gotowe elektryczne
grzejniki łazienkowe, zwykle spzedawane pod nazwą "suszarka do
ręczników".

> Wydaje mi sie, ze te ktore sa w sprzedazy posiadaja
> zwykly potencjometr.

To nie jest potencjometr, to elektromechaniczny termostat, a
kręcioł ustawia punkt zadziałania mechanicznego "przerzutnika".

> Czym zalewany jest taki grzejnik - olejem czy
> woda ?

Grzałki są przystosowane do wody, ale myślę, że z olejem też będą
spokojnie działać, a większą pojemność cieplną uzyskasz. Jak
rozumiem, chcesz tam powiesić sam grzejnik, nie dołączając go do
żadnej instalacji CO? Jesli tak to zdecydowanie olej i może jakiś
gotowiec? Grzejników olejaków teraz spory wybór jest, łazienkowe
też chyba widziałem (miały sporo większą moc niż te wyżej
wspominane suszarki do ręczników). Gotowiec będzie miał już
wszystko na miejscu i nie będziesz się musiął zastanawiać, jaki
olej, ile tego oleju, jak to zrobić bezpiecznie itp.

A co do pytania z postu niżej - jeśli dobrze dobierzesz moc
grzejnika do wielkości pomieszczenia, to nie będzie problemu.

J.

5. Data: 2006-08-26 14:17:38

Od: Kuba_A <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> Nie radzę, on w warunkach podwyższonej wilgotności będzie miał bardzo
> krótki żywot a i w razie zalania, o co przecież w łazience nietrudno
> może się takie dogrzewanie nieciekawą przygodą skończyć.

Dkatego wybiera się urządzenie które ma atest i pozwala się na
stosowanie go w wilgotnych pomieszczeniach.

> To jest IMO najlepsze rozwiązanie.

Też tak sądzę! Aczkolwiek termowentylator zadziała szybciej - mniejsza
bezwładność cieplna.

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

6. Data: 2006-08-28 06:28:32

Od: "NATANEL" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w poprzednim mieszkaniu miałem podobny problem....
jako że twórczy jestem z natury udało mi się go oczywiście rozwiązać w
sposób następujący:
Użyłem grzejnika naściennego nawiewnego (kurtyna powietrzna do zast.,
domowych
) firmy RAVANSON sterowanie na panelu grzejnika plus pilot.
Grzejnik miał trzy stopnie pracy wentylator grzanie 1 i grzanie 2 moc
ok.2500W
Urządzenie sprawdzało się doskonale zanim zrzuciłem ciuchy juz było ciepło
:O))
Urządzenie można oczywiście podłączyć do sterownika zewnętrznego termostatu
itp.
Polecam sprawdzone i niedrogie w eksploatacji.

Natanel

7. Data: 2006-08-28 19:26:15

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Wydaje mi sie, ze te ktore sa w sprzedazy posiadaja zwykly potencjometr.
> Czym zalewany jest taki grzejnik - olejem czy woda ?

A masz wanne w lazience, bo ja mam jeszcze inne rozwiazanie.Grzejnik jest
"ukryty"na dlugosci wanny. W malej lazience nie widac go, a ciepla daje
duzo, wanna zawsze ocieplana ;)
Ilona

8. Data: 2006-08-28 21:42:19

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"IP" <i...@g...de> wrote in news:ecvg0o$vl8$1@news01.versatel.de:

> A masz wanne w lazience, bo ja mam jeszcze inne rozwiazanie.Grzejnik
> jest "ukryty"na dlugosci wanny. W malej lazience nie widac go, a
> ciepla daje duzo, wanna zawsze ocieplana ;)

Niestety grzejnik przewidzialem przed remontem na innej scianie, a mini-
wanna pelni u mnie tylko role brodzika :) Ale pomysl niezly.

Pozdrawiam,
Wojtek

--
- remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

Ariston MBT2022
panele bezklejowe
Jak wyizolowac sufit ???
koszt kapieli
mocowanie słupka prysznica na kafelkach i płycie k-g