Re: Czym ogrzac lazienke ?

From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Czym ogrzac lazienke ?
Date: Sat, 26 Aug 2006 15:14:58 +0200

Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

> - termowentylator 2 KW wlaczany na kilka minut przed wejsciem
> zima
> rano do lazienki

Nie radzę, on w warunkach podwyższonej wilgotności będzie miał
bardzo krótki żywot a i w razie zalania, o co przecież w łazience
nietrudno może się takie dogrzewanie nieciekawą przygodą
skończyć.

> - grzejnik - drabinka z grzalka

To jest IMO najlepsze rozwiązanie.

> recznik. Czy do grzejnikow - drabinek mozna kupic grzalke
> elektryczna
> z termostatem ?

Oczywiście, skolko ugodno. Można też kupić gotowe elektryczne
grzejniki łazienkowe, zwykle spzedawane pod nazwą "suszarka do
ręczników".

> Wydaje mi sie, ze te ktore sa w sprzedazy posiadaja
> zwykly potencjometr.

To nie jest potencjometr, to elektromechaniczny termostat, a
kręcioł ustawia punkt zadziałania mechanicznego "przerzutnika".

> Czym zalewany jest taki grzejnik - olejem czy
> woda ?

Grzałki są przystosowane do wody, ale myślę, że z olejem też będą
spokojnie działać, a większą pojemność cieplną uzyskasz. Jak
rozumiem, chcesz tam powiesić sam grzejnik, nie dołączając go do
żadnej instalacji CO? Jesli tak to zdecydowanie olej i może jakiś
gotowiec? Grzejników olejaków teraz spory wybór jest, łazienkowe
też chyba widziałem (miały sporo większą moc niż te wyżej
wspominane suszarki do ręczników). Gotowiec będzie miał już
wszystko na miejscu i nie będziesz się musiął zastanawiać, jaki
olej, ile tego oleju, jak to zrobić bezpiecznie itp.

A co do pytania z postu niżej - jeśli dobrze dobierzesz moc
grzejnika do wielkości pomieszczenia, to nie będzie problemu.

J.