Pieróg z mięsem Makłowicza

1. Data: 2003-07-03 15:07:07

Temat: Pieróg z mięsem Makłowicza
Od: "Puszka" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Widziałem dziś w TV jakas powtorke Maklowicza.
Przedstawial przepis na Pieroga z miensem oraz jego odmiane na slodko.
Niestety nie zdazylem spisac przepisu. W archiwum grupy tez nie znalazlem
takiego przepisu.

Moze ktos go posiada w swoich zbiorach

Pozdrawiam
Puszka

1. Data: 2003-07-03 18:42:28

Temat: Re: Pieróg z mięsem Makłowicza
Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Puszka" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przedstawial przepis na Pieroga z miensem oraz jego odmiane na slodko.
> Niestety nie zdazylem spisac przepisu. W archiwum grupy tez nie znalazlem

Też widziałam dziś ten program i nawet zdołałam conieco zanotować, ale
niestety za późno zaczęłam spisywać składniki i nie wszystko udało mi się
uchwycić.

0,5 kg mąki
2 jajka
sól
woda

Ciasto zagnieść i rozwałkować bardzo cienko (tak jak do makaronu).

1 kg mięsa (do wyboru wołowina, baranina, jagnięcina i coś jeszcze, ale nie
pamiętam)
3 posiekane cebule
sól
pieprz
roztopione masło (nie wiem ile, ale oni sporo tego zurzywali)

Mięsko pokroić na kawałki dodać do tego dość grubo pokrojoną cebulę, sól i
pieprz. Rozwałkowane ciasto równomiernie posmarowć roztopionym masłem. Mięso
z cebulą wyłożyć na ciasto, zawinąć i ułożyć w wysmarowanej masłem sporej
brytfance (w brytfance wygląda to jak taki rogal). Posmarować resztą
roztopionego masła i piec ~ 2-2,5 godziny. Temperatura to pewnie ok 180 C,
może 200.

1. Data: 2003-07-03 22:34:32

Od: "Blancanieves" <k...@b...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli był to program na TVP2, który nosił tytuł "Smak małej Litwy" i:
1. nagrywany był w skansenie na suwalszczyznie (Makłowiczowi pomagała
pani Danka), to on robił Cepeliny (ten duży pieróg z mięsem) i bliny
(coś a'la placki ziemniaczane z mięsem)
2. jeżeli gotował w otoczeniu eremów nad jeziorem Wigry (pomagał mu pan
w czapce kucharskiej), to robił kołduny.

O ten program chodzi?

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-07-03 23:14:59

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-04 00:34:32 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Blancanieves* skreślił te oto słowa:

> [...]
> 2. jeżeli gotował w otoczeniu eremów nad jeziorem Wigry (pomagał mu pan
> w czapce kucharskiej), to robił kołduny.

Nie chodzi o program, w ktorym przyrzadzał cuda kuchni tatarskiej.
I był pieróg z miesem i pierog z jabłkami, pieczone w prodiżu, robione z
ciasta makaronowego.
Wiecej nie pamietam, bo tylko kątem oka zerkałam.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

1. Data: 2003-07-04 07:26:57

Od: "A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brytfance (w brytfance wygląda to jak taki rogal). Posmarować resztą
> roztopionego masła i piec ~ 2-2,5 godziny. Temperatura to pewnie ok 180 C,

Oglądałam ten program od połowy i też nie zdążyłam wszystkiego zapisać.
Zamiast farszu mięsnego można dodać pokrojone jabłka i rodzynki.
A.

1. Data: 2003-07-04 10:22:18

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> 0,5 kg mąki
> 2 jajka
> sól
> woda

ja tez widzialam ten program i widzialam, ze ta Pani dodawala ok. 5 jajek a
nie tylko 2

Pozdrawiam,
Ewusek ( mam smaka na ten pierog)

1. Data: 2003-07-04 12:35:27

Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewusek" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> ja tez widzialam ten program i widzialam, ze ta Pani dodawala ok. 5 jajek
> nie tylko 2

To prawda, ale w przepisie było napisane 2.
A poza tym ta pani chyba robiła kilka tych pirogów jednocześnie.

1. Data: 2003-07-04 12:37:13

Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zamiast farszu mięsnego można dodać pokrojone jabłka i rodzynki.
> A.

Rzeczywiście. Zapomniałam o tym jak pisałam wcześniej.
Dodam tylko, że w razie chęci zrobienia tego piroga na słodko, trzeba te
jabłka i rodzynki wymieszać z cukrem.

1. Data: 2003-07-04 14:29:36

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krecia" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ciasto zagnieść i rozwałkować bardzo cienko (tak jak do makaronu).

Przypomne, ze nalezy rozwalkowac 3 placki -warstwy, kazdy z nich smarowac
roztopionym maslem i dopiero na to wszystko klasc nadzienie.

1. Data: 2003-07-04 18:13:18

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przedstawial przepis na Pieroga z miensem oraz jego odmiane na slodko.
> Niestety nie zdazylem spisac przepisu. W archiwum grupy tez nie znalazlem

Witam! Popatrz w gazecie tv czy będzie powtórka na Polonii w przyszłym
tygodniu. pzdr.

borówki
PYCHOTA - jaka nazwa
mam świeże czereśnie