Pies (suka) kopie w ogrodzie

11. Data: 2006-05-23 08:05:38

Temat: Re: Pies (suka) kopie w ogrodzie
Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie średnio zwiazane z grupą ale
> Może ktoś ma podobny problem i coś poradzi. Gdy przychodzi wiosna, cały
> ogród jest zryty w róznych miejscach, mój pies (wyżeł czeski) nawet po
> długim spacerze potrafi zrobić jakiś podkop np. akurat pod świezo
> zasianymi kwiatami lub zasadzonym drzewem, albo wydrapuje trawę. Wie ze
> tak nie wolno, i rozumie kiedy ja ganie, ale i tak robi swoje. psa nie
> chcę wiązać.
Witam!Sama mam psa i bardzo lubię zwierzeta ale jednego nie potrafię zrozumieć,
a mianowicie dlaczego mam być jego niewolnikiem i pozwalać mu niszczyć moją
pracę i to ciężką ,bo praca na działce to przyjemność ale i ogromny
trud?Wytłumaczcie mi prosze ?U moich sąsiadów jest identyczna sytuacja a psina
wielbiona jest ponad wszystko.Jeszcze raz proszę o wytłumaczenie ,czy nie jest
to chore,a może trzeba spojrzeć na ten problem trochę z dydtansem i nie dać się
zwariować!Albo pies robi co chce /dla mnie to nienormalne/albo trochę dyscypliny
by sie przydało. pozdrawim maria

12. Data: 2006-05-23 09:21:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maria" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dać się
> zwariować!Albo pies robi co chce /dla mnie to nienormalne/albo trochę

Przecież to Twój pies i to, na co mu pozwalasz we własnym ogrodzie, to
wyłącznie Twoja sprawa:)

A jeśli sąsiadom nie przeszkadza, że pies niszczy ich pracę, to mam
dokładnie ten sam pogląd - ich praca, ich pies, ich sprawa. Szlag by mnie
trafił tylko, gdyby puścili swojego psa luzem w _moim_ ogrodzie;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

13. Data: 2006-05-23 12:36:44

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dokładnie ten sam pogląd - ich praca, ich pies, ich sprawa. Szlag by mnie
> trafił tylko, gdyby puścili swojego psa luzem w _moim_ ogrodzie;)

Witam!Sąsiedzi byli pretekstem i oni nie maja z tym problemów.Po co w takim
razie pisać takie posty- Pies (suka) kopie w ogrodzie- i prosić o pomoc? Niech
każdy radzi sobie sam i wybiera między psem a wygładem ogrodu. pozdrawiam maria

14. Data: 2006-05-23 12:49:08

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Przecież to chyba o obcinanie pazurów, nie amputację chodziło? Niektórym
> psom wręcz należy obcinać pzury, bo przeszkadzaja w chodzeniu, jeżeli
> pies sam za mało je ściera. Gdzie w tym barbarzyństwo? Zabieg w dodatku
> nie musi być wetrynaryjny i wielu opiekunów samodzielnie obcina psom
> pazury, bez pomocy manicurzystki ;)

Dla ustalenia uwagi - chodziło nie o przycięcie za mało startych
pazurów, ale o obcięcie ich tak dalece, żeby pies nie mógł kopać.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2006-05-23 13:14:39

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Dla ustalenia uwagi - chodziło nie o przycięcie za mało startych
> pazurów, ale o obcięcie ich tak dalece, żeby pies nie mógł kopać.

Przycinać można tylko zrogowaciałą warstwę, tam gdzie pazur jest żywy
żaden wet nie obetnie, jeżeli nie ma medycznej potrzeby.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

16. Data: 2006-05-23 15:32:38

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):
> Dla ustalenia uwagi - chodziło nie o przycięcie za mało startych
> pazurów, ale o obcięcie ich tak dalece, żeby pies nie mógł kopać.
Przestudiuj budowę anatomiczną psiej łapy i psiego palca . Pazur -
to martwa część paznokcia . Nie pisałam , żeby obciąć psu
PAZNOKCIE , ale PAZURY , no i chyba nie sądzisz , że chodzi o
obcięcie "z krwi wytryśnięciem" ?
Ja mam aktualnie dwa , które są najszczęśliwszymi psami pod
słońcem , do kopania mają pół pola . Nie jestem notoryczną
krzywdzicielką psów , tylko myślę racjonalnie po prostu . A Ty
jesteś przeczulony . I psa oczywiście nie masz żadnego , bo inaczej
wiedziałbyś , co znaczy "pazur" .

17. Data: 2006-05-23 15:57:59

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maria"

> [...]
Niech
> każdy radzi sobie sam i wybiera między psem a wygładem ogrodu.

Ano po to żeby ktoś poradził jak zastosować dyscyplinę względem swojego
czworonoga. Ja nie chcę nic mówić ale z moją Śp.Gają nie miałam nigdy,
przenigdy problemów, ale jak to się mówi pies jest odbiciem swojego
właściciela !

Może pytający za mało czasu jej poświęca, może to młoda i nie ułożona
suka, a może ma się szczenić i nie ma zrobionego kojca ?!

Ja bym zaczęła uczyć aportowania, siad, stój,podaj łapę ... i już pies
ma zajęcie :-)

Serdecznie Miłka

18. Data: 2006-05-23 16:36:06

Od: Lanfear <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

mike napisał(a):
> [...]
> zasianymi kwiatami lub zasadzonym drzewem, albo wydrapuje trawę. Wie ze
> tak nie wolno, i rozumie kiedy ja ganie, ale i tak robi swoje. psa nie

Na trawe w bardziej reprezentacyjnych miejscach mozna polozyc siatke
zielona ogrodnicza o malych oczkach - z czasem darn przerosnie oczka
siatki, a kopac sie w niej nie da.
Cenne grzadki czy krzaki trzeba ogrodzic po prostu. Pies i ogrod to
zawsze jest kompromis.

Aga

19. Data: 2006-05-23 17:15:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
> suka, a może ma się szczenić i nie ma zrobionego kojca ?!
>
> Ja bym zaczęła uczyć aportowania, siad, stój,podaj łapę ... i już pies

Witaj Miłka!

Moja św. pamięci suka Dana - postrach innych suk (miała strasznie grube
futro, nie do przebicia klami) zawzięcie kopała na terenie szkolnym przy
szkole w której mieszkam.
Oczywiście nory gniazdowe, ale gdy były upały także. W innych okresach miała
inne zajęcia, np. przeganianie stada koni u sąsiada, z rogu pastwiska w
drugi, tak dla sportu, mimo, że próbowały ją gryźć i kopać. Fantastyczny był
przejazd furmanek z biegnącymi obok sukami, na wysokości terenu szkolnego
znikały w rowie, by pojawić się po za nim...

Pozdrówka
Jerzy

20. Data: 2006-05-23 20:15:51

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lanfear"

> Na trawe w bardziej reprezentacyjnych miejscach mozna polozyc siatke
> zielona ogrodnicza o malych oczkach (...)

Nie zgadzam się z tym !

To jak leczenie objawów a nie choroby.
Trzeba suce przemówić do rozsądku, złapać na gorącym uczynku i zawstydzić.
Zlać tyłek lub rzucić grudką ziemi albo skrzyczeć. Jeśli podczas naszej
nieobecności zaszkodzi to bez zacierania śladów i zapachów też można
przywołać sukę do dołu i skrzyczeć. Ale nie bić niczym ciężkim, wystarczy
wiązka długiej trawy lub zwinięta w rulon gazeta. Chodzi o zaznaczenie
swojej racji i narobienia hałasu nad psią głową ...

Serdecznie Miłka

czy podlewac rano?
Powojnik - co to za szkodnik
na kwaśnym