Re: Pigułki antykonc. + cellulit

Data: 2002-12-03 13:56:26
Temat: Re: Pigułki antykonc. + cellulit
Od: m3duz4 <m...@i...pl>

dnia Mon, 2 Dec 2002 16:55:36 +0100, "mysza" <m...@w...pl>
wyskrobal sobie:

>Mo?e w tym czasie zacz?la? prowadzi? mniej aktywny tryb ?ycia. Niestety z
>wiekiem skóra zaczyna si? starze?, wi?c w momencie gdy przestanie si?
>?wiczy? latwiej traci elastyczno??.
>U mnie pigu?ki nie mialy ?adnego wp?ywu na stan skóry (poza wyleczeniem
>tr?dziku :-) ), mo?e dlatego, ?e regularnie ?wicz?.
>Podobnie jest z tyciem. ?rodki antykoncepcyjne z minimaln? ilo?ci? hormonow
>(jakie teraz s? dost?pne) jedynie mog? wzmaga? apetyt, ale same z siebie nie
>powoduj? przyrostu masy cia?a.

u ciebie nie, ale u innych tak, wiec nie generalizuj
ja np przytylam w trakcie polrocznego brania 5 kg (zawsze mialam
plaski brzuszek, zadnej faldki, wrecz idealny :-) - a teraz musze
walczyc o powrot dawnej sylwetki), no i nabawilam sie okropnego
cellulitisu
(waga skoczyla mi w ciagu pierwszych 2 miesiecy o 5 kg, potem sie
unormowalo mniej wiecej na tym poziomie , ale cellulitis stale sie
powiekszal)
mniej aktywny tryb zycia?? raczej nie bo z pierwszym opakowaniem
zaczelam regularnie chodzic 2 razy w tyg na basen, a w lecie
codziennie ostro jezdzilam na rowerze,
takze apetyt mi nie wzrosl - wrecz przeciwnie gdy zauwazylam ze mimo
to tyje zaczelam po raz pierwszy w zyciu kontrolowac co jem i
ograniczylam obiadki do polowy zwyklej porcji- to do mnie naprawde
niepodobne bo nigdy nie mialam problemow z przemiana materii i bylam
chudzielcem co mogl jesc co tylko popadnie (zreszta tak u nas
rodzinnie jest ze wszyscy trzymaja linie nie dbajac o to wcale).
teraz po odstawnieniu tabletek powoli wraca wszystko do normy- waga
rowniez (pomimo tego ze znow jem wiecej)
u mojej kolezanki to samo - jak tylko odstawia hormony od razu po
jakims czasie wraca jej super sylwetka , a ostatnio znowu zaczela brac
i od razu zauwazylam ze przytyla - po prostu zrobila sie zauwazalnie
wieksza, (dodam ze takze prowadzi aktywny tryb zycia).
za to inna kolezanka brala przez 6 lat tabletki i swietnie sie po nich
czula , pomimo tego ze prowadzila malo aktywny tryb zycia- zero
skutkow ubocznych - wiec jak widzisz bywa roznie..

to raczej nie kwestia trybu zycia jak probuja wmowic niektorzy ale
kwestia gospodarki lipidowej - hormony w znaczny sposob na nia
wplywaja - nie u wszystkich, ale jednak sa osoby ktore beda tyc i
niewiele mozna na to poradzic poza zaprzestaniem brania.

dlatego nie lubie jak ktos pisze prawdy oswiecone ze tak nie jest
(opierajac sie na ulotkach reklamowych tabletek ktore zachwalaja w
ochach i achach zalety tej formy antykoncepcji)
- owszem tak nie jest u NIEKTORYCH - ty masz szczescie i na ciebie
hormony dzialaja ok, nie obserwujesz skutkow ubocznych - no i dobrze

Ale z laski swojej nie mow o czyms czego sama nie doswiadczylas na
wlasnej skorze ok? Po prostu nie masz pojecia o tym jak to jest gdy w
ciagu jednego miesiaca!! zauwazalnie zaczyna ci sie pogarszac
dotychczasowy dobry wyglad, waga - i co najgorsze zmiany te nie
ustepuja (jak pisza w ulotkach) ale poglebiaja sie z kazdym miesiacem.

m3duz4