Piwo trapistów

1. Data: 2003-09-16 14:22:51

Temat: Piwo trapistów
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
No właśnie. Makłowicz w jednym z ostatnich programów (chyba z Walonii)
używał piwa trapistów. Znalazłem o nim coś takiego:
"piwo trapistów - piwo tzw. klasztorne, wytwarzane z ciemnego słodu, bardzo
mocno chmielone. Warzone obecnie jedynie w pięciu browarach w Belgii i
jednym w Holandii."
Potem zobaczyłem to to w Tesco. Chciałem kupić, ale zastopowała mnie cena:
29,90 za butelkę! Czy to cudo jest ze złota? Jeśli ktoś to pił lub używał do
innych celów kulinarnych może napisze tu coś o tym piwie?

waldek
========

1. Data: 2003-09-16 16:03:43

Temat: Re: Piwo trapistów
Od: "ewa" <e...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> schreef in bericht
> [...]
do
> innych celów kulinarnych może napisze tu coś o tym piwie?

Rzeczywiscie cena skandaliczna. Tym bardziej, ze w Holandii mozna je kupic
za 2 euro (9 zlotych), chyba nawet taniej. Zalezy ktore.. Moze pamietasz jak
sie to piwo dokladnie nazywalo, bo moze to byl jakis szczegolny i wysmienity
gatunek.

1. Data: 2003-09-16 16:12:59

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze pamietasz jak
> sie to piwo dokladnie nazywalo, bo moze to byl jakis szczegolny i
wysmienity
> gatunek.
========
Po zobaczeniu ceny nie zbliżałem się już do butelki :-{, gdyż skręciłem w
kierunku żywca :-}
Ale mogę sprawdzić.

waldek
========

1. Data: 2003-09-16 17:19:35

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bk76e1$saf$1@nemesis.news.tpi.pl,
waldek <x...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> "piwo trapistów - piwo tzw. klasztorne, wytwarzane z ciemnego słodu,
> bardzo mocno chmielone. Warzone obecnie jedynie w pięciu browarach w

Powinno być, że przede wszystkim górnej fermentacji.

> Potem zobaczyłem to to w Tesco. Chciałem kupić, ale zastopowała mnie
> cena: 29,90 za butelkę!

Po pierwsze: butelka zapewne 0,75 l. Po drugie: są różne gatunki - dubbel,
tripel, quadruppel (dokładnie się nie orientuję, o co chodzi). Najtańsze
kosztują ok. 15 zł.

> Czy to cudo jest ze złota? Jeśli ktoś to pił lub używał do innych celów
> kulinarnych może napisze tu coś o tym piwie?

Jak lubisz dobre piwo górnej fermentacji, to warto. Ja bardzo lubię.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2003-09-16 17:27:52

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bk7gr8$l64$1@inews.gazeta.pl,
Konrad Brywczyński <k...@b...tk> napisał(a):

Okay, chwila szukania i już wiadomo: dubbel, tripel, quadruppel
oznaczają, jak dużo (w stosunku do normalnej porcji) chmielu
dodano.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
k...@b...tk Stranded in my mind

1. Data: 2003-09-17 06:46:12

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
Ale czy konkretnie to piwo piłeś?

waldek
=======

1. Data: 2003-09-17 09:14:38

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> [...]
> cena: 29,90 za butelkę! Czy to cudo jest ze złota? Jeśli ktoś to pił
> lub używał do innych celów kulinarnych może napisze tu coś o tym

Ja znam troche te piwa. Pisalem o nich kiedys. Niestety takie sa ich
ceny w PL jak pisales.
Poniezej masz linka to niektorych takich piw. Maja rozny smak. Polski
Kaper Hevielius jest jakas namistka niektorych z nich.
http://www.belgianstyle.com/mmguide/example/label.ph
p3?img=westmlt.gif&beer=Westmalle+Triple

J.

1. Data: 2003-09-17 20:58:52

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bk9008$qg$1@atlantis.news.tpi.pl,
waldek <x...@o...pl> napisał(a):

> Ale czy konkretnie to piwo piłeś?

W Polsce chyba dostępne są tylko z bowaru La Trappe. Piłem dubble,
tripla i quadrupla. Każde jest inne i dla mnie warte swojej ceny.
Ale ja po prostu uwielbiam piwo górnej fermentacji, a lagery mnie
nużą.

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

1. Data: 2003-09-17 21:00:22

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

> Poniezej masz linka to niektorych takich piw. Maja rozny smak. Polski
> Kaper Hevielius jest jakas namistka niektorych z nich.

Albo mnie, albo Tobie się coś pozajączkowało. AFAIK Kaper jest dolnej
fermentacji, a jedynym obecnie w Polsce produkowanym (przemysłowo)
piwem górnej fermentacji jest Palm.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2003-09-17 21:28:46

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:

> Albo mnie, albo Tobie się coś pozajączkowało. AFAIK Kaper jest dolnej
> fermentacji, a jedynym obecnie w Polsce produkowanym (przemysłowo)
> piwem górnej fermentacji jest Palm.

Nic Ci sie nie pozajeczkowalo. Troche nieudolnie widac probowalem
pokazac obrazowo roznice smakowa miedzy popularnymi w PL pilsnerami
(ktore ja nazywam sikaczami) a tymi gornej fragmentacji - za pomoca
przykladu piwa polskiego (nie wdajac sie w cykl produkcji).

Przyznaje, ze zupelnie nie widzialem ze Palm jest produkowany w Polsce.
Stad tez wymyslilem sobie jako przyklad cos "a'la" co nie jest
pilsnerem.

ps. Palm jest polularnym i dosc tanim piwem w krajach Beneluxu. Jak dla
mnie - za malo esencjonalne. Ale to kwestia gustu.

J.

Nowe garnki - jak się do nich zabrać? ;-)))
[NTG] wege.dzieciak.pl - forum dla rodzin wegaÄskich i wegetariaÄskich
(p) 3 wariacje na temat dyni
babka gotowana - do wkn glownie :)
(p) klasyczny omlet z zielonym groszkiem + z warzywami