Pizza - koncepcje

1. Data: 2009-04-08 20:15:54

Temat: Pizza - koncepcje
Od: "keighly" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Temat z pozoru banalny, a mi spędza sen z powiek.

Robiłam już mnóstwo rodzajów pizz. Nie żeby były złe, ale za każdym razem
czegoś mi brakuje. I przede wszystkim mam problem ze zrobieniem grubego
ciasta do pizzy, nigdy mi nie rośnie tylko zostaje cienkie, pomimo drożdży
:(

Ma ktoś jakiś szybko i sprawdzony sposób na dobrą pizzę na grubym cieście?

2. Data: 2009-04-08 20:22:57

Temat: Re: Pizza - koncepcje
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

keighly pisze:
> [...]
> :(
>
> Ma ktoś jakiś szybko i sprawdzony sposób na dobrą pizzę na grubym cieście?

350g mąki
15g drożdży
3 łyżki oliwy
łyżeczka cukru
3/4 szkl. wody
1/2 łyżeczki soli

Drożdże rozprowadzić z łyżeczką cukru i kilkoma łyżkami ciepłej wody,
wlać do mąki, posolić. Dolewając po trochu wody zagniatać ciasto. Pod
koniec wyrabiania dodać oliwę. Odstawić do wyrośnięcia.

Rośnie bardzo ładnie. Sprawdzony przeze mnie wielokrotnie przepis.

--

Paulinka

3. Data: 2009-04-08 20:38:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> 350g mąki
> 15g drożdży
> 3 łyżki oliwy
> łyżeczka cukru
> 3/4 szkl. wody
> 1/2 łyżeczki soli

Robię dokładnie wg takiego samego przepisu (NB z gazetki "Karmimy
malucha" ;) ).

Teraz robię najczęściej już "na oko", np. kiedy robię dla większej
liczby osób.

Żeby ciasto ładnie urosło, najlepiej po pierwsze - nie rozwałkowywać go
zbytnio, po drugie - kłaść podsmażone dodatki (zwłaszcza pieczarki,
pomidory, cebulę), żeby już nie wydzielały tyle wody na cieście.

Ewa

4. Data: 2009-04-08 20:44:37

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Robię dokładnie wg takiego samego przepisu (NB z gazetki "Karmimy
> malucha" ;) ).

A ja wzięłam przepis z p.r.k. :)

> Teraz robię najczęściej już "na oko", np. kiedy robię dla większej
> liczby osób.
>
> Żeby ciasto ładnie urosło, najlepiej po pierwsze - nie rozwałkowywać go
> zbytnio,

Wystarczy tylko troszkę spłaszczyć, a resztę palcami w foremce wyrównać.

po drugie - kłaść podsmażone dodatki (zwłaszcza pieczarki,
> pomidory, cebulę), żeby już nie wydzielały tyle wody na cieście.

Pieczarki przede wszystkim, bo najbardziej puszczają sok. Dodatkowo, jak
chce sie mieć fajnie przypieczone salami/wędlinę/bekon etc. to warto je
na pizzy położyć jako ostatnią warstwę, czyli bezpośrednio na ser.

--

Paulinka

5. Data: 2009-04-08 20:49:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> A ja wzięłam przepis z p.r.k. :)

To pewnie ja podawałam ;)

> Wystarczy tylko troszkę spłaszczyć, a resztę palcami w foremce wyrównać.

No, ja zwykle tak właśnie robię. Chyba że na wielką blachę robię, to
wtedy wałkuję. Zresztą ja wolę cienkie ciasto.

> Pieczarki przede wszystkim, bo najbardziej puszczają sok. Dodatkowo, jak
> chce sie mieć fajnie przypieczone salami/wędlinę/bekon etc. to warto je
> na pizzy położyć jako ostatnią warstwę, czyli bezpośrednio na ser.

Ja ostatnio gustuję w pizzy serowej. Natomiast dla Mai jest wersja
superoszczędna, bo ona tylko pieczarki, oliwki, paprykę i keczup na
pizzy toleruje, sera nie ma prawa nawet skapnąć. ;)

Ewa

6. Data: 2009-04-08 20:54:47

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> To pewnie ja podawałam ;)

Być może :)

> Ja ostatnio gustuję w pizzy serowej. Natomiast dla Mai jest wersja
> superoszczędna, bo ona tylko pieczarki, oliwki, paprykę i keczup na
> pizzy toleruje, sera nie ma prawa nawet skapnąć. ;)

U mnie za to pizza podzielona na 3 kawałki. Misiek nie lubi papryki i
oliwek, TŻ sera pleśniowego, a Maciek pizzy nie je w ogóle ;)

--

Paulinka

7. Data: 2009-04-08 20:57:47

Od: millo <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pizza to jest generalnie na cienkim cieście. Oryginalnie ciasto nie
zawiera prawie drożdży. Jak robisz na tzw. grubym to oczywiście wolno
ale nie nazywaj tego pizzą. Raczej: "wytrawny placek drożdzowy z
dodatkami". Unikniemy nieporozumień.

--
millo
Człowiek ma tylko jedną broń do walki ze swoimi pomyłkami

8. Data: 2009-04-08 21:02:03

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

millo pisze:
> [...]
> zawiera prawie drożdży. Jak robisz na tzw. grubym to oczywiście wolno
> ale nie nazywaj tego pizzą. Raczej: "wytrawny placek drożdzowy z

Alter ego Władka Łosia?

--

Paulinka

9. Data: 2009-04-08 21:20:50

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale nie nazywaj tego pizzą. Raczej: "wytrawny placek drożdzowy z
> dodatkami". Unikniemy nieporozumień.

No to może Focaccia :)

pozdrawiam
leku

10. Data: 2009-04-08 21:56:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Apr 2009 22:57:47 +0200, millo napisał(a):

> [...]
> zawiera prawie drożdży. Jak robisz na tzw. grubym to oczywiście wolno
> ale nie nazywaj tego pizzą. Raczej: "wytrawny placek drożdzowy z

To właśnie chciałam napisać.

jaki robot TYLKO do wyrobu ciasta?
która earl grey ?
ciasto francuskie - warto robić samemu?