Re: Placek ziemniaczany z boczkiem

Data: 2002-08-07 20:53:21
Temat: Re: Placek ziemniaczany z boczkiem
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

Użytkownik <j...@p...telan.pl> napisał (a):

> Szykuję się z zamiarem upieczenia placka ziemniaczanego z wędzonym
> boczkiem, cebulką itd. Z tego co wiem ztarte ziemniaki miesza się z
> pokrojonymi drobno składnikami, potem na blachę i do piekarnika.
> Chciałbym jeszcze jakoś to urozmaicić i zapytać jaką nosi to nazwę.

Najbardziej prawidłowa nazwa to kugel, wywodzi się z kuchni
żydowskiej,
ale znana w całej Europie wschodniej pod różnymi nazwami, w różnych
wariacjach. Proponuję przeszukać archiwum grupy na okoliczność słowa
'kugel'
http://groups.google.com/groups?as_q=kugel&ie=UTF-8&
oe=UTF-8&as_ugroup
=pl.rec.kuchnia&lr=&hl=pl
a znajdziesz tam szereg przepisów i informacji. Dodam od siebie, że
można podawć toto również z gulaszem czy czymś podobnym.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain