Re: Plakaty gejów

Data: 2003-03-20 18:24:06
Temat: Re: Plakaty gejów
Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm>

"Ewa Ressel" <r...@g...pl> wrote in message
news:b5an20$447$1@inews.gazeta.pl...

> No cóż, zapodany w podsumowaniu tekst :"It should be acknowledged that
> research on lesbian and gay parents and their children is still very new
and
> relatively scarce. Less is known about children of gay fathers than about
> children of lesbian mothers. Little is known about development of the
> offspring of gay or lesbian parents during adolescence or adulthood" w
moim
> mniemaniu dyskwalifikuje cały wywód.

Nie wiem czemu pominelas ten fragment podsumowania (tzn wiem czemu, ale nie
chce sie wdawac w dyskusje na ten temat):

"In summary, there is no evidence to suggest that lesbians and gay men are
unfit to be parents or that psychosocial development among children of gay
men or lesbians is compromised in any respect relative to that among
offspring of heterosexual parents. Not a single study has found children of
gay or lesbian parents to be disadvantaged in any significant respect
relative to children of heterosexual parents. Indeed, the evidence to date
suggests that home environments provided by gay and lesbian parents are as
likely as those provided by heterosexual parents to support and enable
children's psychosocial growth. "

w szybkim tlumaczeniu:

"Podsumowujac, nie ma zadnych dowodow ktore sugerowalyby ze lesbijki i geje
sa niezdolni do bycia rodzicami lub ze rozwoj dzieci lesbijek i gejow jest w
jakis sposob gorszy od rozwoju dzieci rodzicow heteroseksualnych. Nie ma
zadnego badania, ktore wykazywaloby, ze dzieci rodzicow homoseksualnych sa w
jakikolwiek sposob uposledzeni w stosunku do dzieci rodzicow
heteroseksualnych. W istocie, dowody zebrane do dnia dzisiejszego sugeruja
ze srodowisko rodzinne, ktore tworza rodzice homoseksualni z takim samym
prawdopodobienstwem dostarczaja dziecku oparcia, ktore wspiera rozwoj
psychoseksualny dziecka jak rodzice heteroseksualni."

Mysle, ze ten wniosek, ktory Ty przytoczylas, nie kwestionuje tego, co
przytoczylam ja -- gdyby bylo tak, ze homoseksualisci robia jakas krzywde
dzieciom jako rodzice to na pewno juz dawno by to wyszlo w jakims badaniu --
zwlaszcza, ze najstarsze badanie, na ktore powoluje sie ten artykul to
badanie z roku 1978:

"Green, R. (1978). Sexual identity of 37 children raised by homosexual or
transsexual parents. American Journal of Psychiatry, 135, 692-697.

Thirty-seven subjects aged 3-20 years were either raised by lesbian women
(21) or by transsexuals (16). Subjects had lived in these households from
1-16 years, with a mean time of 4.9 years. All but one subject indicated
that toys, games, clothing, and gender of peers were typical for their
gender. Thirteen older subjects indicated erotic fantasies or sexual
behaviors, and all these subjects were heterosexual in orientation. "

Juz w tym badaniu, znalazly sie dorastajace i dorosle osoby. Proponuje
przejrzenie strony:
http://www.apa.org/pi/l&gbib.html

Fakt, ze tych badan jest malo w porownaniu z innymi dziedzinami
psychologii -- i szczerze powiedziawszy mam nadzieje ze badan takich bedzie
coraz wiecej.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl