Re: Płaska ziemia?

Data: 2017-07-16 07:17:28
Temat: Re: Płaska ziemia?
Od: j...@o...pl

W dniu niedziela, 16 lipca 2017 06:05:56 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> Jakie masz przesłanki do takich obaw?

bo nikt ich dziesiatki lat nie bada.
zmienianie genu odpowiedzialnego na przyklad
za lepszy smak lub wiekszy owoc
pociaga za soba rozmaite interakcje
w produkowaniu roznych zwiazkow na skutek zmian w DNA.
zawsze moze zajsc przypadek, ze po takich zmianach
wytwarzane beda substancje czy zwiazki
szkodliwe nie znane dotychczas nauce,
zwlaszcza przez swe interakcje miedzy soba.
niekiedy moze byc tak, ze dwa oddzielne czynniki
sa nieszkodliwe, ale ich polaczenie ze soba
lub trzecim przy ich spozywaniu moze doprowadzic
do tego, ze zatruwaja organizm.
moze byc ze szybciej, moze byc ze przez kumulacje.

ja napradwe sie na tym nie znam,
ale DNA jest struktura przestrzenna
i jest bardzo trudno okreslic wszystkie implikacje.

> I jakie "zmiany" masz na myśli?

> Sugerujesz, że już tak się kiedyś zdarzyło z GMO?

za bardzo nie wnikalem, ale to pewne.
nawet czyste prawdopodobienstwo wskazuje,
oczywiscie w tym przypadku go raczej nie wyliczysz,
ze zdarzyc sie musi.

> Brzmisz podobnie jak jakaś starsza osoba, która nie lubi używać
> mikrofalówki bo się boi nieznanego... :-) Ludzie, którzy nie wiedzą jak
> działa mikrofalówka często boją się jej używać.

ja jakos sie nie boje:) choc tez przeciez slyszlem,
ze szkodliwe. poza tym robie to bardzo rzadko,
bo mi z niej jedzenie nie smakuje:)

> Nie sądzisz, że strach przed żywnością GMO może wynikać z podobnych
> mechanizmów?

nie ma strachu (we mnie) przed GMO. najczesciej beda to produkty
tak zdrowe, jak naturalnie modyfikowane przez tysiaclecia.
pytanie tylko, czy jest sens produkowac wiecej i wiecej zywnosci,
skoro w krajach w miare bogatych jest jej nadmiar.
produkujemy i tak dosc, aby nikt nie chodzil glodny na naszej planecie.
przeciez to wiesz.

jacek

> Częstokroć są szkodliwe? O czym Ty myślisz? Skąd u Ciebie słowo
> "częstokroć"?? Jaka żywność GMO jest szkodliwa?

kazda potencjalnie.
wiele jest badan na to wskazujacych.
przejrzyj internet.

> Dysponujesz jakimiś danymi na temat tej żywności? Czy może Twoje strachy
> napędzane są głębokim stanem niewiedzy na ten temat?

to czysta logika.
nawet nie potrzeba badan, aby to wiedziec.
choc oczywiscie takie badania sa.

to ty choc raz napisz o sobie.
tak dla przykladu:)

pozdrawiam,