Płatki ułatwiają życie :-)

41. Data: 2016-08-16 23:29:34

Temat: Re: Płatki ułatwiają życie :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Aug 2016 23:06:35 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> Poszukaj w SJP hasła "bigosować"

Nie bigosuj już.

42. Data: 2016-08-16 23:34:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Aug 2016 23:04:05 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> A próbowałaś? Czy tylko farsz do parówek robisz zamiast tatara?

Tatar - tłuczkiem? Tatar, jeśli już, to tylko siekany. Tatar to
rozdrobnione OSTRYM narzędziem mięso z zachowaną strukturą komórek, a nie
bezpostaciowa masa białkowa w końcowym etapie lizy :->

43. Data: 2016-08-19 21:57:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Aug 2016 23:34:14 +0200, Ikselka napisał(a):

> Tatar - tłuczkiem? Tatar, jeśli już, to tylko siekany. Tatar to
> rozdrobnione OSTRYM narzędziem mięso z zachowaną strukturą komórek, a nie
> bezpostaciowa masa białkowa w końcowym etapie lizy :->

...Zresztą właśnie dlatego, aby zachować kompletną strukturę komórek,
najlepszy jest skrobany łyżką.
Siekany w drugiej kolejności.
No ale ta miażdżono-tłuczona biomasa to już na pewno NIE tatar, tylko
właśnie nadzienie do parówek. I KTO tu robi farsz do parówek :->

44. Data: 2016-08-21 01:51:47

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-19 o 21:57, Ikselka pisze:

> [...]
> No ale ta miażdżono-tłuczona biomasa to już na pewno NIE tatar, tylko
> właśnie nadzienie do parówek. I KTO tu robi farsz do parówek :->
Jeszcze takiego dziadoskiego tatara nie jadlam i nie chciałabym na to
nawet spojrzeć.

--
animka

45. Data: 2016-08-21 02:07:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Aug 2016 01:51:47 +0200, Animka napisał(a):

> Jeszcze takiego dziadoskiego tatara nie jadlam i nie chciałabym na to
> nawet spojrzeć.

Niedobrze mi się robi na samą myśl o zmiażdżonych trupach komórek z rozlaną
zawartością...

46. Data: 2016-08-21 11:04:39

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-29 o 18:27, Ikselka pisze:
> KRUPNIK: zamiast kaszy perłowej na początku gotowania, w drugiej połowie
> gotowania dodaję płatki jęczmienne błyskawiczne. Lubię krupnik, w którym
> kasza jest rozgotowana, dlatego płatki są tu idealne.
>
> GOŁĄBKI: nie gotuję już ryżu do nadzienia, tylko do surowego mięsa wrzucam
> surowe płatki ryżowe plus trochę wody obliczone na wchłonięcie jej przez
> płatki (żeby nadzienie nie było zbyt spoiste i suche).
>
> OWSIANKA na rano: płatki owsiane zalewam wrzątkiem w naczyniu, mieszam,
> przykrywam i zostawiam na noc, a rano tylko dolewam mleko, przyprawiam i
> zagotowuję.

Super koncepcja z tym krupnikiem z płatków.. Bardzo, ale to bardzo
zniechęca do gotowania po tradycyjnemu to długie gotowanie kaszy.

47. Data: 2016-08-21 12:48:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.08.2016 o 11:04, Trybun pisze:

> Super koncepcja z tym krupnikiem z płatków.. Bardzo, ale to bardzo
> zniechęca do gotowania po tradycyjnemu to długie gotowanie kaszy.

Długie gotowanie kaszy w krupniku? Chyba żartujesz.

Ewa

48. Data: 2016-08-21 13:51:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-08-21 11:04, obywatel Trybun uprzejmie donosi:
> Bardzo, ale to bardzo
> zniechęca do gotowania po tradycyjnemu to długie gotowanie kaszy.

Zrób ją więc al dente. Skoro tradycja w zęby kole.

49. Data: 2016-08-21 14:16:16

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-21 o 12:48, FEniks pisze:

> Długie gotowanie kaszy w krupniku? Chyba żartujesz.
>
> Ewa

Akurat 'specjalizuje" się w gotowaniu tej zupy z jak najgrubszej kaszy.
A to wymaga gotowania jej przez godzinę, półtorej przed innymi
składnikami. Także tak się składa że kasza lubi wykipieć z garnka, a
wiec płatki wydaja się być czymś idealnym.

50. Data: 2016-08-21 14:16:41

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-21 o 13:51, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-08-21 11:04, obywatel Trybun uprzejmie donosi:
>
> Zrób ją więc al dente. Skoro tradycja w zęby kole.

A fuj, żadnych kasz czy makaronów które by mogły się kleić do zębów.. I
tu nie chodzi o żadną tradycję. Nie będę przecie tylko dla niej odrzucał
dobrych i użytecznych pomysłów w zakresie kucharzenia, a z tego powodu
że tak obecnie kultywowane "al dente" mi po prostu nie leży.

Weków nie ma nigdzie!
Znalezione
cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja