Plesniak (P)

1. Data: 2002-03-18 08:39:21

Temat: Plesniak (P)
Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje przepis n wspaniale ciasto. Ja sama nigdy go jeszcze nie robilam, ale
wiem, ze to przepis wyprobowany, bo jadlam to ciasto setki razy zrobione
wlasnie weglug niego.

4 szkl maki
2 lyzki cukru
1,5 margaryny
5 - 6 jajek
1 proszek do pieczenia
ewentualnie smietana
2 lyzki kakao
kisiel (np. malinowy albo wisniowy)
1 szkl cukru (do piany)
dzem albo owoce (albo to i to)

Z maki, 2 lyzek cukru, margaryny i zoltek (oddzielamy je od bialek), i
proszku do pieczenia robimy kruche ciasto. Jak jest za geste, dodajemy
smietany.
Ciasto dzielimy na pol i jedna z tych polowek znowu na pol. Wiec mamy trzy
nierowne czesci.
Najwieksza czesc ukladamy na posmarowana tluszczem i posypana maka blache.
Na to dajemy dzem albo owoce, albo to i to - wtedy jest lepsze.
Dodajemy kakao do jednej z pozostalych czesci ciasta. Aha!! Wczesniej te
dwie czesci musza pobyc w lodowce, bo inaczej beda za miekkie, aby je
zetrzec na terce.
Gdy ciasto jest schlodzone, scieramy na tarce ciemna czesc na dzemik (albo
owoce).
Ubijamu piane z bialek i szklanki cukru, dodajac stopniowo kisiel (w
proszku!). piane ubijamy na sztywno i wykladamy na starta kakaowa czesc
ciasta.
Na pianke scieramy pozostala czas ciasta (biala). Robi sie zatem taki
przekladaniec.
pieczemy ok 50 minut w temp. 200 st (temp i czas podane dla piekarnika
elektrycznego, jak ktos ma inny, niech to uwzgledni)
Po upieczeniu i ostygnieciu polewamy ciacho polewa czekoladowa (moze byc
taka blyskawiczna, kupiona).
Smacznego!
Mapet

1. Data: 2002-03-19 20:23:18

Temat: Re: Plesniak (P)
Od: " Ola" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mapet" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Podaje przepis n wspaniale ciasto. Ja sama nigdy go jeszcze nie robilam,
ale
> wiem, ze to przepis wyprobowany, bo jadlam to ciasto setki razy zrobione
> wlasnie weglug niego.

Czy moglabys powiedziec, w jakiej wielkosci foremce nalezy to
upiec. Tego ciasta musi wystarczyc na trzy warstwy, a wiec forma nie moze
byc ani za duza ani za mala. Tylko jaka?
A jaka jest rola kisielu w tej pianie? Pytam, bo bede probowac uoiec
tego plesniaka. Al.

1. Data: 2002-03-19 23:03:32

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Ola" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy moglabys powiedziec, w jakiej wielkosci foremce nalezy to
> upiec. Tego ciasta musi wystarczyc na trzy warstwy, a wiec forma nie moze
> byc ani za duza ani za mala. Tylko jaka?

Moja mama robila go zazwyczaj w prodizu

--
Catalina

ziemniaczki nadziewane miesem (kurzym:)