Re: Plodnosc po porodzie !!

Data: 2002-01-29 22:11:48
Temat: Re: Plodnosc po porodzie !!
Od: "Basia" <b...@k...net.pl>

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości
news:3C568C69.E3B1868D@iimcb.gov.pl...

> Mnie uczono, że nie jest to zabobon, a ma związek z gospodarką hormonalną
> karmiącej kobiety. Ewolucyjnie jest to uzasadnione - noworodek ludzki jest
> wybitnie niesamodzielny przynajmniej przez pół roku, więc lepiej, żeby
przez te
> pół roku matka dbała o niego, zamiast zachodzić w kolejną ciążę. Skoro
istnieją
> kobiety regularnie rodzące co rok (mimo karmienia piersią), to znaczy że
nie u
> wszystkich kobiet ten mechanizm działa.
>
> Leszek

Zgadzam się z Leszkiem ..
Mogę jedynie poprzeć to osobistym przykładem, że owulacja występuje nawet w
drugim miesiącu po porodzie podczas karmienia. Mimo zapewnień ginekologa do
którego chodziłam poprosiłam o recepte i kuiłam sobie testy na owulację i co
miesiąc pięknie pokazywały że spokojnie mogę być drugi raz w ciąży.

Pozdrawiam
Basia