Re: Po Rospudzie????

Data: 2007-02-12 09:13:49
Temat: Re: Po Rospudzie????
Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl>

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.61.0702120900230.18936@ash.uhc.com.p
l...

> No i co tego, ze biora lapowki (jesli biora), co z tego ze to sa oszolomy
> i jak ich nazywasz ekoterrorysci.
> Czy Ty czlowieku nie widzisz, ze planuje sie zniszczyc kawalek czegos
> bezcennego czego nie bedzie mozna pozniej odbudowac?

Skąd masz pewność, że jest to coś cennego i że nie można tego odbudować?
Jest tam po prostu kupa bagna, szuwary i jakiś storczyk pół km od planowanej
estakady. Co w tym jest cennego? To tylko wylęgarnia komarów i różnego
przykrego robactwa. Jaką to ma wartość dla ludzi? Nawet dla kajakarzy jest
to odcinek raczej niewdzięczny. Płynie się wśród szuwarów i gryzących robali
przez pół dnia i nic z poziomu kajaka nie widać, tylko szuwary.
Ja nie twierdzę, że najlepiej było by to osuszyć i zasiać pszenicę.
Chociaż pożytek byłby większy niż z paru storczyków. Wartość medialną temu
bagnu nadali tylko ekoterroryści, bo to jest wdzięczny temat. Łatwo jest
omamić ludzi, którzy tam nie byli i tego nie widzieli.

> Czy nie widzisz, ze jest alternatywne rozwiazanie pod kazdym wzgledem
> lepsze bo nie niszczy tego kawalka przyrody?

Alternatywne rozwiązanie to absolutna bzdura. Obecnie zaprojektowana trasa
jest prosta i biegnie głównie przez lasy. Będą nią jeździć tysiące tirów
dziennie. Las jest naturalnym filtrem, więc spaliny produkowane na tej
trasie nie będą szkodzić ludziom.

Trasa alternatywna biegnie przez wsie i pola rolników. Jest dłuższa. Tiry
spalą więcej paliwa i więcej nasmrodzą. Wiecej też CO2 wyemitują do
atmosfery. Smrody z tirów trafią bezpośrednio na pola i do płuc okolicznej
ludności. Chciałbyś tam mieszkać?
Po drugie, to trasa poprzecina pola rolnikom. Będą musieli jechać na swoje
pole przez przepusty nadrabiając kilometry. Dopłacisz im do paliwa i
straconego czasu? Oczyścisz atmosferę z niepotrzebnie wydzielonego CO2?

Negatywne oddziaływanie budowy estakady będzie raz i przyroda wróci na swoje
miejsce. Negatywne oddziaływanie "trasy alternatywnej" będzie trwało po wsze
czasy.

> Czy wiesz co by zrobili niemieccy czy dunscy ekoterrorysci, gdyby ich rzad
> pozwolil ta taka glupote jak budowanie autostrady przez chroniony
> przyrodniczo obszar?

Głupotą jest wiara w katastroficzny obraz malowany przez fachowców od
ekoterroru. Głupotą jest widzieć tylko mały wycinek problemu.

> Aha i jeszcze jedna sprawa. Ta autostrada nie bedzie budowana przez statki
> UFO z kosmosu. Tam musza wejsc koparki dzwigi itp. Na prawde na takim
> poligonie nie zostanie nic.

Nawet jak na szerokości 50 metrów nie zostanie nic, to jest to jeden, dwa
procent długości doliny. Tak źle jednak nie będzie. Możemy założyć, że
uszkodzeniu podczas budowy ulegnie ułamek procenta doliny. Czy warto o to
walczyć kosztem zdrowia ludności "trasy alternatywnej"? Czy warto o to
walczyć kosztem większego zanieczyszczenia atmosfery którą oddychasz i
marchewki, która być może trafi na Twój stół?

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu