Po co żyć?

101. Data: 2008-01-14 19:42:43

Temat: Re: Po co żyć?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fmfij6.65o.0@poczta.onet.pl...

> A co Cie obchodza moje tesknoty czy ich brak?
> Nie odwracaj uwagi od zasadniczego tematu watka...

Ich związek z wątkiem jest większy niż ci się wydaje.

102. Data: 2008-01-14 19:52:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:fmgduv$for$1@news.onet.pl...

> Ich związek z wątkiem jest większy niż ci się wydaje.

Czyzbys wreszcie doszukal sie ksztyny sensu
w swoim ogolnie bezsensownym i beznadziejnym zyciu?
Juz wreszcie wiesz po co zyc? No to gratuluje...

103. Data: 2008-01-14 20:18:40

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyzbys wreszcie doszukal sie ksztyny sensu
> w swoim ogolnie bezsensownym i beznadziejnym zyciu?
> Juz wreszcie wiesz po co zyc? No to gratuluje...

Wciąż nawet gesty dobrej woli traktujesz jako zagrożenie.
Więc w temacie wyczucia sensu życia niespecjalnie się
jako potencjalny spec prezentujesz. Miłego dnia emigrancie ;)

104. Data: 2008-01-14 20:31:48

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jesli nie wierzysz to powiedz mi co wynika na temat
> budowy planety Venus ze znanych "faktow naukowych"
> albo jeszcze lepiej, wyjdz od samej definicji pojecia
> "fakt naukowy" i praktycznych metod odroznienia tychze
> od niefaktow naukowych lub faktow nienaukowych :-)
>
> W kazdej dziedzinie zycia analizujemy tylko podzbior
> rzeczywistosci (czyli podzbior "faktow naukowych")
> i zawsze istnieje ryzyko ze cos pominelismy, o cos
> nie zapytalismy, cos zalozylismy bez powodu itp...
>
> Uwazasz ze Ciebie to nie dotyczy?
> Slawne powiedzenie errare humanum est Ciebie nie dotyczy?

Nie chcę wchodzić z Tobą w spór intelektualny... ani w dyskusję. Myślę co
myślę i koniec.
:-)
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

105. Data: 2008-01-14 20:42:19

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jan 2008 20:26:47 +0100, Robakks napisał(a):

> "Ikselka" <i...@w...pl>

> Czy Pani zdaniem słowa: "dowodzić własnych racji" oznaczają
> "przekonywanie kogokolwiek"???

Zacznę od tego, że "dowodzenie racji" to co innego, niż jej "uzasadnianie".
Nawet fałszywą rację można jakoś uzasadnić - czyli podać tok rozumowania,
który nas do niej doprowadził. Natomiast udowodnić fałszywej racji się nie
da, o ile dowód jest rzetelny - czyli oparty na rzetelnej wiedzy, np.
kiedyś ludzie sądzili, że Ziemia jest płaska - niezaprzeczalnie doprowadził
ich do tego jakiś tam tok rozumowania. Czyli mogli to jakoś uzasadnić.
Jednak nie mogli tego dowieść - bo to była fałszywa racja. Dowieść można
tylko prawdy, czyli tego, że Ziemia jest kulą, bo to prawda.
Podsumowując: nie da się udowodnić zdania fałszywego.
Tak?
;-)

Jeśli zatem uda nam się dowieść własnej racji, to automatycznie powinno
załatwić sprawę przekonania pozostałych o naszej słuszności :-)
Tak?
Bo poprawny dowód musi przekonywać nieprzekonanych, jeśli mają oni naukowy
stosunek do świata ;-)

106. Data: 2008-01-14 21:01:07

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl>

> [...]
> Tak?
> Bo poprawny dowód musi przekonywać nieprzekonanych, jeśli mają oni

To ciekawe. :-)
Zamek z kluczem stanowią parę, ale klucz może otworzyć tylko jeden
zamek o numerze takim jak na kluczu.
Zamek jest otwarty gdy klucz jest w zamku.
twierdzenie:
jeśli wszystkie zamki są otwarte i żaden klucz nie jest bez zamka
to ilość kluczy i zamków jest jednakowa.
Czy to twierdzenie wymaga dowodu? ;-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
"Prawda nie kłamie"

107. Data: 2008-01-14 21:22:29

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jan 2008 22:01:07 +0100, Robakks napisał(a):

> [...]
> to ilość kluczy i zamków jest jednakowa.
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nie dla wszystkich wymaga, ale może być (na życzenie) dowiedzione, lub
inaczej: musi być możliwy jego dowód, tutaj np. przy pomocy definicji
odwzorowania różnowartościowego wzajemnie jednoznacznego.

Zejdźmy niżej: czy wymagają dowodu aksjomaty? - nie, o ich słuszności się
nikogo nie przekonuje, są to twierdzenia nie podlegające dyskusji,
dyskutuje się na tematy bardziej złożone, niż aksjomaty.
Aksjomatów używa sie do dowodów bardziej skomplikowanych twierdzen.

108. Data: 2008-01-14 21:41:23

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl>

> [...]
> dyskutuje się na tematy bardziej złożone, niż aksjomaty.
> Aksjomatów używa sie do dowodów bardziej skomplikowanych twierdzen.

Aksjomaty (pewniki) wymagają przede wszystkim bardzo szczegółowego
opisu. Pewnik nie wymaga dowodu lecz wiarygodności.
Nie można nazwać aksjomatem fałszywego założenia.
A wracając do mojego przykładu z zamkami i kluczami.
Jeśli jeden klucz zginie to zamka nie da się otworzyć innym kluczem.
Wszystkie zamki będą otwarte oprócz jednego. Tak? :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
"Prawda nie kłamie"

109. Data: 2008-01-14 21:48:44

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jan 2008 22:41:23 +0100, Robakks napisał(a):

> "Ikselka" <i...@w...pl>

> Aksjomaty (pewniki) wymagają przede wszystkim bardzo szczegółowego
> opisu. Pewnik nie wymaga dowodu lecz wiarygodności.
> Nie można nazwać aksjomatem fałszywego założenia.

Wcale nie twierdzę, że można.

> A wracając do mojego przykładu z zamkami i kluczami.
> Jeśli jeden klucz zginie to zamka nie da się otworzyć innym kluczem.

Zgodnie z podanym założeniem - nie da się.

> Wszystkie zamki będą otwarte oprócz jednego. Tak? :-)

Zgodnie z założeniami - wszystkie oprócz jednego.

I co? - podejrzewam jakiś podstęp tutaj :-D

110. Data: 2008-01-14 23:50:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:fmgg2c$n9i$1@news.onet.pl...

> Wciąż nawet gesty dobrej woli traktujesz jako zagrożenie.
> Więc w temacie wyczucia sensu życia niespecjalnie się
> jako potencjalny spec prezentujesz.

Jakie gesty dobrej woli, Skaj?
Przeciez Ty mnie atakujesz personalnie.
Wywlekasz tu jakies niestworzone historie
wyssane z palca pod moim adresem...
I to nazywasz dobra wola? Wez nie rozmsmieszaj.

A co do speca to masz racje - nie mam chyba
zdolnosci bo sensu w Twoim zyciu wykryc nie potrafie.

> Miłego dnia emigrancie ;)

Po co ta dwulicowosc i nieszczerosc?
Doladowujesz bateryjki?

Re: Robakks ostrzegalem