Re: Podlogowka przestala grzac... :(

Data: 2008-01-30 22:00:24
Temat: Re: Podlogowka przestala grzac... :(
Od: brombel <l...@p...pl>

> Ona działa (mała podłogówka). Wydawało mi się, że ta głowica zamyka, kiedy
> temperatura wody jest wyższa niż zadana w niej. Z nią nie ma problemu, bo ta
> łazienka, w której ona pracuje jest za ścianą i to jest naprawdę mały obwód.

Zgadza się on działa ze względu że jest bardzo mała i ma małe opory.
Ze zdjęcia wynika że to jest zwykły zawór termostatyczny grzejnika z
głowicą. Taki zawór nie działa na temperaturę wody lecz powietrza w
którym znajduje się głowica.

> Na wyjściu z pieca mam zawór
> 4-drogowy (tak się to nazywa?) i na nim mieszam powrót z wylotem tak, że w
> skali 1-10, mam go na 7-8, czyli to, co dociera do dwóch tablic (dół - to co
> na zdjęciu) i góra, bedzie miało pewnie nieco poniżej 50 stopni.

I bardzo dobrze że go masz. Ale on miesza temperaturę całej instalacji
a nie samej podłogówki. Na piecu ustawiasz 60 stopni ale gdy w domu
jest za gorąco to nie zmniejszasz temperaturę na piecu, bo
utrzymywanie poniżej 55 stopni na piecu jest nie wskazane, lecz tylko
ustawiasz zaworem czterodrogowym temperaturę wody c.o. która idzie na
grzejniki np. 45 stopni.

>Ponoć
> podłogówka nie powinna przekraczać 50 stopni, więc obie głowice są ustawione
> na 50 stopni, ale jak się domyślam, 50 tam nigdy nie ma.

Co ja wiem podłogówka powinna mieć 35-40 stopni czynnika grzewczego
który przez nią przechodzi.

> Mowa oczywiście o piecu.

Tak mówiłem o piecu, chociaż jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś
montował pompkę na zasilaniu i powrocie.
Montuje się pompkę (oczywiście uzależnione to jest od instalacji) na
grzejniki oddzielnie na bojler no i oczywiście na podłogówkę.

> Tak też robiłem kilka razy, nawet teraz - około 1.5 godziny były zakręcone
> wszystkie grzejniki, pracowała jedynie duża podłogówka i bojler - jako
> zabezpieczenie. Ten zawór, o którym pisaliście oczywiście otworzyłem. Nic
> się nie zmieniło.

Spróbuj zrobić tak:
1 Na zaworze czterodrogowym ustaw temperaturę żeby wychodziła 40
stopni
2 odkręć tą głowicę z pętli dużej (to białe z podziałką na
temperaturę) by przepływ był jak największy.
3 No i oczywiście zamknij te zaworki na grzejniki żeby tylko woda
przeszła przez dużą pętle.

Co prawda nie wiem jak jest zamontowana pompka na piecu (czy
prawidłowo)

> Rozumiem. Tak podejrzewałem. Podpowiedz mi tylko, czy ona (pompa) powinna
> być na zasilaniu podłogówki, czy na jej powrócie?

Na zasilaniu za zaworem mieszającym. Żeby ciągła wodę przez zawór
mieszający (do podłogówki) który odpowiednio ją wymiesza.

> żadnej kontroli.
>
> A te głowice z termoregulacją?

Zgadza się ta jedna głowica z sondą (chociaż nie widać gdzie ta sonda
jest przyczepiona) kontroluję temperaturę wody lecz pompka nie może
pchać w nią bo to nic nie da gdy ten zawór odetnie zasilanie (gdy jest
temperatura wysoka) a otworzy powrót. Pompka powinna być właśnie za
tym zaworem mieszającym i gdy zawór odetnie zasilanie z powodu
wysokiej temperatury to pompka ciągnie chłodniejszą z powrotu i wtedy
jest ok.

pozdrowienia dla wszystkich
brombel