Re: Podróby arbuzów.

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Podróby arbuzów.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 21 May 2018 09:02:37 GMT

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Nie zwróciłem uwagi na to jak one konkretnie się nazywają. A swoją drogą
> - można z takich nasion robić sadzonki?

Jak najbardziej - ale nie wszystkie powtarzają, więc jest ryzyko, że
otrzymasz rośliny o innych cechach.

< Słyszałem jak ktoś mądry prawił
> w tv że dobrej jakości owoce czy warzywa można uzyskiwać tylko z nasion
> ściśle wyselekcjonowanych.

Taktak. TV prawdę Ci powie, a producent (tu - nasion) za nią zapłaci.

> Stanowczo odradzał tzw wtórnego rozmnażania,
> czyli uprawy roślin z samodzielnie pozyskiwanych nasion.

:-))

> Oczywiście, ale tu rzecz dotyczy tanich arbuzów.. Mozna klienta naciągać
> na "dobry maślany" który ma oznaczać masło, i to na pewno się opłaca,
> ale fałszowanie arbuzów...

A jednak. Gdyby się mniej opłacało, w sklepie byłyby też do wyboru i jawnie
oznaczone droższe arbuzy, a nie tylko tanie dynie oznaczone jako arbuzy.
Woda w butelkach TEŻ jest tania - a też ją fałszują kranówką, bo nie chodzi
o jakośc, lecz o ilość.
A fałszywy arbuz to taka inna butelka na tę wodę - po co ta butelka ma być
trudniejsza w produkcji, kiedy woda w niej ta sama, co w tej lepszej - i za
tę samą wodę klient i tak zapłaci, ba, kupi jej więcej.
?

--
XL