Re: Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje

Data: 2015-03-20 14:33:33
Temat: Re: Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Thu, 19 Mar 2015 16:31:54 +0100, krys napisał(a):

> Sosna jest miękka. Za miękka, jak na możliwości chłopaków. Przetestowane.

TA sosna. W Ikei (i nie tylko) nie sprzedają już niczego z DOBREGO drewna,
spójrz tylko na te słoje, tj ilość tzw twardzieli w stosunku do tzw bieli
(miękkiej tkanki). Sosna DOBRA to taka, która ma gęste tzw słoje, czyli
twardziel nie jest pooddzielana grubymi warstwami bieli - takie drewno jest
w tonacji od złotej do ciemnozłotej. Tymczasem dzisiejsze "sosnowe" meble
są z drewna miękkiego, bo zdominowanego przez biel.
W dzieciństwie z powodu posiadania przez ojca pasieki (sam robił ule i
ramki i dużo mu pomagałam) oraz później z racji poznania świetnych
wiejskich stolarzy i wieloletniego korzystania z ich wiedzy i usług
interesowałam się drewnem, dlatego jak patrzę na to, co _dziś_ ludziom
sprzedają, to mną targa.
--

Ikselka
pewni siebie.