Polędwiczki wieprzowe w sosie miodowo - musztardowym Jak?

1. Data: 2005-03-23 13:29:02

Temat: Polędwiczki wieprzowe w sosie miodowo - musztardowym Jak?
Od: "Zbyszek" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie przedświąteczne.

Jak zrobic polędwiczki wieprzowe w sosie z miodu i musztardy?
Robię "na oko" na ogół wychodzi niezgorzej, ale wiem, że kiedyś w TV jakaś
aktorka prezentowała swój przepsi - znacznie bogatszy niż ten który ja znam.
czy ktoś może zna inną technologię wykonania niż moja???

Bardzo proszę odpowiedź :-)

Zbyszek

1. Data: 2005-03-23 16:40:33

Od: "Maciek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis Makłowicza:

Polędwiczki wieprzowe z miodem i musztardą

Składniki:
2 - polędwiczki wieprzowe,
łyżeczka miodu,
2 - łyżki musztardy Dijon,
0,5 - łyżki masła,
łyżka oliwy,
0,5 - szklanki miodu pitnego (trójniak lub czwórniak),
0,5 - szklanki słodkiej gęstej śmietanki,
sól, pieprz

Plan:
Musztardę łączymy z miodem akacjowym,
obsmarowujemy popieprzone pokrojone na pól polędwiczki wołowe z
wszystkich stron i odstawiamy na 1 godz. w chłodne miejsce.
Na patelni rozgrzewamy masło i oliwę z oliwek i wkładamy na nie
zamarynowane mięso na mocnym ogniu krótko z obu stron do przyrumienienia,
następnie wlewamy na patelnię miód piwny i dusimy na patelni z mięsem
do czasu jego wyparowania.
Zdejmujemy z patelni polędwiczki a do sosu dodajemy resztę musztardy
oraz słodką śmietankę i wyrabiamy sos b. dokładnie mieszając.
Polędwiczki kroimy w poprzek pod kątem na kawałki grub. 1 -2 cm i
układamy je na talerzu i oblewamy je sosem.

1. Data: 2005-03-24 06:41:57

Od: "Zbyszek" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje serdecznie za przepis.
Zostanie wypróbowany w Święta.

Zbyszek

Mieso wołowe -co zrobić żeby nie ciemniało???
Mussaka
parowar czy kombiwar?
Farsze do kurczaka
Sos żurawinowy