Pompa na 12 - 24 V

1. Data: 2005-07-28 12:56:22

Temat: Pompa na 12 - 24 V
Od: Barney <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Potrzebuję pomocy, a mianowicie nie mogę namierzyć w internecie żadnych
pomp do ogrodu zasilanych napięciem z przedziału od 12 do 24 V.
To ma obsługiwać oczko wodne/fontannę w wersji mikro ;)
Jeśli ktoś zna takie produkty, to proszę o namiary/linki.

Z góry dziękuję!

--
pzdr,
barney

2. Data: 2005-07-28 13:43:11

Temat: Re: Pompa na 12 - 24 V
Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barney" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> Potrzebuję pomocy, a mianowicie nie mogę namierzyć w internecie żadnych
> pomp do ogrodu zasilanych napięciem z przedziału od 12 do 24 V.

Coś słabo szukałeś: http://aquael.pl/pl/ogrod/pompy12v.php

Pozdrawiam
FJ

3. Data: 2005-07-29 06:56:05

Od: Barney <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

FilipJ napisał(a):

> Coś słabo szukałeś: http://aquael.pl/pl/ogrod/pompy12v.php

Dzięki!
W pierwszej chwili juz miałem napisać coś brzydkiego, bo zobaczyłem
zasilanie 230V/50Hz, dopiero na dole opisu jest że zawieraja
transformator na 12V ;)
Nie wykluczone, że przez niedokładne patrzenie przeoczyłem sporo pomp
innych firm.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, bo to zabawka dla szefa ;D

--
pzdr,
barney

4. Data: 2005-07-29 08:32:02

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innych firm.
> Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, bo to zabawka dla szefa ;D

Mam nadzieję, że szef nie chce tego zasilać z akumulatora :) bo też będzie
bluźnił.
Pozdrawiam
FJ

5. Data: 2005-07-29 19:08:16

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FilipJ" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Barney" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> Mam nadzieję, że szef nie chce tego zasilać z akumulatora :) bo też będzie
> bluźnił.

;)

A wlasnie moze ktos sie orientuje czy w.w. pompe wodna (12-24 V) mozna podlaczyc
do panelu slonecznego lub malej turbiny wiatrowej?
Co trzeba brac pod uwage dobierajac podzespoly?
Pobor mocy ze strony pompy?
Moc, miliampery po stronie zrodla produ?

Totalnie jestem zielony w sprawach elektroniki ale dusza mi sie cieszy
na mysl o mozliwosci wykorzystania pompy wodnej i darmowej energii
na potrzeby oczka wodnego.

Da sie cos takiego skonstuowac-poskladac wlasnym sumptem?
Moze, ktos juz ten temat rozpracowal w praktyce?

6. Data: 2005-07-29 20:22:34

Od: "Gelo" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zobacz

Niezła pompka, zastosowanie inne ale może wystarczy?
W tym segmencie 1-dna z lepszych

Pozdrawiam

Gelus

7. Data: 2005-08-22 00:11:51

Od: "MarkPoli" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "random name" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> na potrzeby oczka wodnego.
>
> Da sie cos takiego skonstuowac-poskladac wlasnym sumptem?
> Moze, ktos juz ten temat rozpracowal w praktyce?

Wtrace moze nie na temat.

Trzeba pamietac ze zamiana energii wiatrowej (mechanicznej) na energie
elektryczna i z powrotem z elektrycznej na mechaniczna, niesie ze soba
powazne straty.
Jezeli juz, to lepiej pomyslec o bezposrednim napedzie z wiatraka na pompe.
Z pominieciem niepotrzebnego przetwazania tej energii.

Praktycznie nie wiem jak to zrobic.
Widzialem na filmach kreconych w Australii takie pompy.
Trzeba by kogos kto poszuka w necie i przetlumaczy. :-))
Podejrzewam ze mozna cos takiego znalezc.

Ciekawym rozwiazaniem byloby zastosowanie dodatkowo foto-ogniw.
Zamiennie jak bedzie slonce i bezwietrzna pogoda, beda dzialac fotoogniwa.
http://www.nikomp.com.pl/opisy1/ZAX2.html
24szt takich fotoogniw da 12V 19,2A,=230W
48 szt. da nam 24V 38,4A = prawie 1KW
Chyba cos zle policzylem, nie chce mi sie wierzyc ze az taka moc sie uzyska

A w razie niepogody i braku slonca, zakladam ze bedzie wiatr, przelaczy sie
na naped mechaniczny.
Noooo.... fajne tylko kto to zrobi :-)))

Pozdrawiam
Marek

8. Data: 2005-08-22 00:17:51

Od: "MarkPoli" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.nikomp.com.pl/opisy1/ZAX2.html
> 24szt takich fotoogniw da 12V 19,2A,=230W
> 48 szt. da nam 24V 38,4A = prawie 1KW

Dodam jeszcze ze koszt fotoogniw bedzie wynosil.
Tak wyczytalem na stronie 24,5 zl za szt.
24 szt - 588zl
48szt - 1176zl

Troche drogo

Marek

9. Data: 2005-08-22 05:29:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

MarkPoli wrote:
> Praktycznie nie wiem jak to zrobic.
> Widzialem na filmach kreconych w Australii takie pompy.
> Trzeba by kogos kto poszuka w necie i przetlumaczy. :-))
> Podejrzewam ze mozna cos takiego znalezc.
:)))
wrzuc do gogli pojecie "pompa wiatrowa"
i znajdzesz chocby taki link
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/wiatr/turbin
y.html

:))
> A w razie niepogody i braku slonca, zakladam ze bedzie wiatr,
> przelaczy sie na naped mechaniczny.
> Noooo.... fajne tylko kto to zrobi :-)))
:)
zasadniczo niezbednym zakupem
ktorego nie mozna samemu zrobic jest pompa ssaco- tloczaca
a reszte kazdy slusarz zrobi
jesli nie bedzie sie chcialo Tobie samemu w to bawic
:)
sa tez gotowe zestawy wraz z montazem
ale nie doszukalem sie jeszcze ile kosztuja
choc znalazlem ekofundusz pod ktory mozna by sie podpiac
i uzyskac znaczna refundacje kosztow zakupu i montazu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2005-08-22 08:11:36

Od: "MarkPoli" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wrzuc do gogli pojecie "pompa wiatrowa"
> i znajdzesz chocby taki link
> http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/wiatr/turbin
y.html

No prosze razem mozna wiecej :-))
Byla gleboka noc,moje myslenie byo spowolnione :-))
Ale rzeczywiscie, mozna znalezc.

> [...]
> choc znalazlem ekofundusz pod ktory mozna by sie podpiac
> i uzyskac znaczna refundacje kosztow zakupu i montazu

Jeszcze tylko trzeba chciec, BTW na mojej 1000m dzialce to chyba za duze
przedsiewziecie.
Moze znalazloby sie cos w zmniejszonych gabarytach :-)))
Ale w sumie nawadnianie ciagle na moich piskach przydaloby sie.
Przy okazji mozna by jeszcze wode w oczku pompowac, rzeba tylko znalezc
podwojna pompe.

Pozdrawiam
Marek

> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

Najwieksze błędy przy zakładaniu skalniaka ?
węże ogrodowe
[Foto] Kwiatuszek
Dokonania Mamy.
Wino...