Pora jak zagospodarowac

11. Data: 2013-10-23 18:25:56

Temat: Re: Pora jak zagospodarowac
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Oct 2013 21:42:35 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> etam!
> - panie dr w jakich PORACH pan jutro przyjmuje?
> - w sztruksach!

Sztruksy na tę porę? - o tępora, o mores :-DDD
--
XL
Szumczyk forever!

12. Data: 2013-10-23 19:18:47

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wykopałem z ogródka z 20 dużych por i zastanawiam się jak je przerobić ,
> macie jakieś przetwory lub przepisy. Pozdrawiam

Pszehowaj i używaj tradycyjne , tj pszede wszystkim do rosołu i ryby po
grecku.
Pory są trudne do pszehowania, może nie trudne, ale trudniejsze od
pietruszi, selera itp. Jak to robić znajdź albo w książce kuharskiej
(niekture mają rozdział o pszehowywaniu żywności), albo w jakiejś książce o
uprawie ogrudka / działki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2013-10-24 13:23:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Oct 2013 19:18:47 +0200, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> pietruszi, selera itp. Jak to robić znajdź albo w książce kuharskiej
> (niekture mają rozdział o pszehowywaniu żywności), albo w jakiejś książce o

Tak na marginesie - czy w tej "ortografii" piszesz swoje pisma urzędowe,
wypełniasz swoje dokumenty podatkowe itp?

14. Data: 2013-10-24 15:22:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Oct 2013 20:26:34 +0200, Ikselka napisał(a):

> Ususzyć - albo pokroić i zamrozić w jednorazowych porcjach. PORÓW się tak
> wcześnie nie wykopuje. PORY wykopuje się jak najpóźniej, przed samym
> zmarznięciem gleby, albo starannie kopczykuje i zostawia do użytkowania
> wiosną.

"Por
Jest warzywem wytrzymałym na mróz, szczególnie odmiany zimowe, które możemy
pozostawić w gruncie. Wiosną zaczynają rosnąć i możemy z nich korzystać do
czasu wypuszczenia pędów kwiatostanowych. Najłatwiej zimą korzystać z porów
przechowywanych w piwnicy, w skrzynkach wyłożonych folią. Pędy z
przyciętymi korzeniami w połowie długości układamy skośnie i przesypujemy
wilgotnym piaskiem. Temperatura otoczenia powinna wynosić 0-1oC i
wilgotność powietrza około 95%."
http://www.czwa.odr.net.pl/archiwum_artykul.php?id=5
81

15. Data: 2013-10-24 15:30:53

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.10.2013 13:23, Ikselka pisze:

> Tak na marginesie - czy w tej "ortografii" piszesz swoje pisma urzędowe,
> wypełniasz swoje dokumenty podatkowe itp?

Stokrotkowej ortografii używa tylko Stokrotka, więc osoba pisząca za nią
pismo (bo sama na pewno nie potrafi) oraz osoba rozliczająca ją z
podatku (uwaga jak wcześniej) używają ogólnie uznanego języka polskiego
a nie jej wymysłów.
Tak więc już XL masz odpowiedź: pisma i zeznania Stokrotki są poprawne
językowo , gramatycznie i ortograficznie.

GA

16. Data: 2013-10-24 16:32:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Oct 2013 15:30:53 +0200, GalAnonim napisał(a):

> [...]
> Tak więc już XL masz odpowiedź: pisma i zeznania Stokrotki są poprawne
> językowo , gramatycznie i ortograficznie.

A jeżeli Stokrotka ma w d.o., metryce, paszporcie np Marzena Katarzyna
Brzechwa, to jak się czytelnie w BANKU podpisuje?
33333-)))

17. Data: 2013-10-24 16:37:58

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeżeli Stokrotka ma w d.o., metryce, paszporcie np Marzena Katarzyna
> Brzechwa, to jak się czytelnie w BANKU podpisuje?
> 33333-)))
Bank popełnia gwałt na jej jestestwie (nie używam słowa mózg, bo widać że go
niema) a ona z bulem ólega....
pozdr
Stefan

18. Data: 2013-10-24 16:40:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Oct 2013 16:37:58 +0200, Stefan napisał(a):

> Bank popełnia gwałt na jej jestestwie (nie używam słowa mózg, bo widać że go
> niema) a ona z bulem ólega....

Można się jeszcze na bank obrazić i nie korzystać, bul, bul, bullll...
;-PPP

19. Data: 2013-10-24 17:20:18

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.10.2013 16:32, Ikselka pisze:

> A jeżeli Stokrotka ma w d.o., metryce, paszporcie np Marzena Katarzyna
> Brzechwa, to jak się czytelnie w BANKU podpisuje?
> 33333-)))

W tym przypadku to by akurat tylko jeden błąd w nazwisku zrobiła,
gorzej jakby się nazywała Żaneta Grażyna Gżegżółka ;)

20. Data: 2013-10-24 18:43:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Oct 2013 17:20:18 +0200, GalAnonim napisał(a):

> W tym przypadku to by akurat tylko jeden błąd w nazwisku zrobiła,

No jak to? - zgodnie ze swą "ortografią" powinna by się podpisać "Mażena
Katażyna Bżehfa" (no skoro pisze ż zamiast "rz" i "pszehowania" zamiast
przechowania... 333-)
A to z imienia i nazwiska zupełnie inna osoba, niż ta w dokumentach
uwidoczniona :-)))

> gorzej jakby się nazywała Żaneta Grażyna Gżegżółka ;)

Tu akurat najmniejszy kłopot z identyfikacją byłby.

--

Najważniejsza osobo na KUCHNI
Skąd są takie osoby?
Zupa Grzybowa