Re: Postawa roszczeniowa

Data: 2001-10-10 12:50:30
Temat: Re: Postawa roszczeniowa
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>

"news.tpi.pl" napisał(a):

> Cały czas mam dziwne wrażenie, że mówimy o niepełnosprawnych żyjących w
> mieście. Naprawdę jestem ciekawa, ile spośród osób piszących na grupie
> mieszka na wsi.
> Jacek- to wszystko racja , o czym piszesz i ja też to rozumiem, ale nie
> zapominaj o tych inwalidach, upośledzonych, niewidomych itd. mieszkających
> na wsiach na Mazurach, gdzie często nie ma szkoły, sklepu, a co dopiero
> kawiarni, teatru, kina. A takich wsi są tysiące. Mówię o tym z własnego
> doświadczenia, bo z upośledzonymi pracuję 11 lat. Tam nie ma nawet chodnika,
> żeby wyjechać wózkiem na ulicę.

Właśnie - nawet nie ma chodnika, i o to chodzi, żenby Państwo mało taką
politykę aby byl chodnik, aby Niepełnosprawny mógł swobodnie poruszać sie
po okolicy. Ale też o to - aby ten niepełnosprawny był wykształcony i mógł
pracować ( wiem że internet znakomicie pomaga - sam z tego korzystam i płacę
za to ). Ale internet to tylko wąska dziedzina a taki niepełnosprawny musi
sam pójść do lekarza, do przychodni, musi z czegoś żyć i coś umieć w życiu
robić.

Nie wyobrażam sobie osoby 24 godziny przy kompuyterze bo ma internet i nic
więcej.

> W moim miejscu zamieszkania realizowany jest
> doskonały projekt obejmujący te upośledzone dzieciaki różnymi formami zajęć.
> Jednak, o ile państwo jeszcze pochyli się nad dzieckiem, to dorosły inwalida
> budzi raczej niechęć niż chęć pomocy. Dla takich, naprawdę odciętych od
> normalnego świata, ludzi, Internet jest często wielką szansą. Jeśli ktoś
> twierdzi, że takiego świata w Polsce nie ma, to znaczy, że nigdy poza
> miastem nie był. A jeśli był na wsi, to nie dziwiło go to, że wcale tam nie
> ma niepełnosprawnych- a oni siedzą w domach.

Jest szansą, ale to musi być z całą otoczką, bo co z tego że dam mu komputer
i internet jak to dla niego nie będzie przysłowiową wędką.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |