Postnie!

31. Data: 2016-03-29 00:58:35

Temat: Re: Postnie!
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:o7xp9rd8e4nd$.yos6n1yzlfi6$.dlg@40tude.net...

> Nowoczesność=nieprzejmowaniesięniczym? Współczuję.

A skąd wzięłaś "niczym"?

p.s. czy możesz mi zacytować fragment ze Słowa Bożego w którym
to wyczytałaś o tych 60 gramach będących grzechem ciężkim?

32. Data: 2016-03-29 01:00:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej żyda.
> To mądrość żywcem przejęta od żydów, zresztą niby jak inaczej :->

A Ty te swoje 60 gram grzechu ciężkiego od kogo przejęłaś?

33. Data: 2016-03-29 01:33:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Mar 2016 17:58:35 -0500, Pszemol napisał(a):

> A skąd wzięłaś "niczym"?

No wiesz, to wręcz zionie z Twego tekstu - tzn że nowoczesnym być to nie
uznawać pojęcia grzechu 3-]
Co zatem uznajesz jako ateista - na miejsce grzechu? 3-]

> p.s. czy możesz mi zacytować fragment ze Słowa Bożego w którym
> to wyczytałaś o tych 60 gramach będących grzechem ciężkim?

Nie mogę, bo po pierwsze to nie jest cytat z mojej wypowiedzi, a po drugie
nikt w niej nie mówił niczego o Bogu jako Autorze owego obostrzenia, więc
widzę, że dokładnie Ci się pofistaszkowało, więc trochę zrozumienia tekstu
drukowanego jednak by Ci nie zaszkodziło, a pomogło - uniknąłbyś wielu
frustracji 3-]
Powiem Ci jednak, że Bóg na pewno nie jest moralistą. Cóż jednak, choć
uczynił człowieka istotą myślącą i (co naturalne) chętną do omijania
wszelkich ograniczeń i wchodzenia w zw. z tym w spór choćby i z samym swym
Stworzycielem (jak Ty), to raczej nie jest skłonny do rozpatrywania
indywidualnie każdej reklamacji, więc wszelkie kwestie sporne z Nim są
rozstrzygane przepisami Kodeksu Prawa Kanonicznego i to do autorów tego
kodeksu udaj się po źródła i wytłumaczenie, jeśli Cię tak bardzo frapuje,
skąd się wzięły te liczby i zakazy :->
Tu nieco historii w KPK na temat postu itp:
http://www.wtl.us.edu.pl/e107_plugins/wtl_ssht/index
.php?numer=32&str=171-182

PS. Widzę, że zjadłeś w Wielki Piątek więcej, niż te 60 g, bo bardzo Cię to
nurtuje 333333-]

34. Data: 2016-03-29 01:34:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Mar 2016 18:00:55 -0500, Pszemol napisał(a):

> A Ty te swoje 60 gram grzechu ciężkiego od kogo przejęłaś?

Nie ma to dla mnie znaczenia, gdyż i tak mięcha w Wielki Piątek nie jadam.

35. Data: 2016-03-29 07:08:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No wiesz, to wręcz zionie z Twego tekstu - tzn że nowoczesnym
> być to nie uznawać pojęcia grzechu 3-]
> Co zatem uznajesz jako ateista - na miejsce grzechu? 3-]

Po pierwsze - nie mówiłem o grzechu ogólnie.
Mówiliśmy konkretnie o poscie, konkretnie tym ilościowym.
Kto dziś się przejmuje czyms takim? zapytałem.
Ty zrobiłaś z tego "nieprzejmowaniesięniczym".

Po drugie - jeśli już mowa o grzechu...
Zjedzenie 60 gram w czasie postu jest grzechem ciężkim???
I to "na pewno"? Czy Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz?
Warto sobie przypomnieć co to znaczy grzech ciężki:
http://www.teologia.pl/m_k/zag06-4g.htm

> [...]
> widzę, że dokładnie Ci się pofistaszkowało, więc trochę zrozumienia tekstu
> drukowanego jednak by Ci nie zaszkodziło, a pomogło - uniknąłbyś wielu

Czyli stosujesz post nie jako nakaz boży tylko bo Ci tak ksiądz kazał?

> [...]
> rozstrzygane przepisami Kodeksu Prawa Kanonicznego i to do autorów tego
> kodeksu udaj się po źródła i wytłumaczenie, jeśli Cię tak bardzo frapuje,

Sugerujesz, że Ciebie to nie frapuje?

> [...]
.php?numer=32&str=171-182

> PS. Widzę, że zjadłeś w Wielki Piątek więcej, niż te 60 g, bo bardzo Cię

Bardzo mnie nurtuje że w 2016 roku są na tym świecie ludzie ciemni
i zacofani którzy zachowują się jakby żyli w dwunastym wieku...

36. Data: 2016-03-29 07:23:31

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 00:16, Ikselka pisze:

> TY wiesz, co się kryje za serem MOJEJ pani Baby? Dobre :-DDD

Nie Twojej, tylko każdej takiej wiejskiej baby.
Mnie tylko śmieszy, to że Ty ufasz i wierzysz.

37. Data: 2016-03-29 08:43:30

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-26 o 11:39, Ikselka pisze:

> [...]
> na śniadanie i wieczerzę o tyle mniej spożyć pokarmów, żeby między dniem
> postu a dniem zwykłym zachodziła naprawdę różnica, czyli żeby każdy odczuł
> pewne umartwienie; do zachowania postu wystarcza ująć sobie jedną trzecią z
> tego, co się zwykle na śniadanie lub wieczerzę spożywa.
>

> 3. POST ŚCISŁY polega na jednorazowym dziennie posiłku do sytości [plus
> dozwolona dodatkowe dwa małe posiłki - p. XL] oraz na wstrzymaniu się od
> potraw mięsnych; dlatego też, jeżeli obowiązuje post ścisły, należy
> zachować przepisy odnoszące się zarówno do postu ilościowego, jak i do

A od dawna jest taki podział postów? Pamiętam z lat młodości że u nas w
domu był praktykowany zwyczaj, post to oczywiście ogólne nie obżeranie
się. A poza tym zakaz spożywania mięsa i jego przetworów, tłuszczów
zwierzęcych, no i alkoholi.

38. Data: 2016-03-29 11:22:38

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2016 o 07:08 Pszemol <P...@p...com> pisze:

(...)
> Bardzo mnie nurtuje że w 2016 roku są na tym świecie ludzie ciemni
> i zacofani którzy zachowują się jakby żyli w dwunastym wieku...

Szczęśliwiec! Potrafi palcem wskazać ludzi ciemnych, zacofanych, a nawet
określić stopień owego zacofania...
Jak głęboko trzeba być upośledzonym humanitarnie, żeby pozwalać sobie na
takie oceny?
W jego ojczyźnie (tej lepszej) nie na bez kozery opowiadają polish jokes...

--
Trefniś

39. Data: 2016-03-29 11:38:41

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2016 o 11:22 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
> takie oceny?
> W jego ojczyźnie (tej lepszej) nie na bez kozery opowiadają polish

Oczywiście:
...nie bez kozery...

--
Trefniś

40. Data: 2016-03-29 12:17:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Mar 2016 08:43:30 +0200, Trybun napisał(a):

> A od dawna jest taki podział postów?

Odkąd - nie wiem, ale został żtp pierwszy raz wyartykułowany przez KPK:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kodeks_prawa_kanoniczn
ego

> Pamiętam z lat młodości że u nas w
> domu był praktykowany zwyczaj, post to oczywiście ogólne nie obżeranie
> się. A poza tym zakaz spożywania mięsa i jego przetworów, tłuszczów
> zwierzęcych, no i alkoholi.

Zwyczaje lokalne też mają swoje miejsce w KPK - jest tam zdaje się coś o
nich także.

Re: Pomysł na dorsza...
Re: Pomysł na dorsza...
Odchudzanie