Re: Powidła.

From: "WhiteD" <...@...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<org968$ase$1@usenet.news.interia.pl>
<59dbbaee$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<orij6l$j6k$1@usenet.news.interia.pl>
<59dce0b3$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<59dd3307$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
<59de606b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
<59de6eb0$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
<59df54ea$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
<59df815e$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<59e22921$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<59e28fe5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Powidła.
Date: Mon, 16 Oct 2017 14:28:39 +0200

news:59e28fe5$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
> Głupia kobieto, mylisz IQ z IQ ROZWOJOWYM. Test IQ dotyczy ludzi w każdym
> wieku. IQ ROZWOJOWY dotyczy tylko dzieci, a i tak jest już zarzucony na
> rzecz innego rodzaju testów.

Masz na myśli te wszystkie testy IQ z mensy, stronek internetowych czy "narodowy
test IQ"? Faktycznie, te nie dotyczą nikogo, bo jedyne co badają to zdolność do
rozwiązywania testów.
Prawdziwe badanie poziomu inteligencji odbywa się przy pomocy testów
psychometrycznych - te są indywidualne, i dość złożone. Tak, jest taki dla
dorosłych - test Wechslera; on składa się z 11 osobnych części, każda bada co
innego. Akurat nigdy nie rozwiązywałam więc ci nie powiem jak to wygląda; ale
nasi psycholodzy czasem to stosują gdy mają wątpliwości co do podejrzanego -
konkretniej do jego możliwości poznawczych, poziomu intelektualnego.
Takich testów jest dziś kilka (naście?), nikt ich nie zarzucił i nadal się je
stosuje w diagnostyce dzieci czy młodzieży. To nie są prościutkie teściki z
internetu, a złożone badanie, które może trwać nawet parę dni - testy są
indywidualne.
Tak są krytykowane, i słusznie, z każdej krytyki wyciągane są wnioski i
wprowadza się coś nowego. Dziś np. istnieje już test do badania osób
autystycznych (czy generalnie dzieci mających problemy komunikacyjne, nie będące
wynikiem autyzmu ani niczego ze spektrum), który tym się różni od innych że nie
jest werbalny. Bo autystycy (spektrumowcy etc) z tym mogą mieć problem, przez co
na zwykłym teście dla dzieci normatywnych wypadną dużo gorzej. Ale nie
koniecznie, ja z takimi testami nigdy nie miałam problemu. Ale me było nerdem
stosowanym - opcja biochemiczna. Trochę fizyczna.
Całkowicie normalnym, no... chyba że akurat bawie się w rozbijanie kostek cukru
młotkiem w ciemnym pokoju (błyskają), albo tworzeniem rakiet z coli i
mentosów... A to tylko te rzeczy które można sobie robić w domu, nie w
laboratorium... to co robi się w laboratorium, zostaje w laboratorium. A
przynajmniej zostać tam powinno...

Iwona

---
Avast.