Re: Powroty ze szkoly.

From: "Roman G." <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Powroty ze szkoly.
Date: Sun, 1 May 2005 07:45:30 +0200

Dnia Sat, 30 Apr 2005 22:47:12 +0200, parrot napisał(a):

> Owszem, jesli na poczatku roku podpiszesz karteczke, ze zgadzasz sie na
> samodzielne powroty dziecka do domu i bierzesz za nie calkowita
> odpowiedzialnosc. Prznajmniej tak jest w podstawowce. W gimnazjum to juz nie
> obowiazuje.

Weź to na zdrowy rozum i podaj prawną różnicę. Czemu w podstawówce muszę
podpisywać, a w gimnazjum już nie?

> Bez tej karteczki, ew. informacji w dzienniczku, gdyby cos sie dziecku stalo
> w drodze do domu, nauczyciel ponosi odpowiedzialnosc cywilna i karna.

Podaj podstawę prawną.
Jaką znowu odpowiedzialność cywilną i karną? Za co, na miłość Boską?

> co bedziesz musial podpisywac (zgoda na samodzielne powroty

Niepotrzebna.

> zgoda na pozostawanie dziecka w swietlicy

To ewentualnie tylko w formie zapisania dziecka do świetlicy.

> zgoda na udzial w zajeciach na basenie

Tu zależy, czy są to zajęcia obowiązkowe czy dodatkowe.

> zgoda na badania kregoslupa

Jeśli badania płatne z mojej kieszeni - tak.

> zgoda na udzial w wycieczce szkolnej

To ma podstawę prawną:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 8 listopada 2001 r.
w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola,
szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki

§ 8. Udział uczniów niepełnoletnich w wycieczkach, z wyjątkiem
przedmiotowych odbywających się w ramach zajęć lekcyjnych, i imprezach
wymaga zgody ich przedstawicieli ustawowych.

> zgoda na ewentualne podanie lekow dziecku podczas tej wycieczki - tak jest
> np. w przypadku moich astmatykow

Tu też uważam, że przesadzają. Skoro dziecko choruje na chorobę przewlekłą
i leki przyjmuje stale, to w razie konieczności podanie mu ich jest wręcz
obowiązkiem opiekuna, będzie to tzw. należyta staranność w sprawowaniu
opieki.

> zgoda na wczesniejsze wyjscie dziecka ze szkoly - nawet moje 15letniej corki
> nie wypuszcza ze szkoly bez mojej pisemnej zgody

Gdy w domu kultury zajęcia skończyłyby się 15 min przed zaplanowanym
czasem, też instruktor bierze pisemne zgody rodziców, czy puszcza dzieci do
domu? Zastanów się.

> zgoda na samodzielny powrot z teatru/kina

Też niepotrzebnie. Wystarczy w programie wycieczki napisać, gdzie się ona
kończy. Zgoda rodziców na wycieczkę obejmuje zgodę na cały jej program.

RG