Re: "Pozyteczne" kwiaty w domu

From: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: "Pozyteczne" kwiaty w domu
Date: Thu, 28 Oct 2004 13:03:43 +0200

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:slrnco1k6k.4c9.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Błona komórek na powierzchni kasztanów ma receptory z dużym
> powinowactwem do promieniowania alfa i gamma, slabiej beta.
> Promieniowanie jest wciągane przez kanały w blonie do mitochondriów,
> gdzie jest zamieniane na pożyteczne aminokwasy.
> I że kasztan jest nieżywy, to to nie przeszkadza. Nawet lepiej.

Hehe, ew jeszcze przyszło mi do głowy:

Promieniowanie monitorów i telewizorów jest bardziej szkodliwe jesienią i
zima, kiedy to ludzie wygnani z parków i skwerków siedzą w domach przed
telewizorami i monitorami komputerów. Świeżo zebrane, błyszczące jeszcze
kasztany pozwalają uratować nasze zdrowie przed chorobotwórczym
jesienno-zimowym promieniowaniem ponieważ mają do niego wysokie
powinowactwo. Dalej mechanizm reakcji i rozkładu promieniowania opisał prof.
Janoszka. Z tym że popełnił jeden błąd: kasztany po pochłonięciu
promieniowania zamieniają się w kasztany jadalne.

:)
Agata