Pralka ładwana od góry z prostą obsługą dla osoby niepełnosprawnej.

1. Data: 2010-05-18 19:55:31

Temat: Pralka ładwana od góry z prostą obsługą dla osoby niepełnosprawnej.
Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś z Państwa mógłby mi podpowiedzieć jaką pralkę ładowaną od
góry mógłbym kupić osobie mającej resztkowy stopień wzroku i słuchu?
W przypadku pralki ładowanej od przodu wystarczyłaby Amica AWSN10DA
dlaczego?
1. Można jej ustawić na stałe jeden z programów prania np bawełna 40
2. Osoba ta wsypuje proszek, wciska przycisk POWER, następnie Start...
i to w zasadzie wszystko, z powodzeniem do takiego prania codziennego
jej wystarcza, nie musi przyciskami obniżać prędkości wirowania itp.
Podswietlany wyświetlacz plus resztki jej wzroku ułatwią jej
orientację w tym, że pralka działa. Pokrętło ponadto można odpowiednio
oznaczyć naklejając naklejki czy brajlowskie czy jakieś inne. W każdym
razie obsługa jest prosta i programator się nie obraca.
Poszukuję pralki o takich samych zaletach ale ładowanej od góry, Czyli
najlepiej jedna nastawa pokrętłem, gdzie zawarta jest już temperatura
i prędkość wirowania najlepiej 800-1000 następnie tylko przycisk
START...
Jarek

2. Data: 2010-05-19 11:48:50

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę inaczej:
Były modele (przychodzą mi na myśl Bosch / Siemens) z panelem sterującym na froncie,
nie z tyłu pralki.
Szerokość pralek była po 45 cm.

-----

3. Data: 2010-05-19 17:29:00

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 May 2010 13:48:50 +0200, ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
napisał(a):

>Trochę inaczej:
>Były modele (przychodzą mi na myśl Bosch / Siemens) z panelem sterującym na froncie,
nie z tyłu pralki.
>Szerokość pralek była po 45 cm.
Umiejsciwoeinie Paneli nie ma znaczenia. Chyba wybiore jakiegoś
whirpoola Poczytam jeszczse instrukcje

Jarek

4. Data: 2010-05-22 05:41:14

Od: AA <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najlepiej jedna nastawa pokrętłem, gdzie zawarta jest już temperatura
> i prędkość wirowania najlepiej 800-1000 następnie tylko przycisk

Nie znam obecnych modeli, ale spojrz na oferte Electroluxa.
Kiedy kupowalem pralke, chcialem miec taka z 3 pokretlami, przyciskami,
wyswietlaczami, mnostwem opcji. Ale jakos tak w ostatnim momencie
wybralem inny model - z opisow wynikalo ze ma zaawansowane opcje, no
ogolnie super. Wnosza pralke i... jedno pokretlo, piec przyciskow, kilka
diod LED.
Z perspektywy czasu jednak chwale (a moze chwale, bo mam?). To co moze
sie przydac tej osobie:
- nie zapominam zmienic temperatury z poprzedniego prania - wybieram
"bawelna 30" w lewo lub "bawelna 60" w prawo i tyle
- programy mozna zapamietac - w lewo kilka pozycji, w prawo kilka
- pozycja "gorna" wylacza pralke, wszystko gasnie
- ma dwie predkosci wirowania - 1000 lub 500 - chyba bym nie zauwazyl
roznicy przy nastawach co 100
- ustawia otwor bebna w pozycji gornej do otwarcia
- gora bebna i klapki z tworzywa - nie strzelaja przy otwieraniu, nie
zacinaja sie (mialem metalowe - roznie bywalo)
- 5 przyciskow, kilka LED

Pralka dziala od 7 lat, przezyla przeprowadzke, prala sterty ubran dla 2
malych dzieci. Obsluguje ja czasem babcia - o ile pyta jak wlaczyc film
DVD, to o pralke wcale.

Model to EWT1011 - juz nie jest produkowana, ale moze electrolux (i
inni) maja takie nieskomplikowane modele w ofercie.

Siostra miala pralke na "W" - po kilku zniszczonych spodniach i
koszulach kupila inna. Mozna bylo trafic na opisy o takim zachowaniu,
ale nie wierzylismy przy zakupie, ze takie cos moze robic pralka znanego
producenta.

AA

5. Data: 2010-05-22 22:18:53

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 May 2010 07:41:14 +0200, AA <...@...pl> napisał(a):

>- nie zapominam zmienic temperatury z poprzedniego prania - wybieram
>"bawelna 30" w lewo lub "bawelna 60" w prawo i tyle
Właśnie przeglądąłem ofertę również Elektroluxa, dość ciekawe
rozwiązania i co najwazniejsze - maną nowy dozownik na detergenty.
dziekuję za rade. Jednak zamias W... wybiorę Elektrolux, Mam jeszcze
pytanie, czy nastawy z poprzedniego prania sa zapamiętane np gdy
ustawi się program bawełna 30 i się zwiększy temperaturę na 40 to
będzie to zapamiętane? Przeglądalem instrukcje obsługi... myśle, że ta
osoba sobie poradzi, diody LED jeszcze widzi...
Jarek

6. Data: 2010-05-25 07:51:56

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| - ma dwie predkosci wirowania - 1000 lub 500 - chyba bym nie zauwazyl roznicy przy
nastawach co 100

Ja zauważam ;-)
Ale i tak moja pralka "W..." coś kombinuje automatyką, czyli uwzględnia i nastawę
obrotów i aktualny program (np. przy nastawieniu
pokrętła na 1100 obr./min, to przy syntetykach odwiruje i tak tylko 900 obr-/min.
choć takiej nastawy w ogóle nie ma na pokrętle).

| - ustawia otwor bebna w pozycji gornej do otwarcia

To BARDZO cenna funkcja, moj już 14-letni "W..." niestety nie ma, a dość często
zdarza mi się coś dokładać już po rozpoczęciu cyklu
:-((

wanna - obudowa
Bankron.pl - finanse dla domu
szafa do zabudowy - wawa - dobra ekipa