wanna - obudowa

1. Data: 2010-05-18 13:04:45

Temat: wanna - obudowa
Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałbym obudować sobie wannę, tak jak na zamieszczonym tutaj:
http://tnij.org/wanna_obudowa rysunku z jakiejś gazetki. Na wannę mam tyle
miejsca, że z boków musi przylegać do ściany i byc na równi z drugiej
strony. Natomiast z przodu i tyłu mam trochę miejsca. Z tyłu wanna będzie
oddalona od ściany około 30-40cm, z przodu też 30-40cm byłoby miejsca, ale
nie będzie przylegało do ściany i miałaby znaleźć się tam bateria.

Mógłby ktoś podać jakieś informacje jak wykonać przód i tył takiej
zabudowy? Bok jest standardowy natomiast nie wiem, jak technicznie wykonać
przód i tył.

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

2. Data: 2010-05-18 22:32:37

Temat: Re: wanna - obudowa
Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Mógłby ktoś podać jakieś informacje jak wykonać przód i tył takiej
> zabudowy? Bok jest standardowy natomiast nie wiem, jak technicznie wykonać

Nie rozumiem w czym problem - bloczki Ytong załatwią sprawę. Pogadaj z
gościem który będzie kładł kafelki - on najlepiej wie do czego je przykleić
i w zasadzie to on powinien obudować.

MaW

3. Data: 2010-05-18 23:16:38

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-05-2010 o 00:32:37 MaW <n...@a...bbb> napisał(a):

> Nie rozumiem w czym problem - bloczki Ytong załatwią sprawę. Pogadaj z
> gościem który będzie kładł kafelki - on najlepiej wie do czego je
> przykleić i w zasadzie to on powinien obudować.

problem w tym, że nie wiem jak osadzić w tym taką baterię jak na zdjęciu.
A gościem od wszelkich robót jestem ja - uczę się wszystkiego powoli...

4. Data: 2010-05-20 07:39:43

Od: SoloHan <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 05/19/2010 01:16 AM, lukas wrote:

> problem w tym, że nie wiem jak osadzić w tym taką baterię jak na
> zdjęciu. A gościem od wszelkich robót jestem ja - uczę się wszystkiego
> powoli...

boki wanny, ytong jak już ktoś napisał, a te poziome powierzchnie z
przodu, to pewnie najlepiej zrobić konstrukcję z profili i przykręcić do
nich regips zielony, na regips flizy z otworami na baterie i to chyba
tyle. W miejscach gdzie będą baterie przykręcane, można od spodu (pod
regips) podłożyć cienką blachę albo profil jakoś dopasować dla
wzmocnienia (chociaż nie wiem czy to konieczne). Sam tego nie robiłem,
ale podobną konstrukcję wykonał dla mnie gość jak wykańczał mi łazienkę.

sh

5. Data: 2010-05-20 07:57:27

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Mógłby ktoś podać jakieś informacje jak wykonać przód i tył takiej
> zabudowy? Bok jest standardowy natomiast nie wiem, jak technicznie wykonać

Powierzchnie poziome najlepiej będzie zrobić z gdubej płyty OSB lub płyty
wiórowej. Gdubość 22 mm zapewni odpowiednią sztywność.
Ostatecznie może być zielona płyta GK położona podwójnie, ale gdybym robił
dla siebie wybrałbym osb lub wiórówkę.

Boki też możesz tak zrobić - będzie znacznie szybciej niż murować to z
ytonga. Murowanie z ytonga wymaga dużej precyzji i użycia specjalnego kleju
kładzionego w warstwach grubych na około 2mm.
W razie konieczności łatwiej będzie też to zdemontować. Nie zapomnij w
obudowie zrobić rewizji zapewniającej dojście do syfonu wannowego.
--
Jackare

6. Data: 2010-05-20 08:00:30

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Powierzchnie poziome najlepiej będzie zrobić z gdubej płyty OSB lub płyty
> wiórowej. Gdubość 22 mm zapewni odpowiednią sztywność.

Aha - jeszcze jedno.
płyta osb jest wodoodporna płytę wiórową można zaimpregnować przez
dwukrotnie pokrycie unigruntem lub innym preparatem akrylowym (folia w
płynie, cokolwiek). Można też zaciągnąć ją jedną szlichtą kleju atlas plus
który zapewni wodoszczelność.

7. Data: 2010-05-20 09:13:56

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-05-2010 o 09:39:43 SoloHan <s...@o...pl> napisał(a):

> Sam tego nie robiłem, ale podobną konstrukcję wykonał dla mnie gość jak
> wykańczał mi łazienkę.

dzięki za odpowiedź

8. Data: 2010-05-20 09:15:11

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-05-2010 o 09:57:27 Jackare <j...@i...pl> napisał(a):

> płyty OSB lub płyty wiórowej

dzięki za pomysł

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

Bankron.pl - finanse dla domu
szafa do zabudowy - wawa - dobra ekipa