panele ścienne na balkonie?

1. Data: 2010-05-17 10:58:13

Temat: panele ścienne na balkonie?
Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy panele ścienne na balkonie to dobry pomysł? Jak z wpływem warunków
atmosferycznych na panele? A może są specjalnie do tego przeznaczone?

pozdr.
P.

2. Data: 2010-05-17 13:48:28

Temat: Re: panele ścienne na balkonie?
Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiepski pomysł. Spuchną i będziesz wyrzucał. Jak nie po pierwszej zimie to
za dwa lata.
Jacek

3. Data: 2010-05-17 13:58:57

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy panele ścienne na balkonie to dobry pomysł? Jak z wpływem warunków
> atmosferycznych na panele? A może są specjalnie do tego przeznaczone?

Jak panele są z PCV to nie będzie w ogóle problemu. Jak pochodzenia od
drewna to szybko się zniszczą.

4. Data: 2010-05-17 14:27:20

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

P. pisze:
> Witam
>
> Czy panele ścienne na balkonie to dobry pomysł? Jak z wpływem warunków
> atmosferycznych na panele? A może są specjalnie do tego przeznaczone?

jesli mowimy o MDF to tam jest tyle plastiku ze deszcz i snieg moga nie
zrobic wrazenia. Jakims kawalkami paneli podlogowych MDF moje dzieci sie
bawily w piaskownicy i po 3 latach mokrego piachu nie bylo widac sladow
rozwarstwiania na krawedziach.

Natomiast jesli nie sa to produkty przeznaczone do zastosowania na
zewnatrz to ja bym nie ryzykowal - niekoniecznie wytrzymaja wystawienie
na slonce, zarowno ze wzgledu na UV jak i nagrzanie od slonca.

A nawet jak sa przeznaczone to obawialbym sie o trwalosc liczona w dekadach.

Jesli ma byc na wiele, wiele lat to doradzalbym raczej drewno egzotyczne
i olejowanie, ale olejowanie tez trzeba powtarzac od czasu do czasu.

KJ

5. Data: 2010-05-19 19:40:44

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu: 2010-05-17 16:27, użytkownik KJ Siła Słów napisał::

> [...]
>
> Jesli ma byc na wiele, wiele lat to doradzalbym raczej drewno egzotyczne
> i olejowanie, ale olejowanie tez trzeba powtarzac od czasu do czasu.

Panowie, wszyscy 4-rej :-) widze ze piszecie dosc teoretycznie.
Kiedys mialem podobny dylemat, ale doszedlem do wniosku ze i tak resztki
paneli leza i tak, wiec mala strata. Obilem wiec nimi bude psa. To bylo
jakies 4-5 lat temu. Wszyscy dookola twierdzili ze wytrzyma gora rok, a
potem spuchnie. No mysle trudno, jak spuchnie to zdejme i spale.
Minelo ladnych pare lat a buda dalej wyglada dobrze :-) a stoi
ewidentnie bezposrednio na dworze. Tak jak napisales wyzej - w tym jest
tyle dodatkow ze nie boja sie az tak wody jakby sie moglo wydawac.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

6. Data: 2010-05-23 08:48:53

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja napisałem na podstawie doświadczeń z panelami MDF (Mnóstwo Drobnych
Farfocli).
U mnie w piwnicy spuchły pod wpływem wilgoci i dawały się łamać w rękach.
Widać są panele i panele.
Jacek

Wykładzina dywanowa - wełna?
piekarnik 'z wózkiem' (Bosh)
Problem z piecykiem gazowym, cieknie - pęknięta nagrzewnica?
jak się nazywa taki zawór
Hej przetwórcy domowi i bimbrownicy egzorcyści, bierzcie to ode mnie