Precz z aluminiowymi formami!

61. Data: 2018-08-25 12:31:04

Temat: Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-24 o 10:26, XL pisze:

> [...]
> D. (kogo? czego?) tej książki
> C. (komu? czemu?) tej książce
> B. (kogo? co?) TĘ książkĘ
> N. (kim? czym?) TĄ książkĄ
> Mc. (o kim? o czym?) o tej książce
> W. (o!) ta książko!
>
> Nie mówi się ,,tą książkę" ani ,,tę książką" - w bierniku i narzędniku
> końcówki zaimka wsk. rodz. ż. oraz rzeczownika rodz. ż. są IDENTYCZNE.
>
> Inne przykłady:
> tĘ nauczycielkĘ - tĄ nauczycielkĄ
> tĘ monetĘ - tĄ monetĄ
> tĘ sprawĘ - tĄ sprawĄ
>
> Po prostu forma ,,tĄ" przypisana jest tylko i wyłącznie NARZĘDNIKOWI (kim,

Nie ma, zawszę użyję określenia widziałem "Tą" XLkę, a nie "Tę", tak
ogólnie nie obraziłoby Cię to "tę"?. Przecie poza jakimś komplikacyjnym
mataczeniem mającym sam nie wiem co na celu, to zwyczajnie głupio brzmi!

62. Data: 2018-08-25 12:31:49

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-24 o 15:15, FEniks pisze:

> Nic dziwnego, że nie drażni, skoro tę nowomowę sankcjonują słowniki od
> przynajmniej 40 lat.
> https://pl.wiktionary.org/wiki/muchomor
>
> Ewa
> Jak fajnie być wciąż nowym!

Muchomor to facet, i tu nie ma jakichś wątpliwości.

Względem czego "nowym"?

63. Data: 2018-08-25 12:32:18

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-24 o 23:15, FEniks pisze:

> Ale czy ten Mickiewicz aby na pewno był prawdziwym Polakiem?
>
> Ewa

Tak, Polsko, ojczyzno moja...

64. Data: 2018-08-25 12:33:11

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-24 o 10:07, XL pisze:

> Wreszcie. A napisałeś przecież ,,Rzeczy naturalne nie mogą szkodzić".
> Dobrze, że zrozumiałeś bezsens tego twierdzenia.

Nigdy nie twierdziłem że naturalne trucizny nie mogą zaszkodzić.
Natomiast wielce dyskusyjna jest  dla mnie toksyczność aluminium.

65. Data: 2018-08-25 14:35:35

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-25 o 08:58, d...@g...com pisze:

> !!!! ))))))))) !!
> moje haiku :
> Animka, Animka
> O Animka.....

Nie rozumiem. Co to znaczy haiku?

--
animka

66. Data: 2018-08-25 14:42:15

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-25 o 12:32, Trybun pisze:

> Tak, Polsko, ojczyzno moja...

Gdzie tak napisał?

--
animka

67. Data: 2018-08-25 17:00:30

Temat: [OT] Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-25 o 12:31, Trybun pisze:

> Nie ma, zawszę użyję określenia widziałem "Tą" XLkę, a nie "Tę", tak
> ogólnie nie obraziłoby Cię to "tę"?. Przecie poza jakimś komplikacyjnym
> mataczeniem mającym sam nie wiem co na celu, to zwyczajnie głupio brzmi!

Prawda jest taka, że prymitywom wydaje się, że tylko ich nowomowa jest
właściwa. Prymityw nie zdaje sobie sprawy, że dla większości mało
istotne jest jego rozumienie świata. Prymityw, kiedy usłyszy poprawne
zdanie, brzmiące inaczej, niż on ma w zwyczaju je formułować, będzie się
dziwował a czasem nawet oburzał albo drwił.
Kiedyś cham z ambicjami starał się brać przykład z państwa. Po 1945 roku
to się u nas zmieniło, niestety... :(

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

68. Data: 2018-08-25 18:37:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> A jednak nowomowowy idiotyzm,. W żadnym przypadku nie sensownego
> uzasadnienia aby rodzaj żeński określać przez "tę".

Jest język ulicy i język literacki. W tym pierwszym króluje ,,tą".

--
XL

69. Data: 2018-08-25 18:47:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Nigdy nie twierdziłem że naturalne trucizny nie mogą zaszkodzić.
> Natomiast wielce dyskusyjna jest  dla mnie toksyczność aluminium.

Cóż. Używaj zatem ile wlezie. Byle z przekonaniem ?

http://rocznikswietokrzyski.pl/wp-content/uploads/20
15/01/010.pdf

https://biotechnologia.pl/kosmetologia/artykuly/alum
inium-w-antyperspirantach-wzbudza-coraz-wiecej-watpl
iwosci,1120

http://analit.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2016/10/
12_Zuziak_Justyna_Analit_2.pdf

http://www.imp.lodz.pl/upload/oficyna/artykuly/pdf/f
ull/Nas8_06_04.pdf

--
XL

70. Data: 2018-08-26 08:42:04

Temat: Re: [OT] Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-25 o 17:00, Akarm pisze:

> [...]
> Kiedyś cham z ambicjami starał się brać przykład z państwa. Po 1945
> roku to się u nas zmieniło, niestety... :(

Zgadza się, tylko ktoś ograniczony może krytykować ludzi myślących i
niestety tak się składa że ta większość to ograniczone prymitywy bez
własnego pomyślunku, bezkrytycznie podpisujący się pod werdyktami
panujących celebrytów. Nigdy nie dopuszczą do siebie tacy że są tylko
wytresowanymi bezmózgowcami. Znasz w ogóle kogoś kto obecnie nie używa
nowomowowych idiotyzmów w stylu "długi łykend", "gryl", "tę" w
określaniu rodzaju żeńskiego, "wjeżdżania w słup" itditp. I kto tu jest
prymitywem o ptasim móżdżku - Stokrotka czy ty i tobie podobni?

Kim/czym w ogóle jest to "państwo", to je reprezentuje kukłą czytającą
telewizyjne wiadomości i prawiącą o "długim łykendzie" i o tym że
widziano "TĘ" Dorotę P jak "wjeżdża w słup".

Przed 45 bardzo wielu z tych dzisiejszych mądrali jadąc do Warszawy
musiała by sobie zarezerwować jakąś gotówkę aby mieć na pisarza który
napisze im pismo do urzędu bo oni nie gramotni.

Prosecco
Reklama pomidorów z Lidl
Ciasto
Ale mleko!