Re: Problem z menstruacją

Data: 2008-09-11 06:31:19
Temat: Re: Problem z menstruacją
Od: "Stradivarius" <s...@p...onet.pl>

Niestety nie odpowiem konkretnie na Twoje pytanie, bo jest wysoce
specjalistyczne.
Chciałem tylko sprostować komentarze poniżej...

Zespół policystycznych jajników jest chorobą o podłożu genetycznym, sposoby
dziedziczenia są wciąż badane i ostatnie doniesienia mówią, że nie jest to
zwykłe dziedziczenie autosomalne dominujące (prawdopodobieństwo urodzenia
chorego dziecka byłoby 1/2) czy recesywne (p = 1/4), ale poligenowe. Oznacza
to, że nie można z góry zakładać, że dziecko na pewno będzie w pełni chore.
Nie wiem na ile genetyce potrafią określić to prawdodobieństwo przy takim
charakterze dziedziczenia, przypuszczam, że jest to sprawa indywidualna,
trzeba by zapytać w poradni genetycznej.
Poza tym nie do przewidzenia jest również przebieg ewentualnej choroby u
potomstwa. Zespół ten charakteryzuje się zmiennością, objawy kliniczne są
bardzo zróżnicowane, nie muszą występować wszystkie. Istnieją metody
leczenia objawów i zapobieganiu powikłań, przyczynowego niestety nie
znaleziono.

W przypadku chęci posiadania dziecka na całym świecie stosuje się
odtworzenie cykli owulacyjnych przez sztuczne wzniecenie jajeczkowania (nie
zawsze się udaje, ale jest wiele rodzajów terapii, leki działają w róznych
mechanizmach). Skoro się stosuje, pewnie poparte zgodą Komisji Etycznych.
PCOS nie jest najpoważniejszą i niewyleczalną przyczyną niepłodności.
Spontaniczne zajścia w ciążę nie należą do rzadkości.

Czy te pozytywne informacje zmieniają postać rzeczy? Myślę, że tak, decyzję
o posiadaniu potomstwa rozumiem. Czy adopcja lepsza - nie wiem.
Nikt tego nie wie, więc trzymanie się wyłącznie jednej ze stron i
straszenie, że dziecko będzie chore, jest bardzo nie na miejscu. Na pewno
natura nie wyklucza Ciebie jako Matkę.

Pozdrawiam,

R.

Użytkownik <K...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
Od 3 lat staramy się z męzem o dziecko. Stwierdzono u mnie
policystyczne jajniki i insulinooporność. Od 3 lat nie stosuję
antykoncepcji , a okres mam (w miarę, jak na to schorzenie) regularny.
Ostatnio czułam się osłabiona, miałam podwyższona temp. ciała,
mdłości, brak miesiączki i obiawy wskazujące na to że jestem w ciąży.
Wykonalam 3 testy ciążowe-wynik (niestety) negatywny. Okres wkońcu
pojawil się po 20 dni po spodziewanym termine, ale ...normalne
krwawienie trwało zaledwie kilka godz., a przez kolejne 3 dni
wystepowały tylko znikome plamienia w postaci jakiś takich skrzepów,
czy czegoś. Nigdy nie miałam takich objawów. Okres zawsze był obfity
na początku i z dnia na dzień ilość krwi malała, aż po 5-6 dniach się
kończył. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że to było poronienie?