Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

61. Data: 2015-02-12 17:11:33

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-12 o 01:46, Stefan pisze:

> Swego casu w takiej piekarni na Giorgio VII (Rzym) kupiliśmy bułki a w
> zasadzie buły sporego formatu składające się w zasadzie z samej chrupiącej,
> rumianej skórki. mam gdzieś to w archiwum na filmie jak na ławeczce z tyłu
> Kapitolu, pod pinią z akompaniamentem cykad konsumujemy takie buły z ciętą
> na gilotynie prosciuto. Do tego dymionek białego i można zwiedzać dalej,
> proszę koleżeństwa...
> pozdr
> Stefan

chyba na via Gregorio VII a nie Giorgio ;)

62. Data: 2015-02-12 17:22:17

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" napisał w wiadomości grup
.pl...

> [...]

> pozdr
> Stefan

chyba na via Gregorio VII a nie Giorgio ;)
taak, naturalnie masz rację, po prostu w uszach mi zaszumiało dżiordżio
septo im napisał to co napisał :)
pozdr
Stefan

63. Data: 2015-02-12 17:27:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
> Myślę, że ważny jest tutaj też punkt odniesienia. Jeżeli - załóżmy - komuś
> wcześniej bagietka wychodziła płaska i zbita w środku, to bagietkę
> "napompowaną" może nazwać puszystą, w sensie "napowietrzoną". Każdy mniej
> więcej wie, o co chodzi w bagietce, więc sobie może to odpowiednio
> wyobrazić. Podobnie na czym innym przecież polega puszystość kurczaka, a
> na czym innym puszystość ciasta.

Dzięki - o to właśnie chodziło :-)

Dla mnie puszyste to właśnie oznacza że ma dużo "puchu", czyli w większości
zawiera powietrze - a że ciasto nie jest pisklakiem to chyba każdy wie że
nie można "puszysty" interpretować dosłownie i szukać wewnątrz bagietki
kurczęcego puchu :-)))) Jak coś jest puszyste to po zgnieceniu niewiele w
ręce zostaje. I masz w 100% zgodność z moją interpretacją "puszyste" w
odniesieniu do bagietki: jest to przeciwieństwo płaskiego, zwartego, zbitego
i gęstego ciasta/miąższu w środku.

> Choć zgodzę się, według mnie lepszym określeniem dla dobrej bagietki jest
> "chrupiąca", ale to słowo nie podkreśla napowietrzenia. :)

Dokładnie tak, nie jest precyzyjne bo już robiłem chleby pszenne które
wyszły z bardzo smaczną, chrupiącą skórką ale właśnie nie były puszyste,
były bardzo gęste, zwarte, ciężkie - niepuszyste :-)))

64. Data: 2015-02-12 17:29:28

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> melduję, panie oberlejtnant, wydostać stamtąd puszek jej niewinności,
> jak się wyraża powieściopisarka, pani Winczesława Lużicka, albo
> też jak to w podobny sposób odezwała się na lekcji tańca pewna
> szesnastoletnia panienka do gimnazisty, który w tańcu uszczypnął
> ją w ramię: "Panie, pan starł puszek mego panieństwa!" -- i wybuchła
> płaczem.
>
> Tak więc proszę zauważyć, Pani Ewo, że nie powinniśmy ogranieczać się
> do języka, który przystoi najwyżej w kuchni, ale sięgać równiez ku
> najlepszym wzorcom, jakie dają nam powieściopisarki.

Skąd Ty te cytaty wynajdujesz?
Masz to w pamięci czy googlem się posługujesz?
"Puszek jej niewinności" albo "puszek mego panieństwa" - genialne!

65. Data: 2015-02-12 17:32:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Anai" <a...@a...pl> wrote in message

> W odniesieniu do pieczywa to ma być:
> lekkie, delikatne, miękkie, wyrośnięte, ze sporą ilością powietrza
> wewnątrz, ale raczej w wielu niewielkich otworach niż kilku dużych.
>
> 1.
> http://lh5.ggpht.com/_7zGV45FozaY/TOYdK8Iv0eI/AAAAAA
AAFpg/H-dSWnPKdRM/s400/IMG_2037.JPG -
> to jest puszyste ciasto.
>
> 2. http://i265.photobucket.com/albums/ii214/kokwaifun/I
MG_0732.jpg - to
> też jest puszyste.
>
> 3.
> http://www.acanadianfoodie.com/wp-content/uploads/20
11/01/IMG_0017-600x595.jpg
> To ma dość puszyste wnętrze, ale zewnętrze już nie...
>
> Coś jeszcze? ;)

Nie Anai, już wszystko jasne...
Nawiasem mówiąc fotki całkiem smaczne, chciałem zjeść ekran mojego komputera
:-))))

> "Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt
> ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (S. Hawking)

Ciekawe jak Hawking wartościuje ważność planet aby uznać naszą za niezbyt
ważną...
Ale generalnie ma tu chłop rację :-)

66. Data: 2015-02-12 17:34:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "bbjk" <a...@b...cc> wrote in message
/albums/6114858663168221153

> Super! Dziękuję!
>
> p.s. jak masz na imię, b?

O, już wiem, jesteś Basia - tak przynajmniej fotki są na Twoim google+
podpisane :-)

67. Data: 2015-02-12 18:30:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 18:31:57 -0600, Pszemol napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Czy wiesz jak się nazywa usenetowa wersja słowotoku?

A to tak jak z tym pe-ha w chlebie? - nazwa potrzebna Ci do zestawu danych?
- spoko, i tak Ci nie wyjdzie.

68. Data: 2015-02-12 18:32:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 18:48:26 -0600, Pszemol napisał(a):

> Świadomie robisz tej firmie reklamę czy nie umiesz sobie tego śmiecia
> wyłączyć?

Grupowy spec od śmieci? czy od softłeru?
:->

69. Data: 2015-02-12 18:33:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2015 07:27:06 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
> do pieczywa - czy możesz podać jakiś wizualny przykład? Fotkę/film?
> Nie żebym się czepiał - ciekawi mnie, chcę się po prostu dowiedzieć :-)

Tego się nie doświadcza za pośrednictwem filmu. Ani zmierzyć pe-ha też
niedasie.

70. Data: 2015-02-12 18:44:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2015 14:41:23 +0100, Anai napisał(a):

> Buła z na pierwszy rzut oka dość twardą skórą z wierzchu i powietrzną
> dziurą w środku nie jest puszysta (dla mnie przynajmniej) :)

Dokładnie.
Puszystośc wg mnie: komory powietrzne DROBNE, ale BARDZO LICZNE (im
drobniejsze i więcej, tym puszystość większa).
Jeżeli są NIELICZNE i WIELGAŚNE - to jest to ser szwajcarski, a nie
puszystość. Nikt o serze z wielkimi nielicznymi dziurami nie powie, że jest
puszysty.

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek