Re: Próbowali otruć nauczycielkę

From: "Erg" <t...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Próbowali otruć nauczycielkę
Date: Tue, 2 Dec 2003 22:03:31 +0100

news:bqhppu$4qm$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Skoro rodzic może dziecku przylać w tyłek, to i wychowawca
> powinien. Jak inaczej takie małe dziecko wychowywać?

Zezwalajac nauczycielom na kary cielesne mozna doprowadzic do sytuacji
odwrotnej - to nauczyciel zacznie sie znecac nad uczniem. Jest to jak
najbardziej prawdopodobne chociazby ze wzgledu na zly dobor nauczycieli -
nie wszyscy sie do tego zawodu po prostu nadaja, a studia pedagogiczne nie
potrafia tych zlych "wylapac".

> No właśnie nie wiem :-( Dlatego nie mam dzieci i usilnie nie chcę ich
> mieć, bo wiem, że nie będę w stanie wychować ich poprawnie.

Szkoda, ze nie wszystkich stac na taka szczerosc w stosunku do samego
siebie...

> A jak nie posłucha i zignoruje? Widzisz całość działań opiera się na
> stopniu bezczelności. Jeśli ktoś odmówi, to dojdzie do momentu, gdy i
> tak jestem bezradny.
>
> Uczeń, który złapany na paleniu zwyzywał nauczycielkę i odmówił
> zaprzestania palenia tym bardziej odmówi sprzątania.

Dlatego wlasnie obnizanie ocen ze sprawowania albo nawet karne przenoszenie
do innej szkoly nie zdaja egzaminu. Dziwne to, ale ci mlodzi ludzie zaczeli
tego typu kary traktowac jak powod do dumy, a w takim wypadku nauczyciel nie
pomoze - tu potrzebny jest kurator i zaklad wychowawczy.

Pytasz o inne metody?
Jest jedna - bardzo prosta. Nalezy przestac przejmowac sie "przeladowaniem
wiezien i poprawczakow" - oni nie sa tam po to zeby zyc w luksusach. Gdyby
kazdy wiedzial, ze za popelnienie przestepstwa (a te dzieciaki przestepstwa
sie dopuscily) grozi surowa kara - wiezienie w ciezkich warunkach,
zastanowilby sie bardziej.

pozdrawiam
Erg