Re: Produkacja seryjna pacjentów ...dla psychiatrów !

31. Data: 2008-01-14 23:58:24

Temat: Re: Produkacja seryjna pacjentów ...dla psychiatrów !
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał w wiadomości
news:fmgnem$fao$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Dlatego wolę swoją wersję.
> Kościół jest już tak wysycany funduszami nierozliczalnymi że sam już
> nie wie na co je wydawać. Alkoholizm księży to jest już plaga!
> Ostatnio w ramach Opus dei buduje struktury cywilne mające na celu
> wspieranie ruchów prawicowych i prokościelnych .
> Ostatnio idąc śladem "pewnego nietypowego dyskutanta" dotarłem do
> takiej strony: http://konserwatyzm.pl/content/view/30/82/
> A tego narobiły się setki !
> Moze jestem przeczulony...ale ciekawe czy Kościół nie szykuje jakiegoś
> powrotu do średniowiecza na wzór Afganistanu.

Mogę ci to obaśnić. Kościół czuje już że dotychczasowe struktury nie dadzą się
utrzymać* -to m.inn. sprawa celibatu w kontekście możliwości nabycia
samowystarczalności pzez jednostki, jakie daje rozwój cywilizacyjny. Więc już
wdrożona jest akcja opracowywania metod "zeświecczania" kleru + równoległe
wypracowywanie sposobów takiego obrabiania świeckich [ich elity]
by stanowili "pełnowartościową" [przewidywalno-sterowalną] tkankę struktury
kościelnej -łacznie z bezwzglednym podporządkowaniem
personalno-psychiczno-materialnym. Szeroką rolę grają tu właśnie owe ruchy "odnowy"
kościoła jak owo Opus Dei albo zapoczątkowany w Polsce Ruch Rodzin Nazaretańskich**
Metody jakie się tam stosuje plasują owe grupy pośród najbardziej starannie
zakamuflowanych i destrukcyjnych sekt -i to w świetle metod klasyfikowania ich
specyfiki wypracowanych przez same środowiska kościoła, np przez Dominikanów.

*-podejście prezentowane przez Ratzingera to chyba ostatnia już próba sił -na ile się
da zawrócić bieg rzeki [a własciwie napierającą powódź].

**-z jakim dość szczegółowo miałem się osobiście okazję "zapoznać" od podszewki -i to
dość boleśnie, co zresztą pozwoliło mi się tez wyrwać...
choć kosztem ogromnych strat moralnych i życiowych. Na grupach już nie
raz o tym pisałem...choć dość ogólnie bo to wciąż zbyt bolesne wspomnienia.

32. Data: 2008-01-15 03:56:02

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan; <fmgo9p$hoc$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> Chyba nie uczyłeś się etyki ?
> I zapewne podstaw filozofii też nie ?
> Wtedy byś zauważył, skąd Kościół brał inspirację.

A co inspiracja do formy? Zaproponuj coś w podobnej formie, chyba że nie
zgadzasz się, na proponowanie jakiejkolwiek formy i wymagasz od dzieci
dorosłego myślenia, w którym sama inspiracja wystarczy, żeby dziecko
nadało jej formę, skodyfikowało i trzymało się tych wartości.

> Nie !
> Nie protestuję. Po prostu jak mam ochotę na wędlinę to
> ostatnią rzeczą jest u mnie zastanawianie się jaki mamy dzień
> tygodnia. Dotyczy to też wielkich czwartków, piątków i Wigilii.

I jesz? To prezerwatywy też możesz używać.

> USG zaliczasz do badań prenatalnych ?

http://www.biomedical.pl/ciaza/badania-prenatalne-23
.html

> I musimy postarać się by to zmienić !
> Na takich mniej klerykalnych.

Ale tak ogólnie walczysz z Kościołem czy z politykami? ;>

Pozdrawiam apolitycznie
Flyer

--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
http://www.flyer36.republika.pl/

33. Data: 2008-01-15 04:04:56

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka; <15oz6roi9uqi3$.1a95sxtwtldao$.dlg@40tude.net> :

> Fly, słusznie piszesz, tylko po co sie w ogóle tym męczysz, aby coś
> tłumaczyć? - przecież jesli ktoś chce np. być Anglikiem, to musi spełnić
> pewne zasady. Jeśli chce być Katolikiem - też musi spełnić jakieś. Ważne
> jest nie to, że coś musi, ale że czegoś chce - jeśli chce, to spełni i już
> :-) Nikt nikogo do niczego nie przymusza...

Tia, rozmowa z klonem Macierewicza-Kaczyńskiego. :)

Najbardziej mnie swego czasu rozbili francuscy homoseksualiści, którzy
próbowali naciskać Kościół w sprawie *kościelnych* ślubów
homoseksualnych, bodajże okupując nawet jakiś kościół. Inna sprawa, że
to pewnie było zagranie w stylu - "jak was przestraszymy, to
przestaniecie zajmować stanowisko w sprawie *cywilnych* ślubów".

Pozdrawiam we wcieleniu Kaczyńskiego
Flyer

34. Data: 2008-01-15 11:17:03

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jan 2008 05:04:56 +0100, Flyer napisał(a):

> [...]
> to pewnie było zagranie w stylu - "jak was przestraszymy, to
> przestaniecie zajmować stanowisko w sprawie *cywilnych* ślubów".

Być może o to im chodziło, nie wiem, ale też mnie ta sprawa bulwersuje.
Tyle że jestem spokojna: nie takie "burze" Kościół Katolicki przetrwał. No
a jeśliby NAWET uległ i się zmienił (w co wątpię), to ja sie wtedy
wypisuję, podejrzewam że wieeeele innych osób tak by zrobiło - i to jest
jeden z powodów, dla którego Kościół się nie zmienia... Krótko mówiąc:
jesteśmy w nim, bo się nie zmienia, a nie zmienia się, bo w nim jesteśmy
:-)

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

35. Data: 2008-01-15 11:57:08

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko się zmienia...

Nie fundamenty.

36. Data: 2008-01-15 11:58:27

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeden z powodów, dla którego Kościół się nie zmienia... Krótko mówiąc:
> jesteśmy w nim, bo się nie zmienia, a nie zmienia się, bo w nim jesteśmy

Wszystko się zmienia...

37. Data: 2008-01-15 12:14:10

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie fundamenty.

Fundamentem jest miłość
a ta to nic innego jak
realizm dostosowawczy
do zmiennych warunków.
Więc fundamentem jest
niezmienność zmienności
Kto się nie zmienia ten
się cofa wobec zachodzą
cych wokoło zmian... ;)

38. Data: 2008-01-15 12:32:33

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właściwie wiadomo czemu: ot ludzie owe zagrożenia traktują
> raczej jako miłą emocjonującą rozrywkę niż wezwanie moralne
> bo i komu się chce brać za siebie kiedy pod ręką tyle różnych
> samozaspakajaczy...
>
> Wczesny kościół miał inną platformę przyciagania: autentyczną
> wspólnotę ideową...ale to działa w przypadku grup niszowych
> [mniejszości, sekty, spiski]. Od momentu kiedy przynalezność
> do koscioła stała się wymogiem istnienia w danym stadzie...
> wszystko co najwartościowsze poszło w kąt z racji zwykłych
> praw socjologii. I tak się dzieje właściwie z kazdą drupą.

Instynkt stadny...niech będzie.
Wolę określenie syndrom kibica, ale poprzestańmy przy Twoim.
Obawiam się jednak, ze zgodnie z prawami socjologii w przypadku
zagrożenia ów instynkt stadny przyjmie formę "reakcji tłumu".
Czyli zjawiska histerii zbiorowej. Nieprzewidywalnej i bardziej
przypominającej żywioł niż przemyślane reakcje indywidualne.
Ale też nie podałeś żadnego uzasadnienia istnienia Kościoła ?
Jeżeli uznamy Religię katolicką za bajki i przestarzałe etycznie
nakazy to co pozostanie ?
Administracja (Watykan i kler w poszczególnych krajach) który
jest "rakiem" na organizmie państwowym ?
Nic bowiem do niego nie wnosi, a korzysta ze środków.
Szczerze mówiąc ja tak właśnie uważam.
Miałem tylko nadzieję, że ktoś poruszy sprawy "odgromnika"
stresu w społeczeństwie jakim może być Kościół. Może elementu
strachu dla tych, którzy wierzą ale etycznie stoją na poziomie
wijów i skorpionów. Może inne aspekty ?
Bo czas Kościoła przeminął !
Przełom nastąpił gdy wynaleziono druk.
Wieko na trumnę założono po wprowadzeniu radia i telewizji.
Internet to już "przybijanie gwoździami wieka".
Spowodował on ujawnienie na skale globalną takiej ilości
"brudu" w Kościele, że nie będzie on w stanie istnieć już więcej
jak 50 lat. Pozostaną oczywiście jakieś izolowane struktury
na wzór dawnych eremitów, ale jako przywództwo etyczno-
moralne świata zachodniego Kościół już umarł !

39. Data: 2008-01-15 12:33:46

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jan 2008 13:14:10 +0100, Sky napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Fundamentem jest miłość
> a ta to nic innego jak
> realizm dostosowawczy
> do zmiennych warunków.
> Więc fundamentem jest
> niezmienność zmienności
> Kto się nie zmienia ten
> się cofa wobec zachodzą
> cych wokoło zmian... ;)

Nie mówimy o "kimś", lecz o Kościele - więc nie wykręcaj.

40. Data: 2008-01-15 12:49:47

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> I jesz? To prezerwatywy też możesz używać.

Oczywiście, że mogę.
Tylko nie potrzebuję. Mam wspaniałą żonę i nie odczuwam potrzeby
jej zdradzania. A do planowania rodziny nie używa się już od dawna
prezerwatyw. Są proszki, plasterki itp. o których zapewne nie wiesz...
i niech tak pozostanie.
Prezerwatywy są potrzebne w Afryce, w środowiskach uzależnionych
od narkotyków i mniejszościach seksualnych. By ograniczyć
rozprzestrzenianie HIV i pochodnych.
O tym Kościół też nie wie zapewne, bowiem w moim odczuciu hierarchowie
Kościoła to niedorozwinięci idioci po seminariach ( coś jak zawodówka).
Nie jest chyba możliwe by wielu z nich kończyło seminaria wyższe lub tym
bardziej teologię na jakimś uniwersytecie. Bowiem wtedy polityka
Kościoła przestałaby przypominać "taniec ślepego z kosą".

> Ale tak ogólnie walczysz z Kościołem czy z politykami? ;>

Z ciemnotą walczę...wyłącznie z ciemnotą !
Tak się jednak składa, że ciemnota i Kościół to samo.

Pozdrawiam humanistycznie
Jerzy J.

Czym jest szczęśliwe małżeństwo
równanie na szczęśliwe życie