Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach

« poprzedni post następny post »
Data: 2006-11-27 15:54:06
Temat: Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach
Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki


>
> Dziękuję za podpowiedź w rozważaniach "a po jaką ciężką [biiiip] każą się
> tego uczyć?". Ciekawe tylko kto stawia wóz przed koniem. Przecież
> logicznym by było opracowanie całościowej koncepcji wiedzy i umiejętności
> pakowanych do głów na danym etapie nauczania z poprawką na szybkość
> przyswajania młodej głowy w określonym wieku, a dopiero potem tak wybrane
> zagadnienia dać specjalistom do opracowania sposobów najlepszego wyłożenia
> ograniczonego [przez innych] materiału.

Nic z tego. Nauczyciele mają wpojony odruch warunkowy respektu
przed profesorami. Z kolei ci ostatni mają wpojony odruch warunkowy
automatycznego odrzucania wszystkiego, co twierdzą nauczyciele.
To się na prawdę odbywa na poziomie odruchów. Wystarczy
pojechać na pierwszą lepszą konferencję.


> Kiedy wreszcie jakiś geniusz reform edukacyjnych zapędzi bractwo nie do
> roboty, a do współpracy?

Nie da rady. Prawa fizyki są nieubłagalne. Dwóch profesorów
zawsze się będzie odpychało. Trwają badania od czego zależy
siła odpychania.
Widać nie próbowałeś rozmawiać w ralacji nauczyciel-naukowiec.
Przepływ jest zawsze jednostronny. Ja już robiłem doświadczenia.
Wpierw przedstawiałem się jako nauczyciel, a dopiero po
pewnym czasie mówiłem, że akademicki.

>
> Ale oświata teoretycznie zatrudnia najbardziej oświeconych ludzi. Tu
> ludzie podejmujący decyzje wiedzą dokładnie co robią.

O ile w relacji nauczyciel-naukowiec coś czasami przedrze się
pod prąd, to w relacji urzędnik-naukowiec jest to fizycznie
niemożliwe. Jedyną bronią, jaką ma urzędnik są przepisy.
I całe szczęście, bo inaczej doba ucznia by trwała 72 godziny.

> Może tych obecnych cichcem do lochów i wybrać nowych? Może nowi znajdą
> sposób jak dawać spójne wykształcenie podstawowe i gimnazjalne, a nie
> luźny konglomerat "przedmiotów nauczania"? Nie dziwię się uczniom, że wolą
> być podmiotami, a nie przedmiotami w szkole :P

Przedziera się, ale bardzo powoli. Ale nie jestem pewien, czy idzie we
właściwą stronę. Wyobraź sobie, że wszelkie próby zmian nie są
poparte żadnymi miarodajnymi, powtarzam żadnymi miarodajnymi
badaniami skutków zmian poprzednich.

Pozdrawiam
SZ



 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
27.11 zairazki
27.11 Pawel Wimmer
30.11 Grzegorz Si.
30.11 Grzegorz Si.
03.12 Majonez
September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!
Uploads - What is wrong with Easynews
Nowa wersja "Sztuki Edukacji" z inżynierskimi programami nauczania.
Nowa wersja Sztuki Edukacji - z przykładowymi programami nauczania
Nowa wersja Sztuki Edukacji
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Nowa erea w dziejach ludzkości: "Umysł w centrum zainteresowania"
Propozycja reformy edukacji
Religia i etyka w szkole.
Re: Crownsville MILF Jennifer Lynn Racey Decker Waiting for your Penis Ejaculate
opiekun medyczny
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6