Promieniowanie.

1. Data: 2001-09-27 09:49:27

Temat: Promieniowanie.
Od: "Artur Kiwa" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2001-09-27 18:40:02

Temat: Re: Promieniowanie.
Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Kiwa" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
news:3bb316a4$1@news.vogel.pl...

> Mam uzasadnione podejrzenie, że moja dziewczyna może być narażona
> na działanie promieniowania jonizującego.

Ja osobiscie nie sadze aby te objawy mozna bylo laczyc z praca w tym
zakladzie.
Powinna zrobic podstawowe badania jak kazdy inny u swojego lekarza
rodzinnego. Moze to najzwyklejsza awitaminoza.
Czy bezposrednio pracuje przy podawaniu izotopow, jesli tak to czy pracuje z
technetem czy takze z beta emiterami (jod, stront)? Czy styka sie z
pacjentami po podaniu izotopu (paradoksalnie oni sa najwiekszym zagrozeniem
radiacyjnym, zwlaszcza po jodzie terapeutycznym). Jaki generator maja w
zakladzie (ile gigabekereli?).
Ja pracuje w Gdansku, w jednym z najbardziej obciazonych liczba wykonywanych
badan zakladow i rzadko kto zbliza sie do niepokojacych dawek
promieniowania.
Mino wszystko _nie_wierze_ aby w jakims polskim ZMN mozna bylo zalapac dawke
promieni ktora da anemie i wypadanie wlosow.

Pozdrawiam,
Tomek

3. Data: 2001-09-27 19:37:35

Od: "k" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> napisał w
wiadomości news:9ovreh$gac$1@news.tpi.pl...
> Mino wszystko _nie_wierze_ aby w jakims polskim ZMN mozna bylo zalapac
dawke
> promieni ktora da anemie i wypadanie wlosow.

Do powstania nowotworu moze wystarczyc jeden kwant.

K.

4. Data: 2001-09-27 20:23:05

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "k" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> Do powstania nowotworu moze wystarczyc jeden kwant.

Srednio na sekunde przez Twoje cialo (liczac 1,7 m^2) przelatuje okolo 34
kwanty promieniwania. A jak lecisz samolotem lub spedzasz urlop w gorach
rosnie to o co najmnij rzad wielkosci.
Do powstania nowotworu wystarczy takze czasteczka zwiazku aromatycznego.
Oddech palacza moze wiec par excellance zabic.

T.

5. Data: 2001-09-28 05:58:56

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Do powstania nowotworu moze wystarczyc jeden kwant.
Hipoteza liniowa z 1957 r., dziś uważana za błędną.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

6. Data: 2001-09-28 08:46:00

Od: "k" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@p...bez.onet.spamu.pl> napisał w
wiadomości news:rb48rtk76803pghimnt1jqp453f89aeaqk@4ax.com...

> Hipoteza liniowa z 1957 r., dziś uważana za błędną.

Wg. kogo? Zawsze istniej mozliwosc ze jeden kwant promieniowania moze
bezposrednio uszkodzic DNA lub spowodowac powstanie wolnego rodnika, nie
prawda?

K.

7. Data: 2001-09-28 11:04:35

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3bb43940$1@news.home.net.pl>, m...@i...pl says...

> [...]
>
> Wg. kogo? Zawsze istniej mozliwosc ze jeden kwant promieniowania moze
> bezposrednio uszkodzic DNA lub spowodowac powstanie wolnego rodnika, nie

Wlasnie ta hipoteza tak rozumiana jak podales jest uwazana dzis za bledna
wedlug wlasciwie wszystkich specjalistow.

8. Data: 2001-09-28 13:06:30

Od: "k" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wlasnie ta hipoteza tak rozumiana jak podales jest uwazana dzis za bledna
> wedlug wlasciwie wszystkich specjalistow.

Hmm. Tego nie wiedzialem. Tylko czemu pisza o tym w wiekszosci nowych
podrecznikow (II rok)???

K.

9. Data: 2001-09-28 13:25:34

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3bb47650$1@news.home.net.pl>, m...@i...pl says...

> Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
>

> Hmm. Tego nie wiedzialem. Tylko czemu pisza o tym w wiekszosci nowych
> podrecznikow (II rok)???

Bo rola podrecznikow jest inna: ucza w duzej mierze myslenia - a pozoanie
tej hipotezy jest absolutnie konieczne zeby przejsc na dalsze etapy
nauki. No i podrecznieki sa "zdeczko" przeterminowane.
Przyklad : przegladalem najnowszego Kostowskeigo (czy jak mu tam - chodzi
o podrecznik do farmakologii) z nudow - bylem w ksiegarni i czekalem na
znajomego. Jest to najnowsze, swieze wydanie a juz stare. Nie ma tam
danych nawet sprzed 3 lat! takie to sa podreczniki ale nie po to sa.
Najnowsza wiedze to sie ma w praktyce czytajac literature i jezdzac
niestety na rozne zjazdy.

10. Data: 2001-09-29 12:35:23

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Hmm. Tego nie wiedzialem. Tylko czemu pisza o tym w wiekszosci nowych
>podrecznikow (II rok)???
Bo większość autorów od lat przepisuje to samo:-))))))))).
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

Proszę podpowiedzcie
usterki wymowy
6 palcow u raczki noworodka
ciaza i okres