Prosba do Michała M i innych

21. Data: 2006-11-23 14:15:49

Temat: Re: Prosba do Michała M i innych
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ryba" <a...@n...pl> wrote in message
news:ek4add$1hv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> ptaków owadożernych. Czytałem że Ginko biloba nie jest atakowany przez
> szkodniki, ponieważ jego naturalni wrogowie nie przetrzymali próby czasu.

Dobre.

To może nasadzi sobie rosiczkę, albo inne owadożerne wytrzymujące klimat?

22. Data: 2006-11-23 14:32:22

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> To może nasadzi sobie rosiczkę, albo inne owadożerne wytrzymujące klimat?

To nie będzie konieczne. Uważam że to że głogi czy ałycze są atakowane
silnie w danej miejscowości i siedlisku nie przesądza o tym że będzie
tak się działo z roślinami posadzonymi gdzie indziej. W mojej okolicy
np. roślinami silnie atakowanymi przez mszyce są wiciokrzewy i dlatego
ich nie sadzę ponieważ bez oprysków wyglądają marnie.
--
Pozdrawiam, Artur.

23. Data: 2006-11-23 14:42:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ryba" <a...@n...pl> wrote in message
> [...]

Pomyślalem sobie, że żywoplot z rosiczek z tabliczkami "uwaga - mogą
skonsumować" byłby interesujący...

24. Data: 2006-11-23 14:55:50

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> Pomyślalem sobie, że żywoplot z rosiczek z tabliczkami "uwaga - mogą
> skonsumować" byłby interesujący...

Tak, taki na pewno. :)
--
Pozdrawiam, Artur.

25. Data: 2006-11-23 17:27:59

Od: "zgraja1" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[dziś jestem zapracowany; czytałem po łebkach i nie oglądałem
linków, ale temat jest pięnkny - dorzucę 3 grosze.]
1] z żywopłotami ozdobnymi, ciętymi, kwiatowymi jest jeden
zasadniczy kłopot; większość pędów kwiatonośnych jest
zniszczona wiosennym cięciem, pozostają słabe niedobitki. taki
szpaler wygląda jak nieżywopłot. opcja przeciwna; czekać aż róże
zakwitną daje o niebo lepszy wygląd, lecz utrudnia pielęgnację i
prowadzi do zbytniego grubienia pędów.
2] bzdety z tymi szkodnikami głogów; np. w suche lata mszyca bywa
uciążliwa, ale nie dla drzewa, lecz ludzi pod nim siedzących. chyba
nie myślisz wysiadywać w żywopłocie?
3] głogów jest wiele, w tym masę owocowych [zdaje się, że
wszystkie są jadalne], i śliczne są zaniedbane aleje w biało
czerwone głogi. [zaniedbać żywopłot?] zaleta; bardzo łatwo
uzyskać gotowy żywopłot jesienią sadząc przeplatane pod kątem 45
stopni długie cienkie pędy [gęstość sadzenia ok 40 cm]. te pędy
mogą mieć do 2,5 m długości. [w rok gotowy żywopłot wysoki na 1,5
m; 0,5 m trzeba wkopać.] pędy powinny być z piętką.
4] w kwesti jadalnych uznawałem się z mądralę. aż tu masz!
świdośliwa okazała się lepsza od borówki! polecam;
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=411
pozdro.

26. Data: 2006-11-23 17:36:12

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

zgraja1 wrote:
> [...]
> szpaler wygląda jak nieżywopłot. opcja przeciwna; czekać aż róże
> zakwitną daje o niebo lepszy wygląd, lecz utrudnia pielęgnację i

Rozumiem, że żywopłot z rugosy w ogóle nie byłby cięty (poza
uschniętymi pędami).

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

27. Data: 2006-11-23 17:47:49

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):
> Rozumiem, że żywopłot z rugosy w ogóle nie byłby cięty (poza
> uschniętymi pędami).

I koszonymi odrostami. :) Dla mnie ta opcja też jest najładniejsza przy
rugosie.
--
Pozdrawiam, Artur.

28. Data: 2006-11-23 18:05:45

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ryba wrote:

> I koszonymi odrostami.

Oczywiście.

Pozdrowienia,
Michał

29. Data: 2006-11-23 18:41:08

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Nov 2006 12:16:39 +0100, Ryba napisał(a):

> Głóg pośredni Crataegus media Paul's Scarlet oraz ałycze są intensywnie
> wykorzystywane w mojej okolicy przez zieleń miejską i nie zauważyłem
> masowej inwazji szkodników na te rośliny. Są one odporne na suszę więc
> na piaski będą się nadawały.

Nie wiem czy dużo, ale u mnie jakieś gąsieniczki wsuwają liscie tego głogu
aż miło. W zeszłym roku w połowie sierpnia nie już prawie lisci.
Jeśli gdzieś w pobliżu rosną różowate, chociażby jak u mnie stare jabłonie,
to odradzam.
Btw to nie jest czasem głóg dwuszyjkowy?

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

30. Data: 2006-11-23 18:48:45

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Nov 2006 18:47:49 +0100, Ryba napisał(a):

> I koszonymi odrostami. :) Dla mnie ta opcja też jest najładniejsza przy
> rugosie.

To i ja dorzucę trzy grosze.
Z okna biura mam widok na żywopłot z rugosy ale cięty.
Gęściutki, zieloniutki i bardzo ładnie to wygląda - jednak jak napisali
panowie wczesniej kwiatowe niedobitki i prawie zero owoców.
Osobiście też uważam, ze jesli rugosa to trochę puszczona na żywioł, bo po
co sadzić żywopłot z róży skoro nie można się cieszyć kwiatami. Liściastych
ładniejszych znajdzie się wiecej.

A do Gosi uwaga - jeśli zdecydujesz się na żywopłot z rugosy pomyśl o
fragmencie gdzie będziesz mogła dosadzić inne gatunki róż, albo chociąż
pełnokwiatowe czy białe odmiany rugosy. Efekt może być naprawdę ciekawy.

Pozdrawiam,
Marta

PS. Trochę prywaty - paczka doszła?

--