Prośba o przetłumaczenie na polski:)

1. Data: 2004-05-18 18:18:17

Temat: Prośba o przetłumaczenie na polski:)
Od: "Ania" <p...@o...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Odebrałam wybik rezonansu magnetycznego kregosłupa szyjnego, opis wyniku
brzmi: Badanie MR wykonane w sekwencjach T1, PD i T2 zaleznych wykazuje
ktfotyczne ustawienie w odcinku C3-C7, bez cech stenozy kanału kręgowego i
bez objawów tylnego wypadniecia jadra miazdzystego krążka międzykregowego.
Rdzeń kręgowy nieuciśnięty, o prawidłowej intensywnosci sygnału. Otwory
międzykregowe wolne.

Co oznacza po "polsku" ten opis, pytam bo minie wiele czasu nim dostanę sie
do swojego lekarza.

2. Data: 2004-05-18 21:25:28

Temat: Re: Prośba o przetłumaczenie na polski:)
Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam
> Odebrałam wybik rezonansu magnetycznego kregosłupa szyjnego, opis wyniku
> brzmi: Badanie MR wykonane w sekwencjach T1, PD i T2 zaleznych wykazuje

To są różne czasy w rezonansie magnetycznym, Czas T1-zależny, ...itd. To
jest informasja techniczna.

> ktfotyczne ustawienie w odcinku C3-C7,

W krękoslupie sąkrzywizny, Kręgi szyjne powinny być ustawione w lordozie,
piersiowe w kifozie, ledzwiowe w lordozie. Czyli tutaj masm Trzy Kregi C3-C7
szyjne przesunięte do przodu. (Wg mnie to jest kręgozmyk ale nie jestem
lekarzem i mogę się mylić!)

bez cech stenozy kanału kręgowego i
> bez objawów tylnego wypadniecia jadra miazdzystego krążka międzykregowego.

Bez cech zwężenia Kanału kręgowego i bez objawów wypadnięcia jądra jądra
miażdzystego ( bez przpukliny jądra miażdzystego - wypadnięcia dysku)

> Rdzeń kręgowy nieuciśnięty, o prawidłowej intensywnosci sygnału. Otwory
> międzykregowe wolne.

Prawidłowa intensywność sygnału - To jest chyba jasne mam nadzieje

> Co oznacza po "polsku" ten opis, pytam bo minie wiele czasu nim dostanę
sie
> do swojego lekarza.

MR jest badaniem bardzo dobrym o dokladnym jesli chodzi o kręgosłup. Jeśłi u
Ciebie wykonano to badanie to musiały występowac wg mnie dolegliwości
bólowe, napisz jeśli sie myle. (może nawet niedowlady)

3. Data: 2004-05-18 21:29:28

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kręgosłup szyjny zamiast być lekko wygięty do przodu, jest lekko wygięty ku
tyłowi stąd kifoza. Dość częśte u kobiet, szczególnie szczupłych z długą
szyją. Jako izolowany objaw nie oznacza patologii

4. Data: 2004-05-19 07:38:27

Od: "Ania" <p...@o...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
dzieki za przetłumaczenie, teraz jestem juz spokojniejsza, co do badania, to
zostało wykonane z powodu ,mniej wiecej w tej okolicy zlokalizowanych bóli,
mialam i mam z reszta nadal ciagle zawroty głowy ( zataczam sie) oraz
dretwienia rąk i nóg , czasami kuleje na lewa noge, mam dopiero 26 lat i
jestem osoba wysoka i szczuplą. Lekarz ortopeda mowil cos o ewentualnym
podnoszeniu kregów ( zabieg operacyjny) ale tylko wtedy kiedy zawiedzie
fizykoterapia, z kolei lekarz neurolog twierdzi ze to objawy sm bo w tym
wieku kregosłup nie daje tak silnych dolegliwosci i ten twierdzi ze to nie
sa objawy od kregoslupa:) I bądz tu człowieku mądry !!!
dzieki wielkie za pomoc

5. Data: 2004-05-19 11:30:38

Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wieku kregosłup nie daje tak silnych dolegliwosci i ten twierdzi ze to nie
> sa objawy od kregoslupa:) I bądz tu człowieku mądry !!!

Prosze napisz mi czy kiedykolwiek miałas problemy z widzeniem np podwójne
widzenie??

6. Data: 2004-05-19 11:31:36

Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wieku kregosłup nie daje tak silnych dolegliwosci i ten twierdzi ze to nie
> sa objawy od kregoslupa:) I bądz tu człowieku mądry !!!

A jesli chodzio o SM to trzeba wkonać MR mózgu.

7. Data: 2004-05-19 12:19:37

Od: "Ania" <p...@o...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

caly czas mam problemy z widzeniem:(
a MR mozgu jest w normie bylo robione dwa miesiace temu, ale kolor przysadki
mozgowej jest nieprawidłowy, tak twierdzi neurolog, stad to podejrzenie, po
badaniu neurologicznym lekarka powiedziala ze sa uszkodzenia układu
nerwowego, wlasciwie wszystkie odruchy sa nieprawidlowe. A co do oczu czasem
widze podwójnie, a czasem za mgłą przeróżnie, czy to moze byc wynik
skrzywienia kregosłupa szyjnego????

elektryczne szczoteczki
zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji
Cilest i Duomox
Prostata a impotencja.
Ćwiczenia mięśni podtrzymujących biust - jakie?