Proszę o najprostszy przepis na szparagi

21. Data: 2012-03-31 20:31:39

Temat: Re: Proszę o najprostszy przepis na szparagi
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-31 22:10, niebożę Waldemar Krzok wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> wody. Do wody daję trochę soli, cukru, masła i soku z cytryny. Gotuję,
> zależnie od średnicy, jakieś 15-20 minut. Obierki gotuję oddzielnie (też z
> cytryną, solą i cukrem). Wodę zużywam do sosu: zasmażka (mąka z masłem),
> rozrabiam wodą szparagową, doprawiam solą, pieprzem, gałką muszkatołową (lub
> macis) i rosołem. Wcinam z szynką, kotletem schabowym lub luzem. Dobra jest
> też sałatka szparagowa. Gotować jak wyżej, fajne są zielone i białe
> (oddzielnie gotować), pokroić na kawałki, doprawić octem balsamico, oliwą i

I przez Ciebie będę miała mokre sny. Obślinione takie.

qr.a

22. Data: 2012-03-31 20:55:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Mar 2012 22:23:10 +0200, Tom napisał(a):

> Teraz już wiem. :-). Muszę taki sobie kupić.

http://allegro.pl/listing.php/search?string=garnek+d
o+szparag%C3%B3w&sourceid=Mozilla-search
--

XL wiosenna

23. Data: 2012-03-31 20:59:44

Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> http://allegro.pl/listing.php/search?string=garnek+d
o+szparag%C3%B3w&sourceid=Mozilla-search

Dzięki. Jesteście niezawodni. :-)

Pozdrawiam
Tomasz

24. Data: 2012-03-31 21:02:34

Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety polski język pisany nie nadąża za zmianami w wymowie:
> kiedyś inne było h i ch, rz wywodziło się z r, ii na końcu wyrazu było
> słyszalne, ale od ponad połowy wieku już tak nie jest .
To prawda, ale gdzie jest napisane, że ortografia ma zastępować
fonetykę.

Pozdrawiam
Tomasz

25. Data: 2012-03-31 21:05:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Mar 2012 22:59:44 +0200, Tom napisał(a):

o+szparag%C3%B3w&sourceid=Mozilla-search

> Dzięki. Jesteście niezawodni. :-)

My XL zawsze do usług ;-)
--

XL wiosenna

26. Data: 2012-03-31 22:15:39

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-31 22:31, Qrczak pisze:

> I przez Ciebie będę miała mokre sny. Obślinione takie.

Nie Ty jedna :)
Na szczęście zabiłam swoje kubki papryczką pepperoni w stanie stałym i
ciekłym...

27. Data: 2012-03-31 22:53:36

Od: K <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-31 21:56, Waldemar Krzok pisze:

> U nas są już pierwsze szparagi z lokalnego uboju. Tylko kosztują swoje
> (znaczy 14EUR za kilogram). Importowane są cały rok. Peruwiańskie po 3EUR
> akurat wczoraj widziałem, ale one nadają się do potrawki z kurczaka, albo do
> sałatki. Do żarcia solo są trochę za mało szparagowe ;-)
>
> Waldek

Chyba prosto ze szklarni !

28. Data: 2012-03-31 23:29:09

Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

o+szparag%C3%B3w&sourceid=Mozilla-search

> My XL zawsze do usług ;-)

No to pozwolę sobie jeszcze na zadanie pytania odnośnie garnka.
Garnek garnkowi nierówny, więc na co warto zwrócić uwagę
przy zakupie takiego garnka do szparagów?
I przy okazji, jaką Waszym zdaniem warto kupić patelnię? Wybór
jest ogromny, a wg reklamy każda jest najlepsza.

Pozdrawiam
Tomasz

29. Data: 2012-04-01 06:36:01

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <t...@t...com> napisał w wiadomości
> To prawda, ale gdzie jest napisane, że ortografia ma zastępować
> fonetykę.

Weź encyklopedię i sprawdź jakie są założenia naszego alfabetu.
Podstawowym założeniem jest to , że znaki - litery oznaczają dźwięki -
głoski, czyli używamy alfabetu fonetycznego.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

30. Data: 2012-04-01 07:54:28

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ostatnio widziałem w moim sklepie spożywczym
> i teraz nie mogę o niczym innym myśleć. :-)
>
> Błagam o najprostszy możliwy przepis na szparagi.

Tu masz instrukcję dokładną:
http://www.domowe-gotowanie.pl/przepisy-kulinarne-pr
aktyczne-porady/293-jak-przygotowac-szparagi-krok-po
-kroku
Gotuję je "na stojąco" w specjalnym garnku z sitkiem, wąskim, a wysokim,
by miękkie końcówki wystawały nad poziom wody, ale w zwykłym też jest ok.
Najlepszy do nich jest klasyczny sos holenderski
http://www.kuchniaplus.pl/kuchnia_przepis_0-0-226_kl
asyczny-sos-holenderski.html
Wg mnie lepsze są zielone od białych, ale wiele osób woli białe. Dobre
tez są młodziutkie szparagi na surowo, chyba najbardziej takie lubię :)
--
powodzenia, B.

Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Domowe wędlinki - cd.
Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...
Mniszek niedługo.