Proszę o najprostszy przepis na szparagi

31. Data: 2012-04-01 08:10:53

Temat: Re: Proszę o najprostszy przepis na szparagi
Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tu masz instrukcję dokładną:
> http://www.domowe-gotowanie.pl/przepisy-kulinarne-pr
aktyczne-porady/293-jak-przygotowac-szparagi-krok-po
-kroku
> Gotuję je "na stojąco" w specjalnym garnku z sitkiem, wąskim, a wysokim,
> by miękkie końcówki wystawały nad poziom wody, ale w zwykłym też jest ok.
> Najlepszy do nich jest klasyczny sos holenderski
> http://www.kuchniaplus.pl/kuchnia_przepis_0-0-226_kl
asyczny-sos-holenderski.html
> Wg mnie lepsze są zielone od białych, ale wiele osób woli białe. Dobre tez
> są młodziutkie szparagi na surowo, chyba najbardziej takie lubię :)

Dzięki.
Adres odnośnie gotowania dostałem już tutaj wcześniej.
Co do sosu, to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Może kiedyś spróbuję.
Moje wspomnienia dotyczą szparagów z wody polanych masłem
z tartą bułką i od tego zacznę, ale wpierw muszę kupić garnek.

Pozdrawiam
Tomasz

32. Data: 2012-04-01 08:45:27

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 10:10, Tom pisze:

> Adres odnośnie gotowania dostałem już tutaj wcześniej.
> Co do sosu, to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Może kiedyś spróbuję.

On tylko wydaje się być trudnym w robocie, ale faktycznie, pomalutku
dojdziesz do wszystkiego.

> Moje wspomnienia dotyczą szparagów z wody polanych masłem
> z tartą bułką i od tego zacznę, ale wpierw muszę kupić garnek.

Dobre też są polane świeżą pachnącą oliwą i pokropione sokiem z cytryny.
--
B.

33. Data: 2012-04-01 10:32:35

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 10:10, "Tom" <t...@t...com> wrote:

>ale wpierw muszę kupić garnek.

Nie musisz.

Ania

34. Data: 2012-04-01 11:19:48

Od: K <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-01 10:45, Bbjk pisze:

> On tylko wydaje się być trudnym w robocie, ale faktycznie, pomalutku
> dojdziesz do wszystkiego.

> Dobre też są polane świeżą pachnącą oliwą i pokropione sokiem z cytryny.

Tak w ogole to szparagi najlepiej smazyc na oliwie albo oleju wtedy
zachowuja aromat i smak. A tak sie dzieje poniewaz w wodzie rozpuszczaja
sie ich zwiazki aromatyczne a w oleju nie.

35. Data: 2012-04-25 15:20:15

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 01.04.2012 00:53, schrieb K:

> Chyba prosto ze szklarni !
Nie, ale mają podgrzewaną pupkę ;-).

Waldek

36. Data: 2012-04-26 06:08:39

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 22:59, "Tom" :

> Dzięki. Jesteście niezawodni. :-)

Dorzucę jeszcze od siebie:

białe szparagi (wg mego podniebienia) są znacznie smaczniejsze od
zielonych.
Bywa, że ugotuję ich za dużo i potem nie wiadomo co z nimi zrobić.
Moja wiekowa znajoma podrzuciła mi taki sposób:

lekko obgotować w odzie z solą i cukrem, by były jeszcze twardawe,
wyjąć schłodzić i opanierować w jajku i bułeczce, a potem na masełko.
Mniam! Wtedy nigdy nie zostaje.

pzdr

mal

37. Data: 2012-04-29 21:22:11

Od: Karol Piotrowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 10:45, Bbjk <b...@q...pl> wrote:

> On tylko wydaje się być trudnym w robocie, ale faktycznie, pomalutku
> dojdziesz do wszystkiego.
Trudne to jest przygotowywanie ciasta francuskiego;)
Sosy emulsyjne sa banalne, jak ktos nie chce byc madrzejszy i isc na
skroty w stylu 'e tam, po co ta laznia wodna, wrzuce do garnka na maly
plomien i bedzie git', albo 'o, troche zoltka mi wpadlo, ale to nie
szkodzi'.

Karol Piotrowski

Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Domowe wędlinki - cd.
Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...
Mniszek niedługo.