Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

1. Data: 2001-09-13 07:38:14

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

12 Sep 2001 17:31:39 GMT "apzw" <a...@p...pl> napisał(a):

>A na podstawie czego takie twierdzenia???
>Jakikolwiek dowód na poparcie tej tezy?

Nowe regulacji ograniczą mozliwość prowadzenia apteki. Spowoduje to
zmniejszenie ich liczby. To z kolei spowoduje zmniejszenie konkurencji
pomiędzy nimi. Oznacza to, że prowadzący aptekę będzie miał mniejszą
motywację do uzyskiwania w hurtowniach dobrych cen. To zaś spowoduje,
że hurtownie będą się mniej starały uzyskać dobre ceny od producentów.
Producenci będą sprzedawali więc drożej.
Skoro cena producenta wzrośnie, to wzrosną kolejno:
Kwota zysku hurtowni, bo jest to narzucona marża*cena producenta,
Kwota zysku aptekarza, bo jest to narzucona marża * cena
producenta*(1+marża hurtowa)

W efekcie lek będzie droższy.

>Pacjent będzie miał naprawdę przerąbane jak wejdą na Polski rynek wielkie
>zachodnie sieci aptek.

Dlatego, że będzie mógł kupić leki taniej? Rozumiem, życie w Polsce to
makabra i posłanie chorego na tamten świat to uwolnienie go od
problemu.

>To się tyczy hurtowników i ni jak się ma do zapisu apteka dla aptekarza.

Ma się, bo ten zapis zmniejsza konkurencję, a więc motywację do
uzyskania lepszych cen.

>Nieprawda ustawa zapewnia, że wszyscy którzy do tej pory prowadzili apteki
>będą je mogli prowadzić nadal. Nie ma więc podstaw do twierdzenia, że z
>powodu wprowadzenia nowej ustawy zmniejszy się liczba aptek.

Ludzie umierają. Prowadzący apteki też. Skoro mniej ludzi będzie mogło
prowadzić apteki, to ich liczba się zmniejszy.

>Oczywiście do takie sytuacji nie dojdzie gdy zamiast kilku tysięcy drobnych
>podmiotów na rynku zaistnieją 3-4 firmy skupiające po kilkaset aptek
>każdy...

Oczywiście nie dojdzie. Masz kilka sieci supermarketów. Sklepiki
osiedlowe się jakos trzymaja. A że SM maja taniej, to juz mały
pryszcz.

>Powstawanie sieci-przejściowe obniżenie cen-doprowadzenie do upadku
>ekonomicznego lub przejecie sporej części aptek-powiązanie sieci aptek z
>hurtem
>
>i dalej już tak jak poprzednio: mniejsza konkurencja itp.

Gdyby nie to, że wówczas inna sieć zrobi dokładnie to samo, dzięki
czemu znowu się ceny obniżą i tak w kółko.

>Aptekarz nie zrobi tak samo bo mu się to najnormalniej nie opłaca. Stała
>marża procentowa dotyczy tylko i wyłącznie hurtownika. Aptekarzy obowiązuje
>tabela marż degresywnych zawarta w nowej ustawie o cenach i jest to tabela
>procentowo-kwotowa ( do tej pory tabela była wprowadzana rozporządzeniem
>ministerialnym).

I zawsze jeżeli aptekaż drożej kupi to więcej zarobi.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

2. Data: 2001-09-14 00:51:18

Od: j...@f...onet.pl (J.F.) szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sep 2001 15:43:38 GMT, apzw wrote:

>A chociażby z tego że rokrocznie kończy farmację kilkuset studentów

Zakladajac ze AM nie przybylo w naszym kraju i wydzialy sie nie
powiekszyly, to co rok kilkaset bylych studentow przechodzi na
emeryture :-)

J.

3. Data: 2001-09-14 07:41:32

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Sep 2001 00:51:18 GMT, j...@f...onet.pl (J.F.) wrote:

>Zakladajac ze AM nie przybylo w naszym kraju i wydzialy sie nie
>powiekszyly, to co rok kilkaset bylych studentow przechodzi na
>emeryture :-)

Wydzialy powiekszaja sie z roku na rok - glownie o miejsca platne,
wieczorowe.

--
Franz M.

expert na pl.sci.medycyna:
A w ogole picie alkoholu juz jest niemodne i nieekologiczne.

4. Data: 2001-09-14 08:20:55

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

13 Sep 2001 15:43:38 GMT "apzw" <a...@p...pl> napisał(a):

>A chociażby z tego że rokrocznie kończy farmację kilkuset studentów

Obecnie też kończy. I zauważ - masz teraz studenci+nie-studenci.
A będzie studenci. Który zbiór jest większy?

>??? Znaczy prywatnych przychodni nie prowadza lekarze tylko wykształceni
>biznesmeni, bo lekarze nie sa w stanie tego robić???

Lekarze prowadzą państwowe przychodnie. Jak je prowadzą - widać.
Lekarz potrafi LECZYĆ. Farmaceuta zna się na lekach.
Zaś do zarządzania zazwyczaj najlepsi są managerowie. Oni naprawdę nie
muszą wiedzieć jak wyleczyć ani jak wyprodukować lek.

>już kilka razy wspominałem że o cenie lekarstw w najmniejszym stopniu
>decydują dystrybutorzy i detaliści, ale jak widać nie trafia.

W najmniejszym - ale jednak.

>Co do monopolu to trudno mówić o takim jeżeli na rynku istnieje na dzień
>dzisiejszy circa 9 000 podmiotów gospodarczych zajmujących się detalicznym
>obrotem lekami. Sytuacja się diametralnie zmieni jak powstaną wielkie sieci
>koncentrujące w swoich rękach kilkadziesiąt procent rynku.

No tak - ceny spadna zostanie z tych 9000 podmiotów może 1/3.

>Ale wtedy
>wszystko będzie cacy i oczywiście nie istnieją takie pojęcia jak duopol czy
>quadropol ( bo właśnie coś takiego powstanie w szybkim czasie jeżeli zapis
>praktycznie to uniemożliwiający zostanie usunięty z ustawy).

W efekcie leki bedą tańsze. Trzeba temu zapobiec, prawda?

>Zasadniejsze było by pytanie jaki procent obrotu apteki stanowią leki które
>nie podlegają marżom degresywnym albo cenom urzędowym.

Moze jeszcze inaczej - weź dowolny z leków z poprzedniego przykładu i
podnieś cenę producenta o 1 zł. I policz dalej.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

5. Data: 2001-09-14 09:38:04

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Sep 2001 10:20:55 +0200, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
wrote:

>Obecnie też kończy. I zauważ - masz teraz studenci+nie-studenci.
>A będzie studenci. Który zbiór jest większy?
Tylko kto bedzie pracowal w tych tysiacach aptek?
Zony szewcow??
Ilosc aptek jest LIMITOWNA iloscia osob ktore moga tam pracowac.

> [...]
>Zaś do zarządzania zazwyczaj najlepsi są managerowie.
>Oni naprawdę nie muszą wiedzieć jak wyleczyć ani jak wyprodukować lek.
Mylisz managerow z Amwaya od managerow sluzby zdrowia.
Ci MUSZA wiedziec jak sie leczy i to leczy skutecznie - zapoznaj sie z
pojeciami farmakoekonomia i standardy terapeutyczne.

>W najmniejszym - ale jednak.

Przegladnij dane dotyczace zyskow i wydatkow wiekszych koncernow -
moze wtedy dojrzysz skad to sie bierze...

6. Data: 2001-09-18 13:04:20

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 17 Sep 2001 14:18:19 +0200 "Czemark" <c...@p...com>
napisał(a):

>Nie znam przypadku by właściciel jakiegokolwiek interesu po prostu wykładał
>kasę
>i nie mieszał się do jego funkcjonowania.

Oczywiście, że zarządza sklepem. Kto lepiej będzie zarządzał apteką -
farmaceuta, czy specjalista od zarządzania?

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

7. Data: 2001-09-18 13:05:36

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 17 Sep 2001 11:53:37 +0200 "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl>
napisał(a):

>Otóż staramy się to wytłumaczyć panom farmaceutom, ale jakoś nie
>dochodzi:(

Dochodzi - rozumieją doskonale, że bez ograniczenia konkurencji nie
mają szans na coroczne wyjazdy na kanary.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

8. Data: 2001-09-18 13:06:13

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 17 Sep 2001 14:45:05 +0200 "APZW" <a...@p...pl> napisał(a):

>Ano nie dochodzi i pewnie nioe dojdzie, cały problem polega na tym, że jeż
>eli właściciel będzie dążył do maksymalizacji zysku za wszelką cenę to każe
>wydawać wszystko jak leci, albo zatrudni właśnie panie Genie do sprzedaży bo
>mu wypadnie taniej. Dla niego tabletka to tabletka
>Wiesz liczy się sztuka.

A niby co powstrzyma przed tym farmaceutę?

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

9. Data: 2001-09-18 13:26:58

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Płaszczyca <_...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:f...@4...com..
.
> Mon, 17 Sep 2001 14:18:19 +0200 "Czemark" <c...@p...com>
> napisał(a):
>

> Oczywiście, że zarządza sklepem. Kto lepiej będzie zarządzał apteką -
> farmaceuta, czy specjalista od zarządzania?

Zależy co będzie dla niego ważniejsze, własna kieszeń, czy chory człowiek,
ale oczywiście to farmaceuci są bezduszni a spece od zarządzania kierują się
w swojej pracy jedynie dobrem swoich klientów...

--
IRenka

mailto:a...@p...pl

" I 8-go dnia Pan popatrzył na świat i stworzył inżynierów"

10. Data: 2001-09-18 13:28:13

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Płaszczyca <_...@i...pl> w wiadomości do grup >
> A niby co powstrzyma przed tym farmaceutę?

To samo co powstrzymuje go od tego do tej pory.

--
[...]

Pytanie
!!! WAZNE !!!
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego