Przeboje ziemniaczane.

1. Data: 2003-10-14 00:19:47

Temat: Przeboje ziemniaczane.
Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Lubię ziemniaki pod każdą postacią, przyrządzam wiele potraw z nich,
ale mój repertuar już mi się znudził. Chętnie skorzystam z przepisów innych
smakoszy. Właśnie nabyłam cały worek ziemniaczków.Trzeba je jakoś zużyć. pzdr.

1. Data: 2003-10-14 06:43:15

Temat: Re: Przeboje ziemniaczane.
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
innych
> smakoszy. Właśnie nabyłam cały worek ziemniaczków.Trzeba je jakoś zużyć.

Moze tak: 4-5 surowe srednie ziemniaki w plasterki (tudziez polplasterki,
nie grube, nie chude, a w sam raz:), wrzucic do miski, dorzucic krazki
cebuli (1 srednia), starty zolty ser, lyzke oliwy i przyprawy (pieprz, sol,
tymianek).Wszystko wymieszac i do naczynia zaroodpornego. Mozesz polozyc na
wierzch por, pieczarki i zolty ser:) Bardzo dobre z grecka salatka czy
brokulami.

Pozdrawiam,
Mor.

1. Data: 2003-10-14 06:50:34

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepis przywieziony z Sycylii.
Kroisz ziemniaki w kostke (2*2 cm) i gotujesz, w polowie gotowania dokladasz
pokrojona w plasterki marchewke i mozna tez dodac zielony groszek lub mloda
zielona fasolke szparagowa - gdy wszystko sie ugotuje to odcedzasz i odstawiasz by
przestyglo (musi byc lekko cieple), dokladasz kilka porwanych lisci salaty
lodowej, polewasz oliwa z oliwek (ok. 1/4 szklanki) i posypujesz bazylia lub
oregano - mozna jeszcze dosolic lub popieprzyc - i juz gotowe warzywa do mieska -
pycha

1. Data: 2003-10-14 06:52:19

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wierzch por, pieczarki i zolty ser:) Bardzo dobre z grecka salatka czy

moja zona do tego powyzej dodala jeszcze filety rybne i wyszla pyszna
zapiekanka ziemniaczano rybna

1. Data: 2003-10-14 06:55:02

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z nich,
> ale mój repertuar już mi się znudził. Chętnie skorzystam z przepisów
innych
> smakoszy. Właśnie nabyłam cały worek ziemniaczków.Trzeba je jakoś zużyć.
pzdr.

Jak poczekasz do jutra, to pogrzebię w domu w przepisach i przyniosę przepis
na ziemniaki nadziewane. Może być? :)

--
pzdr

sygnaturka strajkuje

1. Data: 2003-10-14 08:27:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Oct 2003 02:19:47 +0200, ""
<m...@W...onet.pl> wrote:

>Witam! Lubi? ziemniaki pod ka?d? postaci?, przyrz?dzam wiele potraw z nich,
>ale mój repertuar ju? mi si? znudzi?. Ch?tnie skorzystam z przepisów innych
>smakoszy. W?a?nie naby?am ca?y worek ziemniaczków.Trzeba je jako? zu?y?. pzdr.

moj zelazny cheese and onion pie...

dowolna ilosc ziemniakow ugotowac. pokroic cebuli - ile sie chce
- lubisz malo - to malo, etc. zetrzec DUZO zoltego sera - w sumie
dowolny, ale gumowate sery i te bezsmakowe lagodne sa do bani.
moze byc juz troche porzechodzony i twardy - jak sie da zetrzec
to jest dobry. wymeiszac najpierw prawie caly ser z kartoflami -
im dluzej sie miesza tym bardziej ser sie topi i stapia z
kartoflami, mieszac, az zacznei odchodzic calosc a la kula od
brzegow garnka, wmieszac cebule, wy;lozyc na dosc plaskie
naczynei zaroodoporne (jak sie lubi chrupiaca skorke serowa, jak
nie to moze byc mniejsze a glebsze). posypac reszta sera i piec
w srednim piekarniku az powstanie w/w skorka.

ja to moge jesc bardzo czesto, co gorsza , na zimno tez....

trys, kartoflozerca
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-14 08:30:27

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@W...onet.pl wrote:

> Witam! Lubię ziemniaki pod każdą postacią

moze kluski zwane przecierakami (podobno mowi sie na nie szare kluski),
od czasu gdy ktos mi podpowiedzial na grupie przepis na to stare jak
swiat danie wszedl on na stale do mojego jadlospisu :)
http://tinylink.com/?WSAZrUT3Cg

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-14 08:30:51

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-14 10:27:13 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Krysia Thompson* skreślił te oto słowa:

> dowolna ilosc ziemniakow ugotowac.

Te ziemniaki w calosci, czy je moze pokroic lub udusic?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-10-14 08:34:42

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Ugotowane, ostudzone ziemniaki utłuc dodać do smaku drobno pokrojoną
kiełbasę lub pieczarki (nie za duzo, raczej mało) dodac surowe jajo, sól
wszystko wymieszać. Ukształtowac kotlety i smażyć. Podawac z sosem np.
musztardowym albo grzybowym.

Anet

1. Data: 2003-10-14 08:45:00

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam! Lubię ziemniaki pod każdą postacią, przyrządzam wiele potraw z
nich,
> ale mój repertuar już mi się znudził. <...>

Polecam goraco dania kuchni litewskiej:
- Cepeliny
- Babke ziemniaczana
- Kiszke ziemniaczana