Przedszkola

Temat: Re: Przedszkola
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Howgh! Tak właśnie. Może nie mają wiedzy encyklopedycznej, ale zazwyczaj
> mają wielkie charaktery (oczywiście ci, którzy osiągają wyniki). I
> zwykle mają świadomość ludzkiego organizmu i psychiki.

> Sylwia Gruchała nie miała lekkiego życia niemal od urodzenia. Ja tam ją
> podziwiam. Fakt, też mnie denerwowało kiedyś, jak jej słuchałam, bo
> wypowiadała się jak naiwna dziewczynka, ale przeczytałam z nią dłuuugi
> wywiad w "WO" i odtąd mam dla niej duży szacunek.

Znalazłam ten wywiad i rzeczywiście historia jej życia daje sporo do
myślenia.

--

Paulinka

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-24 21:13, Paulinka pisze:

> Znalazłam ten wywiad i rzeczywiście historia jej życia daje sporo do
> myślenia.

Mnie przede wszystkim to, że często bardzo łatwo nam przychodzi
formułowanie opinii na czyjś temat, chociaż nie mamy bladego pojęcia,
przez co ten człowiek musiał przejść. I ile przeszkód pokonać, żeby
ostatecznie coś osiągnąć. Podziwiam takich ludzi, naprawdę.

Ewa

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-24 00:01, Aicha pisze:

> Dzięki Ci, dobra kobieto :)))) Na czymś takim jeden człowiek się
> produkował w czasie jarmarku przedświątecznego :)

Hm, ciekawe, nie widziałam.

A przy okazji na jutubie trafiłam:

http://www.youtube.com/watch?v=da2qbEKMjss&feature=r
elated

Niesamowite!

> Ja wiem, że to bardzo niepedagogiczne, ale...
> http://www.barbie.com/activities/fun_games/moregames
/piano/
> może da się jakoś przetransponować :)

E tam niepedagogiczne. Na pewno się spodoba. ;)

Ewa

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> W sprawie przedszkola najnormalniej w świecie jestem zwolennikiem wyboru.
> Ale żeby ten wybór był, to trzeba wspierać też inne formy opieki nad
> maluchami - bo teraz tego nie ma.
> I odmitologizować rolę przedszkola jako koniecznie niezbędnej konieczności
>
> Może się okazać, że w ostateczności te formy organizacyjnie będą nawet
> bardzo zbliżone do zajęć przedszkolnych (jak się skrzyknie kilkoro
> rodziców na plac zabaw, albo na wożenie dzieci na basen, albo na lekcje
> angielskiego) - ale one zbudują zdrową opcję.
>
> Stalker, w sumie nie wiem co wytłumaczyłem, ale czy to ważne? ;-)
właśnie, skoro sugerujesz, że dziecko przebywające w żłobku przez brak
opieki rodziców nie nabywa umiejętności, które np. można zweryfikować w
przedszkolu

kiwiko

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-24 00:02, Szpilka pisze:

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Angielski owszem, tańce też - płatne.

U nas jeszcze płatne: logopedia, rytmika, ćwiczenia korekcyjne, plastyka
też była płatna (taka ponadnormatywna)

> Ale rysowanie, śpiewanie, wierszyki, teatrzyki itp - wszystko w ramach
> ogólnodostępnych godzin.

No zgadza się. Ale będę się upierał, że nie potrzeba przedszkola, żeby
mieć coś takiego...

U nas w zielonej np. funkcjonuje "Klub Mam" (z siedzibą w bibliotece
miejskiej). Z tego co się orientuję to jest częścią większej
ogólnopolskiej grupy takich klubów, organizujących zajęcia bardziej na
zasadzie społecznych inicjatyw i to właśnie poza przedszkolem.

www.klubmam.org

U nas np. była to też okazja do "baby szafingu" :-)

http://www.wimbp.zgora.pl/index.php?option=com_conte
nt&task=view&id=3015&Itemid=199

Stalker

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kiwiko pisze:

> właśnie, skoro sugerujesz, że dziecko przebywające w żłobku przez brak
> opieki rodziców nie nabywa umiejętności, które np. można zweryfikować w
> przedszkolu

Jesteś pewna, że to właśnie stwierdził?

--

Paulinka

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> przez co ten człowiek musiał przejść. I ile przeszkód pokonać, żeby
> ostatecznie coś osiągnąć. Podziwiam takich ludzi, naprawdę.

Widzisz, ja też pojechałam stereotypem. Skoro nie potrafi się w ładny
sposób wypowiadać, na pewno jest głupiutka. A przecież wystarczyło wziąć
pod uwagę prosty fakt, że kamery onieśmielają, nie każdy się rodzi
oratorem. Myślę, ze sporo takich łatek ludziom w życiu rozdajemy.

--

Paulinka

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message

> Chyba że miałaś na myśli o surogatki...
> Bo ja nie urodziłam dziecka zawodowo, ale prywatnie i należy ono do mojego
> jak najbardziej prywatnego życia.

nie, Mialam na mysli rodzona matke, a za zycie prywatne uwazalam- spotkania
z kolezankami, wyjscia do kina, i inne takie ktore wykonywalo sie bez
dziecka.

i.

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-25 15:37, Iwon(K)a pisze:

> a za zycie prywatne uwazalam- spotkania
> z kolezankami, wyjscia do kina, i inne takie ktore wykonywalo sie bez
> dziecka.

Ja to nazywam życiem towarzyskim.

Ewa

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U nas jeszcze płatne: logopedia,

Przedszkole państwowe czy prywatne?
Bo u nas w państwowym logopeda, psycholog - za free.
U mojej znajomej dziecka w prywatnym - płatne.

> rytmika, ćwiczenia korekcyjne, plastyka też była płatna (taka
> ponadnormatywna)

No fakt, rytmika i korektywa platna u nas też.

> No zgadza się. Ale będę się upierał, że nie potrzeba przedszkola, żeby
> mieć coś takiego...

No nie wiem :-)
Ja np nie mam ani zdolności ani nawet weny aby wymyslać z moimi jakies
plastyczne zabawy. No noga jestem w tym temacie i już.

Sylwia

no niestety
Pogoda na zabijanie przewodnik katolicki
Psychopaci - kolejny krok w ewolucji?
Re: Kawalek
Kawalek