Przedszkola

571. Data: 2012-01-20 20:57:56

Temat: Re: Przedszkola
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jan 2012 21:44:25 +0100, XL napisał(a):

> Na pewno przyzwyczajeni do wysilku.
> Moja mama w moim dziecinstwoie nosila wode, grzala ja na kuchni i wlewala
> do pralki, aby wyprac moje pieluchy. Potem je GOTOWALA w kotle na tejze
> kuchni. I wynosila na sznur, na lake - nie miala balkonu ani kaloryferow.
> Po czym szla do PRACY.
> To taki maly przyklad.
> Ty padlabys dzis na jej miejscu juz po przyniesieniu wody - jakies 8 wiader
> ze studni oddalonej o 10 metrow.

Mialo byc: o 100.
--
XL

572. Data: 2012-01-20 20:59:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jan 2012 21:49:21 +0100, Szpilka napisał(a):

> Moja babcia tez tak robiła

> Po czym szła w pole.

> A Ty byś dała radę?

Nie gardluje o tym, czego nie robilam lub nie wiem.
Pokaze Ci zdjecie - kiedys.
--
XL

573. Data: 2012-01-20 21:01:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jan 2012 21:55:28 +0100, Paulinka napisał(a):

> LOL babcia była wdowa (dziadek zmarł jak mama miała 2 latka) z 2 dzieci
> w tym ciężko chora siostra mojej mamy.
> 20 metrów kwadratowych mieszkania, do studni kilometr, ogródek, kury,
> indyki, świnie.
> I pracowała, a one chodziły do przedszkola.
> Także weź się kobieto...

Czy Ty rozumiesz, o czym u mowa i dlaczego?
--
XL

574. Data: 2012-01-20 21:02:01

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-20 21:55, Paulinka pisze:

> [...]
> indyki, świnie.
> I pracowała, a one chodziły do przedszkola.

Przecież obie napisałyście to samo.

Stalker, ja swoją babcią i jej odpornością też służę

575. Data: 2012-01-20 21:02:06

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

> Tak mnie zastanawia to składanie wszystkiego na 'bezpieczeństwo'.

Ale to oczywista oczywistość. Kiedyś było bezpieczniej.

> Na pewno jest problem mentalny. A 'bezpieczeństwo' to zdaje mi się
> jest niestety w dużym stopniu jakaś racjonalizacja. Racjonalizacja dla
> braku czasu, zapracowania, atrakcyjnego telewizora i komputera.

Myślisz, że jak w domu nie ma kompa czy TV to dzieci więcej po podwórku same
biegają?

> Obserwuję sobie podwórka wybudowanych niedaleko tzw. TBSów, czyli
> w przybliżeniu domów wybudowanych dla ludzi ubogich.

Sama mieszkałam w takim TBSie ok 5 lat. Nie powiem że to dla ubogich.
Wystaczyło spojrzeć po autach pod blokiem.

> I z placami
> zabaw.

U nas musieliśmy wywalczyc palc zabaw, bo budując osiedle nikt o tym nie
pomyślał. Plac zrobili, na placu pusto.

> O dziwo - wygląda na to, że tam to działa podobnie jak
> za moim młodych lat (początek osiemdziesiątych). Latem na podwórkach
> pełno dzieciaków. Zupełnie inaczej, niż w moim bloku, czy bloku
> obok, gdzie dzieciaków jakby nie było.

W lato owszem, wszędzie jest pełno dzieciaków. Czy to pod TBSami czy na
innych osiedlach.
Ale chyba mowa o roku szkolnym.

Sylwia

576. Data: 2012-01-20 21:03:48

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> 11,05 zł/m2. Bez mediów, bez śmieci. Gołe parkietowe.
> Czyli dla przeciętnego dwupokojowego 45m2 mieszkanka, które zasiedla
> szczęśliwie uboga rodzinka 2+2... a sam se policz...

Mnie wychodzi za moje 47m2 700 zł. Teraz jak nikt tam nie mieszka, i na
mediach nam spadło.

Sylwia

577. Data: 2012-01-20 21:05:19

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> "Dość" jest tu bardzo dobrym określeniem.

Zależy. Bloki oddane później niż mój całkiem wypasione.
Chociaz ja tez miałam wszystko zrobione, tylko z meblami wchodzić.

Sylwia

578. Data: 2012-01-20 21:06:21

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> Bo odpowiadałem na post o matkach :-)
>
> Można powiedzieć, że kontekst mnie wystawił...

Tak to my a nie Ty nas ;)

> O przepraszam! Wyraźnie napisałem, że chorych wspierać.
> I to zarówno z podatków, jak i osobiście...
>
> Stalker, nie wrzucaj do jednego worka sytuacji, które muszą być
> traktowane odmiennie.

Wrzucam, bo i JKM wrzuca. A on wrzuca, bo go najwidoczniej nigdy nic w
dupsko nie ugryzło i nie widział biedy, tragedii i innych rzeczy. I nie
gloryfikuję tutaj wrodzonej bezradności i sięgania po pomoc, chociaż
samemu można sobie poradzić.
BTW ludzie biedni i uczciwi z reguły biedę klepią bez pomocy państwa.

--

Paulinka

579. Data: 2012-01-20 21:08:08

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Czy Ty rozumiesz, o czym u mowa i dlaczego?

Rozumiem li tylko tyle, że takich czasów jak babcia na szczęście nie ma
i pojęcie biedy się zmieniło.

--

Paulinka

580. Data: 2012-01-20 21:10:01

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-01-20 21:50, niebożę Szpilka wylazło do ludzi i marudzi:

> I taka chuda jakoś.

A my to przecież promujemy klasykę. Takie na przykład czterdzieści i cztery.

Qra

no niestety
Pogoda na zabijanie przewodnik katolicki
Psychopaci - kolejny krok w ewolucji?
Re: Kawalek
Kawalek