Re: Przemoc psychiczna wśród nastolatków...

From: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Przemoc psychiczna wśród nastolatków...
Date: Sun, 5 Aug 2001 02:02:36 +0200
Sender: k...@p...onet.pl@pm44.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

Użytkownik "Flamaster" <n...@z...trzepak.pl> napisał w wiadomości
news:9khqc2$rf1$1@shilo.silesia.pik-net.pl...

> Nie chodzi jedynie o przemoc psychiczną....ta osoba ma jednak słaby
> charakter mianowicie jest zbyt czuła ...jest moją
> dziewczyną.....Powiedziałem jej żeby się postawiła
> i nie dała się ...mam nadzieje że to pomoże ...bo akurat wyjechała na
> wakacje...

Po pierwsze, to rady typu "nie daj sie!" malo komu pomagaja.
A po drugie, to badz ostrozny z takim buntowaniem jej przeciwko
rodzicom. Moze sie to kiedys obrocic przeciwko Tobie. Wczesniej czy
pozniej przyjdzie taki moment, ze bedzie potrzebowala rodzicow, a wtedy
moze dojsc do wniosku, ze to Ty jestes winien jej zlych stosunkow z
nimi. Jakkolwiek absurdalny jest to zarzut, tak bywa. Musisz wywazyc
miedzy pomoca jej a ograniczaniem tej ingerencji w jej rodzine. Tym
bardziej, ze jej rodzice Cie do konca nie akceptuja.

> rodzice niestety byli kujonami mianowicie matka była nauczycielką....a
> jedyną rzecza z jaką idzie sie dogadać z córką <moja dziewczyną >są
> kwiaty....

A jaki ma kontakt z ojcem?
Moze te kwiaty bylyby dobrym punktem wyjscia do polepszenia stosunkow z
matka? Zawsze jest to pewien punkt zaczepienia, zaczynac trzeba od
takiego wspolnego tematu stopniowo przechodzac na dalsze.

> Planuje za nią nawet małżeństwo z jakimś facetem ....to jest chyba
chore!!!

Jest chore. Ale czy ona musi sie na to zgodzic? Ile Wy macie lat?

> Nie potrafi się dogadać ani ze mną ani z córką na ogólne sprawy
dotyczące
> nastolatków.Wyszło na to że mnie toleruje ale nie akceptuje...

Nad akceptacja "tesciow" trzeba troche popracowac. Czy to nie jest
przypadkiem tak, ze Ty wyolbrzymiasz pewne sprawy, poniewaz Ciebie nie
akceptuja? Zawsze to dobre wytlumaczenie.

pozdrawiam
krzysztof(ek)