Przepis na omlet po bordosku

1. Data: 2005-10-28 07:27:36

Temat: Przepis na omlet po bordosku
Od: "Małgorzata Kochańska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:
5 jajek, 5 dag startego żółtego sera (njlepiej parmezanu), 5 łyżeczek soku
beszamelowego, 2-3 łyżeczki wody gazowanej, sól, pieprz.
Przygotowanie:
Jajka ubić z solą, pieprzem i wodą gazowaną, usmażyć na maśle tradycyjny
omlet. Rozsmarować na wierzchu beszamel, posypać żółtym serem i wstawić na
kilka minut do mocno nagrzanego piekarnika, tak aby ser się stopił.

2. Data: 2005-10-28 07:36:04

Temat: Re: Przepis na omlet po bordosku
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krzysiek igielski napisał:

> Gosia to jest obrzydliwe :O

Powiedzcie panu od "informatyki", by nauczył Was korzystać z czytnika
grup, bo lepiej, zamiast z serwisu Usenet w portalu Gazety ;)
--
pa, BBjk

3. Data: 2005-10-28 08:16:25

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Kochańska" <g...@g...pl> napisał w
wiadomości news:djsjt8$f57$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> omlet. Rozsmarować na wierzchu beszamel, posypać żółtym serem i wstawić na
> kilka minut do mocno nagrzanego piekarnika, tak aby ser się stopił.

Gosiu brzmi smakowicie ale mam jedna drobna watpliwosc
Chyba powinno byc sosu beszamelowego

Pozdrawiam
Kondziorek
p.s. chyba lepiej bylo jeszcze zamiescic jak zrobic sos beszamelowy bo jak
znam zycie nie wszyscy beda wiedziec jak go zrobic a znajac niektorych
uzyszkodnikow tej grupy to zagooglac im sie tez nie bedzie chcialo
Poza tym duuuzy pozytyw jak dla mnie :)

4. Data: 2005-10-28 10:51:49

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:

> [...]
> znam zycie nie wszyscy beda wiedziec jak go zrobic a znajac niektorych
> uzyszkodnikow tej grupy to zagooglac im sie tez nie bedzie chcialo

Heh, właśnie, nie wiedziałem co to sok beszamelowy (szczerze mówiąc
myślałem że to jakiś gotowy koncentrat) no i przepis by się przydał, bo
jak kiedyś popełniłem ten sos to dziecko na mnie dziwnie patrzyło.
Proste rzeczy jak golonka, pieczona baranina (no i teraz dzięki
kondziorkowi wędzona ogonówka) mi wychodzą, a beszamel ani rusz. Na
szczęście moja druga połowa jest dobra w te klocki :)

A z tym googlowaniem to tylko połowiczna prawda. Ja chętnie pogoogluje,
ale zawsze zastanawiam się, czy przepis który widzę jest dobry -
najczęściej mi w nim coś nie podchodzi. Tutaj natomiast jestem raczej
pewien, że przepis jest sprawdzony! ;)

Wojciech Gawrys (Vidar)

5. Data: 2005-10-28 12:04:00

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale zawsze zastanawiam się, czy przepis który widzę jest dobry -
> najczęściej mi w nim coś nie podchodzi. Tutaj natomiast jestem raczej

Przecież w googlach można poszukać też w grupach:
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&q=beszamel&lr=l
ang_pl&sa=N&tab=wg

6. Data: 2005-10-28 12:58:21

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> napisał w
wiadomości news:djt43g$6sd$1@inews.gazeta.pl...

> Przecież w googlach można poszukać też w grupach:
> http://groups.google.pl/groups?hl=pl&q=beszamel&lr=l
ang_pl&sa=N&tab=wg

http://www.gazeta.pl/usenet/

No w sumie tez mozna
ja jednak preferuje sposob CTRL+C, CTRL+V
i tak oto otrzymujemy:

robiłam wczoraj beszamel do lasagne ze strony www.mniammniam.pl i
wyszedł
jak najbardziej ok. Ważne chyba są te momenty kiedy zestawia sie
garnek z
ognia.

Wklejam ze ww strony

sos beszamelowy:
pół kostki masła
dwie czubate łyżki mąki
dwie szklanki zimnego mleka
dwa żółtka
pół szklanki śmietany
biały pieprz
sól
gałka muszkatałowa

Najpierw przygotowuję sos beszamelowy: na patelni rozpuszczam masło,
patelnię zdejmuję z ognia i dodaję mąkę - dokładnie mieszam, tak by
nie było
żadnych grudek. Patelnię znowu stawiam na ogniu i doprowadzam mąkę do
lekkiego zrumienienia. Teraz ponownie zestawiam patelnię z ognia,
dodaję
zimne mleko, cały czas intensywnie mieszając. Ponownie stawiam
patelnię na
ogniu i doprowadzam do wrzenia, cały czas mieszając. Jeśli sos zbyt
gęsty,
dolewam jeszcze mleka - sos powinien mieć konsystencję gęstej
śmietany -
jeśli jest już taki, dodaję do sosu żółtka wymieszane ze śmietaną -
dzięki
temu sos będzie jeszcze bardziej jedwabisty i będzie miał bardzo
zachęcający
kolor. Sos doprawiam szczyptą gałki muszkatałowej oraz solą i białym
pieprzem.

Pozdrawiam
Kondziorek
p.s. jesli chcesz zrobic jasny sos beszamelowy-krocej rumienic trzeba make z
maslem

7. Data: 2005-10-28 13:21:38

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:
(ciach...)
>Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
>
> http://www.gazeta.pl/usenet/
>
> No w sumie tez mozna
> ja jednak preferuje sposob CTRL+C, CTRL+V
> i tak oto otrzymujemy:

(ciach...)

Ooo! Dziękuję!

Wojciech Gawrys (Vidar)