Przepis na proste sezonowe ciasto

1. Data: 2005-06-20 19:06:00

Temat: Przepis na proste sezonowe ciasto
Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

O ile gotować umiem, o tyle pieczenie ciast to dla mnie zupełne novum.
Zbliżają się wielkimi krokami, a właściwie to już szybkim truchtem moje
imieniny, chciałam upiec coś smacznego dla znajomych z pracy. Wiem, że Pan
Gugle odpowie na każde moje pytanie, ale może komuś przyjdzie ochota
podzielić się ze mną czymś prostym, ale i niebanalnym.

Pozdrawiam
Paulinka

2. Data: 2005-06-20 20:15:28

Temat: Re: Przepis na proste sezonowe ciasto
Od: dogma25 <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):
> [...]
> Gugle odpowie na każde moje pytanie, ale może komuś przyjdzie ochota
> podzielić się ze mną czymś prostym, ale i niebanalnym.

kruche ciasto z budyniem, galaretka i owocami sezonowymi...teraz to
chyba najlepiej truskwaki...
bardzo proste i bardzo smaczne...
pozdrawiam:)
dogma

3. Data: 2005-06-20 20:41:14

Od: "zf71" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

może komuś przyjdzie ochota podzielić się ze mną czymś prostym ...

> Pozdrawiam
> Paulinka

Bardzo pyszne i proste no i z owocami (można robić tez z mrożnymi czyli po
sezonie)

Ciasto z owocami

1 kg owoców (śliwki z brzoskwiniami, morele, truskawki, jabłka, rabarbar lub
inne)

4 jajka

1 szklanka cukru

1 kostka margaryny

2 szklanki maki

2 łyżeczki proszku do pieczenia

migdały w płatkach

cukier puder do posypania

Margarynę rozpuścić i ostudzić.

Jajka z cukrem ubić aż będzie gładka niemal biała masa. Dodawać powoli
rozpuszczona margarynę - cały czas ubijać.

Dodawać powoli mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.

Ubijać całość jeszcze chwilę.

Wlać ciasto na blachę wysmarowaną tłuszczem i wysypaną tarta bułką.

Ułożyć na cieście owoce pokrojone w kostkę.

Posypać migdałami w płatkach.

Piec w nagrzanym piekarniku (200 stopni) ok. 30-35 minut.

Posypać cukrem pudrem przed podaniem.

Można podawać z bitą śmietaną

Pozdrawiam
Zosia

4. Data: 2005-06-21 08:02:01

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Prosty torcik biszkoptowy

ciasto
5 średnich jajek (4 diuże)
szklanka mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
pół szkl. cukru
białka ubić z cukrem na biało , do ubitych dodawac powoli zółtka na przemian
z maka wymieszana z proszkiem cały czas ubijając. Jak masa będziejednolita
wylać do formy i piec ok 40 min w temp 160.

Pianka
duzy kubek śmietany 18%
1 galaretka
pól szkl cukru

galaretke rozpuścic w szklance zagotowanej wody wody , dodać cukier Lub nie
jeśli woliśz mniej słodkie. jak wystygnie dodać śmietane i zmiksować ,
schłodzić w lodówce .
Z acznij od rozpuszczenia galaretki bo w czasie jak będzie stygła to
zrobisz sobie ciasto i przygotujesz owoce.

Ciasto po upieczeniu w małej okrągłej fotmie kroję na dwa plastry i nasączam
i studzę,
spodni plaser lezy w formie i na niego wykaładam stężałą troche piankę(
jeśli zastygnie sie za bardzo to rozmiksuj ją prze chwileczke końcówka od
blendera albo mieszadełkami do ciasta). chodzi o to żeby sie nie rozlewała i
nie przeciekała ale dała sie w miarę elastycznie rozłożyć na cieście.do
pianki wciskam owoce, na to następne ciasto, pianke i znowu owoce tym razem
ładnie poukładane, No i znowu do lodówki aby tym razem stęzało na dobre.Jak
starczy miejsca w formie to możeśz zrobić jeszcze jedna galaretkę na
wierzch,

Wszystko naprawdę robi sie szybko. poza oczekiwaniem oczywiscie i naprawde
jest proste, choć może opis skopmplikowany.Mówiłas ze jesteś początkująca
więc starałam się wszystko wyjasnić.
Poza tym to bardzo tania rzecz
Kasia

Szynka pieczona w plastrach z sosem z sera topionego
ukraińska wódka pieprzowa
[Warszawa]Ankieta na temat atrybutów mieszkań.
mokre ciasto pod owoce
co na podróż dla dziecka