Re: Przewrotność to czy (kobiece) geny?

From: medea <e...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Przewrotność to czy (kobiece) geny?
Date: Sun, 06 Dec 2009 12:22:51 +0100

darr_d1 pisze:

> Zastanawia mnie jednak sam powód takiej a nie innej
> formy sformułowania pytania.

Według mnie dorabiasz ideologię do czegoś, co jest w sumie dość proste.
Ja to widzę tak - babcia w kilku kolejnych odpowiedziach utrzymywała, że
zupkę zrobiła sama, po czym uległa, i odpowiedziała, że jednak kupiła
- zmieniła zdanie. Dziecko zauważyło tę nieprawidłowość. Wcześniejsze
pytania nie służyły zmianie stanowiska babci, ale wręcz przeciwnie
utwierdzeniu - dziecko zadając w kółko to samo pytanie bada możliwość
modulacji rzeczywistości, testuje. Babcia nie zdała egzaminu. ;)
Pytanie wnuczki według mnie można byłoby przetłumaczyć: "a dlaczego,
babciu, wcześniej nie mówiłaś, że kupiłaś, tylko że zrobiłaś?".
Tylko takie pytanie jest zbyt skomplikowane konstrukcyjnie, dziecko je
uprościło.
A babcia o wiele lepiej by zrobiła, gdyby odpowiedziała zgodnie z
prawdą: kupiłam w sklepie wszystko, co potrzebne na zupę (tu mogła
wymienić - warzywa, mięso, koncentrat, śmietanę itd), a potem zupę sama
w domu specjalnie dla ciebie ugotowałam.
IMO dziecko oczekiwało rozmowy, komunikacji, rozwoju.

No, to mnie poniosło. ;)

Ewa
PS: nie wiem, czy przebiję się kiedykolwiek przez resztę postów.