Re: Przewrotność to czy (kobiece) geny?

From: Iza <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Przewrotność to czy (kobiece) geny?
Date: Sun, 6 Dec 2009 03:35:37 -0800 (PST)

On 5 Gru, 22:57, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:
> Taka oto sytuacja...
>
> 3 i pół letnia wnuczka dostaje u babci, którą odwiedza raz na dzień
> lub dwa, swoją ulubioną zupkę pomidorową. Mała nazywa ją czerwoną
> zupką (pojęcia nie mam skąd jej się to wzięło bo doskonale wie jak
> wygląda kolor czerwony a jak pomarańczowy, nie o to tu jednak chodzi).
> A następnie przez kolejne cztery dni, przychodząc do babci, pyta za
> każdym razem czy babcia ma jej ulubioną, "czerwoną zupkę". Aż w końcu
> babcia ulega i obiecuje, że jutro czyli na następny dzień zupkę będzie
> miała. Tak też się dzieje, gdy mała przychodzi następnego dnia do
> [...]

Hę...hę...hę ;)
Mając ok 3,5 lat stwierdziłam, że wiem iż dzieci nie przynosi bocian.
Nie pamiętam sytuacji, ale doskonale pamiętam, że byłam świadoma, iż
"dźwięki" pochodzące z łóżka obok
mają duży związek na rodzenie sie tych dzieci :)
Skąd mogłam o tym wiedzieć ...Bóg jedyny raczy wiedzieć.
Myślę sobie, ze po prostu niedoceniamy potęgi umysłu u małych dzieci,
który ewoluuje w niemal kosmicznym tempie w porównaniu z naszym tj
ludzi dojrzałych.
Ciekawostka.
Dzieci do 10 miesiąca życia sa w stanie odróżnić lemury, które de
facto nie sa do odróżnienia.
Ta umiejętność skądinąd zanikająca, jest niejako takim, żartem
natury ...jakby biologia chciała nam pokazać jakie niezwykłe
predyspozycje umysłu mają niemowlęta.
A może ta umiejętność nadnormatywnej pamięci ...nazwijmy ją
fotograficznej, jest potrzebna dziecku po to by się uspokoić na widok
bliskich znajomych twarzy, którą widzi najczęsiaj. Być może z czasem
kiedy mózg zaczyna generować pamięć długotrwała (zdolność do
zapamiętywania i szufladkowania wiadomość) ta cudowna umiejętność
przestaje funkcjonować ...kto wie?
Super są te zagadki umysłu... fascynujące.
____
Iza